Ministryně Schillerová vysvětlovala detaily třetí vlny EET
Elektronická evidence tržeb a zejména její 3. vlna, která bude spuštěna od 1. května letošního roku, byla tématem semináře, který na veletrhu uspořádalo Ministerstvo financí ČR spolu s Finanční správou České republiky. „Tento seminář je součástí kampaně, kterou poprvé a ne naposledy děláme v Brně, protože očekáváme, že s blížící se 3. vlnou EET vzroste i zájem o informace a konkrétní zařízení a aplikace,“ uvedla dnes v sále Morava Alena Schillerová, ministryně financí ČR s tím, že v přilehlých prostorách najdou zájemci i firmy, které řešení pro administrativu EET nabízejí.
Elektronická evidence tržeb a zejména její 3. vlna, která bude spuštěna od 1. května letošního roku, byla tématem semináře, který na veletrhu uspořádalo Ministerstvo financí ČR spolu s Finanční správou České republiky. „Tento seminář je součástí kampaně, kterou poprvé a ne naposledy děláme v Brně, protože očekáváme, že s blížící se 3. vlnou EET vzroste i zájem o informace a konkrétní zařízení a aplikace,“ uvedla dnes v sále Morava Alena Schillerová, ministryně financí ČR s tím, že v přilehlých prostorách najdou zájemci i firmy, které řešení pro administrativu EET nabízejí.
Úvodem svého vystoupení shrnula Alena Schillerová přínosy první a druhé vlny EET i to, jak se elektronická evidence tržeb projevila v růstu mezd v jednotlivých sektorech a jak vzrostly tržby, například ve stravování o dvacet procent. „Trvalo to dva roky, než se podařilo prosadit třetí a čtvrtou vlnu EET. Jsem tomu ráda, protože by bylo velmi špatné, kdybychom zůstali na půli cesty,“ uvedla Alena Schillerová, která dodala, že se stále setkává s neznalostí a mýty ohledně zahájení 3. vlny EET. „Chci podotknout, že se týká příjmů z podnikatelské činnosti a plateb v hotovosti. Jestliže někdo má pouze bezhotovostní styk nebo realizuje platby kartou, EET mít nemusí.“
Ministryně také upozornila na webový portál www.etrzby.cz, na kterém podnikatelé najdou všechny důležité informace, nebo na telefonní linku, na níž od 9 do 17 hodin odpovídají na dotazy odborníci z Finanční správy. Detailně se ministryně také zmínila o zvláštním režimu evidence tržeb, určeném pro nejmenší podnikatele, kteří nejsou plátci DPH, nemají více než dva zaměstnance a jejich tržby nepřekračují 600 000 Kč. Tito podnikatelé se musí zaevidovat na Finanční správě, vyzvednout si bločky a jednou za čtvrt roku vyplnit jednoduchý formulář.
„Není to nic složitého,“ potvrdil také Martin Šabo z ministerstva financí, který spolu s Jitkou Fučíkovou z Finanční správy v metodické části detailně vysvětlovali, co podnikatele ve 3. vlně čeká. Od 1. května se tato činnost dotkne hotovostních tržeb v oblasti služeb, výroby, pronájmu věcí, stavební činnosti, zemědělství, stánkového prodeje, občerstvení, u svobodných povolání a lékařů.