EmbaxPrint
7.-9.2. 2023
Mezinárodní veletrh obalů a tisku
Speciální linka na veletrhu EMBAXPRINT testuje balení mraženého pečiva Breadway
Dnes v pravé poledne se poprvé rozjela balicí linka, speciálně sestavená pro projekt PACKAGING LIVE 2016. V pavilonu G1 tak byl otestován celý balicí proces, jehož cílem bylo simulovat skutečný provoz balení předmražených výrobků. „Je to poprvé, co v rámci našeho projektu kombinujeme balený produkt s tím, co na místě prezentujeme,“ dodává Michaela Zachová z agentury EQUICom, která několik měsíců spolu s partnery start balicí linky připravovala a dnes také celý provoz odborně komentovala.
A jak prakticky vypadala zakázková balicí výroba pečiva? Kroucený chléb - focaccia od společnosti Breadway v kvalitě ruční výroby, kdy každý kus měl originální tvar a velikost, byl na lince nejdříve opatřen průhlednou potravinářskou fólií s originálním potiskem, označen datem výroby a manuálně uložen do papírových obalů, které pak robot poskládal do velkých krabic. Ty byly následně strojově zalepeny, opatřeny fixačním lepidlem, označeny a dalším robotem uloženy na paletu. Poloautomatický ovinovací stroj se postaral o fixaci palety, která byla označena a opatřena etiketou. Součástí výrobní linky byly i hydraulické nůžkové a pákové plošiny pro ukládání výrobků, dále digitální tiskárna pro potisk kartonů, zařízení kombinující lepení a potisk nebo demo robot. Závěrem se představil stickpack, který vyrobil obrandované cukříky s logy partnerů pro projektovou kavárnu. Návštěvníci veletrhu budou mít možnost prohlédnout si linku v provozu díky prezentacím, které se v pavilonu G1 konají 4x denně.
„Do projektu se zapojilo 10 klíčových firem. Novými partnery jsou IMPERIAL FOOD SERVICE s.r.o. - BREADWAY, ZDVIH servis s.r.o., FANUC Czech s.r.o. a Pap4ever digital s.r.o., mezi stálé patří EKOBAL, spol. s r.o., Viking Mašek, a.s., TECHNOLOGY s.r.o., ONDRÁŠEK INK – JET SYSTEM spol. s r.o. a Fipack, s. r.o. Vrátil se k nám dodatel fólií OTK Group, a.s., servírovací kartony dodává THIMM Obaly,“ vyjmenovává partnerské firmy Michaela Zachová, která na dnešní tiskové konferenci také odpovídala na dotazy novinářů spolu s manažerkou značky Breadway Monikou Pružinskou Hýblovou. Ta představila nejen pečivo, jehož jedinými konzervanty jsou mateřský kvásek a mráz a které si zákazník nakupující v řetězcích může doma dopéct, ale také koncept franchisových Breadway kaváren, ve kterých firma prodává jak pečivo, tak další sortiment z italských rodinných farem.