Caravaning Brno rozjel byznys a veletrhy naplno!
18. mezinárodní výstava karavanů a
obytných automobilů Caravaning Brno se těšila obrovskému zájmu. Dvě haly do
posledního místa zaplnily stánky 66 vystavujících firem, které byly po celé
čtyři dny v obležení příznivců karavaningu a kempování. Celkový počet
návštěvníků byl 17978.
Caravaning Brno 2021 se poprvé v historii konal samostatně, bez tradičního spojení s dalšími veletrhy. Všichni návštěvníci tedy přicházeli cíleně za nabídkou karavanů, obytných vozů, vestaveb, různého příslušenství a vybavení pro kempování. Potvrdilo se, že karavaning v České republice zažívá obrovský boom. Současně se ukázalo, že tento obor nemůže fungovat pouze online, protože lidé potřebují porovnat nabídku naživo a poradit se o výběru s odborníky, které na výstavě Caravaning Brno mohou potkat všechny na jednom místě. Na veletrhu se představily národní premiéry vozů i některé úplně nové firmy a značky. Ryze čeští výrobci zde zahájili sériovou výrobu obytných nástaveb, další nováčci nastartovali skvělý byznys v jiných oblastech, například v odvětví chemických přípravků. A všude bylo plno.
Hlásíme vyprodáno!
Po dvou letech od konání posledního ročníku byl po živých kontaktech obrovský hlad. Navíc se v době koronaviru okruh zájemců o karavaning významně rozšířil. Protože stejný vývoj nastal i v dalších zemích, poptávka po nových obytných autech a karavanech v současnosti převyšuje výrobní kapacity. Velký úspěch proto měl i tradiční Bazar karavanů na volné ploše výstaviště. Značný zájem byl také o vestavby, střešní stany a další alternativní řešení, která se letos představila v daleko širší míře. Zároveň na výstavě nechyběly skútry, skládací kola či koloběžky (jak klasické, tak s elektrickým pohonem), čluny a další vybavení pro sportovní aktivity, které patří k modernímu karavaningu.
Největší plochu i letos obsadily obytné vozy všech na českém trhu již známých značek, ale i některých premiérových. Nabídka sahala od nejluxusnějších „korábů silnic“ přes praktické variabilní modely až po flexibilní auta s terénní úpravou. A nechyběly ani modelové novinky pro rok 2022. Na výstavě se prezentovaly téměř všechny významné firmy zabývající se dovozem a prodejem obytných aut, karavanů, minikaravanů i příslušenství.
Lidé měli také velký zájem o doprovodné přednášky, které se konaly přímo v pavilonu mezi expozicemi. Řešily se zde praktické záležitosti jako specifika cestování s dětmi nebo problematika energetické soběstačnosti a internetového připojení. A samozřejmě došlo i na sdílení cestovatelských zkušeností a doporučení, třeba z cestování po USA nebo Balkánu. Nedílnou součástí výstavy byl Caravan park, který karavanistům umožnil zakempovat přímo na brněnském výstavišti. Letos v něm za 4 dny zaparkovalo bezmála 200 vozů.
Příští ročník výstavy Caravaning Brno se uskuteční v termínu 3. až 6. listopadu 2022 společně s veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR. „Jde o logické spojení, které bude těžit ze synergických efektů. Obě tyto příbuzné akce mají potenciál přitáhnout velké množství návštěvníků se zájmem o cestování,“ vysvětlil ředitel projektu Petr Maliňák.
Ohlasy vystavovatelů
Jan Bordovský, Camperlife.cz, Asociace kempování a karavaningu
Neskutečně mě překvapilo, kolik nakonec přišlo lidí. Caravaning se poprvé ve své historii konal samostatně, bez jakéhokoli doprovodného veletrhu, a ukázalo se, že zájem o tento obor je obrovský. Velice mě těší, že se tu objevují nové malé firmy, které nabízejí nestandardní modely. Není to už jen o standardních obytných autech, ale i o terénních úpravách, střešních stanech, individuálních vestavbách.
Klára Hájek
Velinská, All4camper.com, Asociace kempování a karavaningu
V karavaningu nastal extrémní boom. I na
výstavě je vidět, že trh roste a karavaning přitahuje další a další cílové
skupiny. Pro příští rok mi propojení s veletrhy GO a REGIONTOUR dává obrovský
smysl. Lidé z destinací a zástupci cestovního ruchu v regionech
uvidí, kolik nás karavanistů je, a věřím, že se naše spolupráce ještě
zintenzivní.
