DSB
2.-4.3. 2023
Dřevo a stavby Brno
Stavební veletrhy v Brně přilákaly víc firem i návštěvníků
Letošní Stavební
veletrh Brno, veletrh Dřevo a stavby Brno, veletrh nábytku a interiérového
designu MOBITEX a Festival architektury ukázaly zájem veřejnosti nejen o
rekonstrukce a investice do řešení na úsporu energií, ale také o novou výstavbu
a interiérové vybavení. Představilo se zde 224 vystavujících firem z 11 zemí. Hlavním tématem
ročníku bylo malometrážní bydlení, v centru pozornosti byly také nové
technologie ve stavebnictví a adaptace budov na stav energetiky. Zájem
návštěvníků výrazně vzrostl a celkově si za tři dny veletrhy prohlédlo více než
15 tisíc osob.
Na prohlídku modulárních staveb stály fronty
Zaměření na malometrážní bydlení bylo trefou do černého. O výstavu Tiny Houses byl velký zájem a na prohlídku deseti mobilních domků a glampingových modulů čekali někteří zájemci ve frontách. K vidění byla i široká nabídka technologií, které tento typ bydlení vyžaduje, včetně off-grid řešení a zařízení na využití obnovitelných zdrojů energie. Na zvýrazněné téma navázal i veletrh MOBITEX s projektem Malometrážní bydlení, který představil čtyři vzorově zařízené interiéry. Druhým nosným tématem Festivalu architektury byla budoucnost stavitelství, s velkým úspěchem se na veletrhu prezentoval robotický 3D tisk.
Studentské a učňovské soutěže
Veletrhy byly opět příležitostí pro mladou generaci, která zde mohla předvést svou kreativitu i řemeslný um. Do soutěže mladých designérů nábytku a bytových doplňků GRAND PRIX MOBITEX se zapojili studenti čtyř středních a osmi vysokých škol z Česka i Slovenska. Odborná porota posuzovala celkem 129 přihlášených prací a 81 kreativních studentských návrhů si na výstavě mohli prohlédnout i návštěvníci veletrhu.
Součástí veletržního programu bylo šest učňovských mistrovství. Uskutečnily se finálové soutěže Učeň instalatér 2023, Plynař roku 2023, Mistrovství ČR s mezinárodní účastí mladých klempířů, pokrývačů, tesařů, kominíků a zedníků a Mistrovství ČR s mezinárodní účastí v oboru čalouník. Smyslem všech soutěží bylo propagovat řemesla a zviditelnit dovednosti mladých řemeslníků i kvalitní práci odborných škol.
Na veletrh pro radu a inspiraci
Důležitou součástí veletržní nabídky bylo odborné poradenství. Pro návštěvníky se otevřela bezplatná poradenská centra bytového designu, truhlářství, čalounictví a dekoratérství. Na stánku Státního fondu životního prostředí se návštěvníci mohli poradit se žádostmi o dotace z programů NZÚ a NZÚ Light.
Ohlasy z veletrhu:
Tomáš Moravec, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno:
Je velmi příjemné vidět, že se stavebnictví po covidu vrací do dobré kondice. Hala P je beznadějně vyprodaná, i nárůst vůči předchozímu ročníku je markantní. Ale ještě důležitější, než kvantita je kvalita a spokojenost jak vystavovatelů, tak návštěvníků.
Petr Hladík, náměstek ministra životního prostředí:
Jsem rád, že jsou tady přítomna nová témata jako modulární stavby a stavby z inovativních materiálů. Mám obrovskou radost, že v Česku je celá řada firem, pro které už dnes odpad není něco odpudivého, ale uvědomují si, že odpad může být i zdrojem. Právě nové materiály a nové technologie jsou budoucností stavebnictví.
Jan Zámečník, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje:
Jsem rád, že se na jižní Moravu po covidu vrací tradiční veletržní akce, na které jsme byli zvyklí. Sám jsem moc zvědavý hlavně na malé domky, které mohou zapadat do přírody, a přitom být pohodlným bydlením. Pro mě, který má v gesci regionální rozvoj, to je zajímavá cesta, kterou můžeme na jižní Moravě rozvíjet turismus a nabízet návštěvníkům kraje něco nového.
Tereza Sigmundová, ředitelka Festivalu architektury:
Nedokážu si představit prostředí, ve kterém by se naše akce dala zorganizovat s takovým supportem, jaký máme ze strany Veletrhů Brno. Vyřešili nám všechno od elektřiny přes výstavbu, expozici a tak dál, spolupráce byla vynikající. Festival je tady na správném místě.
Lukáš Mičo, jednatel společnosti SUN SYSTEM Servis:
Vracíme se po krátké covidové a pocovidové pauze, kdy jsme se veletrhům vyhnuli. V roce 2020 byl covid a v dalších dvou letech jsme měli hodně práce, protože náš obor byl velmi oblíbený. Jelikož máme rádi kontakt se zákazníkem a bereme to jako velmi dobrý způsob, jak ukázat, co nabízíme, chceme být opět pravidelnými účastníky veletrhů jak v České republice, tak na Slovensku
Ladislav Sokol, majitel společnosti SOKOL – OKNA, DVEŘE, VRATA:
Jsme tady pravidelně každý rok, abychom ukázali šíři našeho sortimentu a co všechno si u nás lidé mohou objednat. Za nás je to zatím srovnatelné s loňským ročníkem.
