Karavanem do světa představí toulky s Charleym na vozíku
Náš Charley umí s plným komfortem vozit vozíčkáře, kteří mohou auto také řídit. Charley umožňuje zastavit tam, kde se posádce líbí. Nemusí hledat a hlídat, kde jsou v hotelu schody a jestli do bezbariérového pokoje nevedou 4 schody. Rodina tak může na dovolenou kamkoli a spolu. A kluk může pozvat na dovolenou holku na vozíku nebo si udělají holky vlastní road movie a někoho potkají – a třeba s ním pak i zůstanou.
Bezbariérový obytňák, přináší nezávislou zážitkovou dovolenou. John Steinbeck procestoval v upraveném obytňáčku Rosinanta v šedesátých letech celé USA. Povídal si při tom s francouzským pudlem Charleym a lidmi u silnic. Pak o tom napsal slavný román.
Karavan (obytné auto) pro vozíčkáře je prakticky vždy originál. Buď si ho „na koleni“ upravuje samotný vozíčkář, anebo specializovaná firma podle přesného zadání budoucího majitele auta. Na říjnovém veletrhu Rehaprotex v Brně se však znovu potvrdila pravdivost pořekadla - výjimka potvrzuje pravidlo. Vystavovaný karavan Charley Tramp, jehož majitelem je brněnský ústav Opus Lacrimosa, může mít prakticky kterýkoliv vozíčkář.
Samozřejmě, ne natrvalo. Je možné si ho pronajmout na libovolný počet dní v profesionální půjčovně karavanů CityCaravan. Opus Lacrimosa tak završil jeden ze svých projektů zaměřených na zkvalitnění života těžce zdravotně postižených a jejich opatrovníků.
„Na začátku tohoto projektu byl záměr zřídit službu půjčovny bezbariérového obytného vozu. Chtěli jsme dát lidem s těžkým pohybovým postižením možnost jet na dovolenku bez nutnosti hledat vhodné ubytovací zařízení. Stále je jich žalostně málo a tělesně postižení si často nevybírají svoji destinaci dovolené/trasu podle toho, co chtějí vidět. Rozhodují se podle toho, kde najdou bezbariérové ubytování. A tuto diskriminaci jsme se rozhodli zrušit,“ hovořil i ideové myšlence tohoto projektu Leoš Fučík, ředitel ústavu Opus Lacrimosa.
Karavan ve spolupráci s různými odborní koncepčně navrhl Leoš Fučík. Cenné rady mu poskytl architekt Adam Erben z Ligy vozíčkářů, specialista na bezbariérovost a ergonomii staveb, jachet a invalidních vozíků. Také Jiří Gabrhelík z půjčovny obytných vozů CityCaravan. Technické provedení zabezpečila společnost MAVE v Liptále (okres Vsetín), která se věnuje přestavbám osobních a nákladních aut nebo autobusů. Celkové náklady se vyšplhaly na téměř 3 miliony českých korun (116 112 eur).
Relativně vysoké náklady ovlivnil fakt, že vozidlo je světový unikát/prototyp. Konstrukční práce byly velmi náročné. Každá součástka auta byla individuálně navržená tak, aby splňovala požadavky na tuhost, měla izolační a estetické vlastnosti. Důraz byl kladen také nato, aby materiály byly extrémně lehké kvůli zachování maximální hmotnosti karavanu do 3,5 tuny.
„Imobilný řidič nemůže řídit karavan z vozíku. Na přesun za volant však může použít elektrické stropní závěsné pojezdové zařízení. Řízení je alternativní - klasické nebo ruční. Automatická převodovka umožňuje úplně automatizovaný režim jízdy,“ představoval v Brně vystavovaný karavan L. Fučík. „Elektrické stropní závěsné pojízdné zařízení vede v kolejnici od vstupné plošiny i k posteli, WC, bidetu i k sprše. S pomocí zdvíhacího řízení se do karavanu vejde i velký externí elektrický vozík.“
Karavan Charley Tramp naleznete na stánku číslo 042 firmy Karavanem do světa s.r.o. v pavilonu P.
Současně také
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem
Data platná pro katalog 2022