Jaroslav Nikodém, Caravan Metropol
Bylo
to přesně tak, jak to mělo být. Jsme rádi, že se ukázalo, že výstava může
existovat samostatně. Máme zde klientelu, která ví, proč tu je. Měli jsme strach, jestli bude dost lidí, a
teď mám pocit, že je jich až moc.
Jakub Kadeřábek,
Caretta
Vystavujeme poprvé a moc se nám tady líbí. Lidí
chodí dost a za první dva dny jsme prodali všechno, co máme na stánku. Plus
máme deset objednávek na karavany, které musíme dodat po výstavě.
Pavel Stejskal,
MS Camper
Jsem z výstavy nadmíru nadšen, je to velmi
efektivní. Kdokoliv přijde k nám na stánek, je znát, že jde cíleně. Od
čtvrtka od devíti hodin sem proudí návštěvníci a už první den jsme prodali tři
auta. Vypadá to, že po výstavě budeme vyprodaní na rok dopředu.
Ivan Vávra,
TOPTRADE
Vystavujeme pravidelně a tento ročník je dobrý.
Obytné vozy jsou v kurzu a hodně se prodávají, protože lidé pochopili, že
v době covidu jsou při tomto způsobu cestování chráněni. Lidí chodí dost a
chtějí kupovat, problémem je ale nedostatek aut a prodloužení dodacích termínů.
Kristián
Holzbecher, Camping World Neugebauer
Letošní Caravaning se koná samostatně, bez dalších
veletrhů, ale na návštěvnost to nemá žádný vliv. Doba je extrémně komplikovaná,
protože je nedostatek vozů a zároveň zvýšený zájem zákazníků. První dva dny sem
lidé přicházeli koupit auto a prodali jsme všechno, co se dalo. S účastí
jsme spokojeni.
Sebastian
Strässer, Frankana
Vystavujeme tady už od začátku. Letos jsme se
trochu báli, jak to bude vypadat, ale už první dva dny byly dobré a sobota je
co do návštěvníků neuvěřitelná. Lidé mají chuť nakupovat. Jsme tu i kvůli našim
partnerům, kterými jsou ostatní vystavovatelé. Je krásné vidět, jak
v České republice roste zájem o kempování.
Tomáš Brabec,
KaravanyPro
Do oboru dnes hodně vstupují nové lidé, kteří
s karavaningem nemají tolik zkušeností, což je znát i tady na výstavě.
Letošní ročník se mi líbí a jsem s ním spokojený. Chodí sem zákazníci,
kteří o naše služby mají opravdový zájem a chtějí řešit konkrétní problémy.
Ačkoliv na trhu není dostatek aut, my máme příslušenství dost a dokážeme na
zvýšenou poptávku reagovat.
Jan Černohorský,
FINASO
Jsem zastáncem osobních kontaktů a nechci
komunikovat jen online. Letos jsem tady rád, chyběl mi kontakt s lidmi,
které jsem dva roky neviděl. Prodali jsme tady auta i přívěs, takže
spokojenost.
Lukáš Běhal,
Life Style Camper
Jsme nová firma a v Brně vystavujeme poprvé.
Lidí chodí opravdu hodně a zatím to překonává naše očekávání. Ve čtvrtek a
v pátek přicházeli zákazníci, kteří o nás už něco věděli a chtěli mít na
výběr klid. O víkendu chodí spíš zájemci o půjčení nebo lidé, co si chtějí naši
nabídku prohlédnout. S obchodním výsledkem určitě budeme spokojeni, máme
tolik kontaktů, kolik jsme ani nečekali, a máme už i prodané karavany. Ani jsme
si nemysleli, že to půjde takhle rychle a dobře.
Jan Pacovský,
Vanisti.cz
Caravaning se letos poprvé koná samostatně, takže
mě mile překvapilo, že je návštěvnost tak vysoká. Hodně lidí chodilo už ve
čtvrtek dopoledne. Je vidět, že karavaning je už natolik dospělá disciplína, že
stojí za to uspořádat mu samostatný salón. Jen škoda, že některé stánky jsou až
moc nahuštěné. Vystavovatelé toho chtějí na malé ploše ukázat co nejvíc, což
není pro návštěvníky moc přívětivé a některé hezké exponáty jsou úplně
schované.