Vladan Kupka, ředitel velkoobchodu firmy NEJČI nábytek:
Veletrh v Brně je pro nás reklama, protože máme v Králově poli prodejnu. Návštěvnost byla velmi dobrá, ale pořádný zájem o konečný výrobek byl až dnes. Chybí nám neděle, ty jsou pro nás velmi důležité.
Petra Mlejnková, majitelka firmy Karlen:
Jsem tady poprvé, nevěděla jsem, co od toho očekávat. Návštěvnost byla velká, zvlášť dnes v sobotu a zájem o náš nábytek byl. Na Mobitex jsem vždy chodila jako studentka Mendelovy univerzity, tak jsem si jej chtěla osahat i z druhé strany. Je to dobrá zkušenost.
Jiří Mikulecký, výkonný ředitel Trienergo:
Na stavebním veletrhu v Brně se nám líbilo velmi, protože byla velká návštěvnost a díky tomu jsme mohli našim zákazníkům zodpovědět nejrůznější dotazy ohledně fotovoltaické problematiky. Přivezli jsme sem tým obchodních zástupců, techniků i asistentek, kteří se všem zákazníkům věnovali od rána do večera. Představili jsme zde značky, které zastupujeme: Wattsonic, Winaico a OlifeEnergy. Zákazníci se mohli podívat i na vnitřek baterie, což je velmi zaujalo. Chtěli bychom poděkovat všem návštěvníkům a budeme se těšit na příští veletrh, rádi bychom je také pozvali na pobočku do Troubska.
Adam Bogľarský, marketingový a obchodní specialista firmy Tubotech:
Hodnotím kladně to, že je stavební veletrh moc hezky udělaný, líbí se mi malometrážní byty i domečky, které jsou pro návštěvníky inspirací. A protože jsme byli s našimi litinovými radiátory součástí i malometrážních bytů, tak máme skvělou odezvu od návštěvníků. Jsme rádi, že litina lidi zajímá, že se u nás zastavují a ptají se. Snažíme se vyjít vstříc a poradit. Jsme moc spokojeni s návštěvností a překvapilo mě, že ty první dny tady bylo i hodně mladých lidí. Navíc je skvělá spolupráce s brněnským výstavištěm při organizaci, ve všem nám vždy vyšli vstříc.
Věra Doubková, marketing, ATRIUM, s. r. o.:
Jsme spokojeni – zákazníci chodí a zajímají se, i když se nám obměnila klientela a už to nejsou hlavně mladé rodiny. Vystavujeme tady, abychom byli klientům blíž a mohli s nimi probrat, co je zajímá. Chceme se ukázat mezi konkurencí jako stabilní a velká firma s celorepublikovou působností.
Filip Kurek, marketing, Stablecam s.r.o. (značka EcoFlow):
Na Stavebním veletrhu Brno jsme poprvé a vnímáme, že návštěvníci mají o malometrážní a off-grid bydlení zájem. Jsou tu vystaveny i malé domky, do kterých naši technologii už dodáváme, nebo brzy dodávat budeme. Je to pro nás relevantní veletrh.
Michal Šopík, majitel firmy Vesper Frames:
Výstava je pro nás součástí budování marketingu, podpora značky, přináší nám to dlouhodobý efekt. Výstavnictví má velký potenciál, hlavně v dnešní době, kdy se vše začíná převracet do virtuálního světa. Na lidech je vidět, že chtějí obchodovat s lidmi a nikde jinde taková příležitost není. Jsme spokojeni s návštěvností, s umístěním stánku i s organizací veletrhu.
Ondřej Ondřej, obchodní zástupce firmy NEMA dřevostavby:
Máme skvělé umístění stánku a je velká návštěvnost, překvapil mě počet návštěvníků ve čtvrtek, kdy bývá nejslabší den, tentokrát nebyl. Skvělá je také organizaci ze strany brněnského výstaviště a schopnost reagovat na problémy okamžitě.
Jiří Pečenka, ředitel společnosti DOMY DNES:
Výstavy a veletrhy obrážíme pravidelně, takže máme srovnání a musím říct, že letos jsem v Brně maximálně spokojený. Máme výborné místo a je hodně lidí. Je to velice úspěšný veletrh.
Martin Pyšna, obchodní zástupce a projektant firmy HK-DŘESTAV:
Na veletrhu v Brně jsme pravidelně a jsme spokojeni. Brno je pro nás moc pozitivní, co se týká lidí, na Moravě jsou lidé srdečnější než třeba v Praze, takže je to vždycky příjemné.
Aleš Tajbr, ředitel firmy MORAVSKÉ DŘEVOSTAVBY.
Na veletrhy jezdíme pravidelně a letošní Stavební veletrh v Brně mě hodně mile překvapil. Je vysoká návštěvnost a kladně hodnotím i souběh několika veletrhů zároveň.
Kateřina Kořenková, marketing, Xella CZ:
Účast jsme hodně zvažovali a velkým impulsem pro nás byl Festival architektury. Díky němu se podařilo přidat veletrhu nějaký tahák a ukázat vizi stavebnictví. Na Tiny houses tady stála fronta, tohle téma určitě přilákalo hodně lidí. Dalším podnětem po nás je, že stavební trh ochladl a chceme být více vidět, budovat brand. Jdeme tady naproti zákazníkům, kteří si naše výrobky chtějí prohlédnout a osahat. Sbíráme kontakty a jsme za to rádi.