Kateřina
Přikrylová, Auto Moto Přikryl
Jsme tady pravidelně a letos jsme registrovali
velký zájem návštěvníků netradičně už první den. Trochu jsme se báli, jestli se
lidé už nenaučili nakupovat vybavení na internetu, ale opak se zdá být pravdou.
Pořád si chtějí věci prohlédnout na vlastní oči a vyzkoušet dřív, než si je
koupí. S účastí jsme určitě spokojeni.
Jaroslav Kolomazníček, Caravan Plus
Vnímám
hodně zvýšený zájem o karavaning i o koupi obytných vozů, veletrh Caravaning
hodnotím jako úspěšný.
Aleš Marek, Auto Bayer
Je
zde čilý ruch, vidíte, že návštěvníci vnímají velice pozitivně vystavení vozu
Grand California, který je vlastně jediný na celém výstavišti.
Robin Jirsa, Backi Adventure
Vystavujeme
poprvé a od čtvrtka jsme se nezastavili. Zájem je extrémní, je to i proto, že
lidé overlandy neznají, je to pro ně něco nového.
Vladimír Záhorec, Karavan Centrum Morava
V každém
případě veletrh je pro nás důležitý, chceme se soustředit pouze na brněnský,
protože je to naše domácí výstava. Máme zde 25 aut, aby měl zákazník kompletní
představu, co fabriky nabízí. Dnes je velký zájem o karavany a o vše, co má
zjednodušeně řečeno čtyři kola a volant.
Petr Kašpar, Czech Campers
Myslím
si, že se tady po tom šíleném roce a půl musí líbit každému. Není to jenom o
byznyse, ale i o tom, že se tu potkáváme s přáteli. Žádný online svět toto
setkání nenahradí.
Jaroslav Vavera, časopis Caravan
Veletrh
se nám líbil, protože po dlouhé době byl, to je to zásadní. Nicméně to hezčí na
tom je, že veletrh je velmi úspěšný, je tu spousta návštěvníků a hlavně
příznivců karavaningu, kterých za dva roky opravdu přibylo. Vidíme zvýšený
zájem lidí, proto je tu hodně nových firem, vestaveb, mikrokaravanů a
dostupnějších strojů a přívěsů i pro širší masy.
Martin Pavelec, EGOE
S veletrhem
jsme velmi spokojeni, ani jsme nečekali takovou návštěvnost. Bylo tu velké
množství lidí a jsme rádi, že jsme svou expozicí přilákali spoustu návštěvníků.
Jsme mile překvapeni.
Pavel Horský, Blue Rent
Byli
jsme skeptičtí, návštěvnost byla na vážkách. Obecně se říká, že návštěvnost
veletrhů klesá o 30 procent. To tedy pro tento veletrh rozhodně neplatí.
Návštěvnost byla zejména v sobotu výrazná, ve čtvrtek a v pátek zase
chodili vážní zájemci.
Aleš Staněk, Hymer Moravia
Jsme
na veletrhu podruhé a v letošním roce jsme boom očekávali, protože jej poslední
dva roky pociťujeme i na prodejích. Zájem nás velmi překvapil, za první dva dny
jsme prodali všechny auta, co jsme tu měli.
Vladimír Horký, Hykro
Překvapil
nás velmi silný zájem. Veletrhy děláme už 15 let a letos jsme expozici velmi
rožšířili, jelikož vozidla máme a dlouhodobě se snažíme předzásobovat. Běžně jsme na veletrzích prodávali okolo pěti
vozů, tento rok jich bylo asi dvacet!
Mirek Pazdera, Campiri.cz
Musím
říct, že od první dne je zde relevantní zájem. Získali jsme velké množství
potenciálních zákazníků, ať už co se týče B2B byznysu nebo lidí, co si přes nás
půjčí karavan. Za mne velký úspěch, věřím, že co se týče byznysu, bude velká
návratnost do budoucna. Jedno velké díky!
Některé značky se na veletrhu i v České republice objevily poprvé…
… jiné se do Brna po letech vrátily…
…další zde rozjely svou první sériovou výrobu…
...a mnohé září jako stálice bez přestání...
Když se akce dělá srdcem!
Současně také
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem
Data platná pro katalog 2022