Festival chutí
27.-28.5. 2023
Festival chutí
V pěti pavilonech se prezentovalo téměř 900 firem, poprvé se konal Festival chutí
Nové potravinářské výrobky pro obchod a gastronomii, přehlídka nejmodernějších technologií i pavilon obalového a tiskařského průmyslu. Veletrhy SALIMA a EmbaxPrint se v Brně pořádají už přes čtyřicet let a o jejich nabídku je stále velký zájem. Letos se v rámci potravinářských veletrhů poprvé uskutečnil veletrh SALIMA Technology a také Festival chutí oslovující všechny milovníky dobrého jídla a pití.
Ve společném termínu 27. 2.–2. 3. 2018 v Brně proběhlo šest příbuzných veletrhů. Od tradičního potravinářského veletrhu SALIMA se důsledněji vydělila prezentace potravinářských technologií, které se soustředily do pavilonu V pod hlavičkou SALIMA Technology. Nechyběl tradiční vinařský veletrh VINEX, pekařský a cukrářský veletrh MBK nebo přehlídka zařízení pro hotely, restaurace a veřejné stravování INTECO. K potravinářství má velmi blízko obalová technika, protože 80 až 90 procent produkce obalů je vázáno právě na výrobu potravin a nápojů. Z tohoto důvodu se ve stejném termínu jako SALIMA už řadu let koná veletrh obalů a tisku EmbaxPrint, který letos oslavil jubilejní 30. ročník. Nově tuto odbornou přehlídku doplnil třídenní Festival chutí určený široké veřejnosti. Jeho brány se otevřely s dvoudenním zpožděním ve čtvrtek 1. března a potrvá až do soboty 3. března.
Veletrhů se letos zúčastnilo 889 vystavujících a zastoupených firem, což je významný nárůst oproti minulým ročníkům. Mezi nimi bylo 48 procent firem zahraničních, zastoupeno bylo dalších 471 značek. Vystavovatelé přijeli z 39 zemí, vůbec poprvé také z Indonésie, Tuniska a Běloruska. „Letošní potravinářské veletrhy a veletrhy obalové a tiskařské techniky opět prokázaly, že jsou důležitou obchodní platformou pro dané obory. Těší nás zvýšený zájem vystavovatelů i návštěvníků,“ říká Jiří Kuliš, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Veletrhy Brno.
Expozice obsadily celkem pět pavilonů: potravinářské veletrhy haly A1, A2 a V, veletrh EmbaxPrint zaplnil pavilon G1 a v pavilonu C se konal Festival chutí. Mimořádně vysoká byla zahraniční účast. Oficiální expozice s vládní podporou na veletrhu SALIMA otevřely Řecko, Bělorusko, Tunisko a Indonésie, incomingové mise podnikatelů přijely z Ruska, Srbska, Spojených arabských emirátů a Tuniska.
Z tuzemských organizací měly vlastní stánek Ministerstvo zemědělství ČR, Státní zemědělský intervenční fond, Potravinářská komora ČR, Agrární komora ČR, Jihomoravský kraj i Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Mezi návštěvníky nechyběli nákupčí deseti největších obchodních řetězců, kteří na veletrhu jednali s vystavovateli potravin a nápojů. Mezi odbornými návštěvníky byli také další zástupci maloobchodu a velkoobchodu, gastronomických zařízení či výrobních provozoven, technologové a kvalitáři. Díky termínovému spojení veletrhů příbuzných a navazujících oborů mohli na jediném místě získat přehled o novinkách a trendech ve zpracování, distribuci i prodeji. Vystavovatelé přivítali rovněž velký zájem koncových spotřebitelů, od nichž získávali zpětnou vazbu na své produkty a zejména novinky.
Odborný doprovodný program veletrhu SALIMA svými tématy vycházel vstříc domácím zpracovatelům potravin. Posedmé se v Brně uskutečnila konference FOOD FORUM, která jednala o konkurenceschopnosti evropského potravinářství, problematice dvojí kvality potravin a nekalých obchodních praktikách. Vedle představitelů pořádajícího Ministerstva zemědělství ČR a Potravinářské komory ČR se jednání zúčastnila také ministryně zemědělství Slovenska, státní tajemník ministerstva zemědělství Rumunska a generální ředitelka Evropské federace potravinářského a nápojářského průmyslu FoodDrink Europe. Středa 28. února byla vyhlášena Dnem podnikání a exportu a na podporu vývozu českých firem proběhly dva odborné semináře.
Mezinárodní veletrh obalů a tisku EmbaxPrint oslavil jubilejní 30. ročník. Při této příležitosti společnost Veletrhy Brno udělila tři čestná uznání za dlouhodobou spolupráci, a to Svazu českých a moravských výrobních družstev, Asociaci českého papírenského průmyslu a České obalové asociaci SYBA. Vystavovatelé představili novinky z nastupujících technologií automatizace, robotizace a digitalizace. Ve vysokém počtu se veletrhu zúčastnily firmy z Číny, další noví vystavovatelé přijeli z České republiky, Slovenska, Francie a Polska. Významnou součástí se stal projekt Packaging Live, který v živém provozu představil vzorovou balicí linku vybavenou nejmodernějšími technologiemi. K významným odborným setkáním patřila konference Asociace českého papírenského průmyslu a konference Obaly pro potraviny a kosmetiku. Poprvé se konala výstava Kalendář roku 2018 a návštěvníci si prohlédli také vítězné exponáty soutěže Obal roku 2017.
Na veletrzích se opět udělovala prestižní ocenění nejlepším exponátům. O ceny Zlatá Salima a Zlatý EmbaxPrint se ucházelo celkem 58 výrobků, které posuzovaly tři odborné hodnotitelské komise, jedna pro potraviny a nápoje, druhá pro strojírenství a technologie a třetí pro obaly a tisk. Uděleno bylo dvanáct ocenění. Zlatou Salimu 2018 si v potravinářské sekci odneslo 8 výrobků. Již počtvrté bodovala společnost Apimed se svým Medovým aperitivem Ambózia Original. Podle generálního ředitele společnosti INTERLACTO byl pojmenován další vítěž – sýr Dobrý Václav. Za báječné svatební koláčky si ocenění odnesla i Jana Fialová z Chotěboře. Dalšími oceněnými byly špenátové nudle od výrobce RANDAM, pivo Blatenský kohout z livovaru Blatná, štýrské párečky od STEINEX, brusinky od SOMMER a vnuk a také žitné crackers od COOC FOOD. V soutěži Zlatý EmbaxPrint, která byla obnovena u příležitosti 30. ročníku veletrhu, převzali ocenění vystavovatelé JaGa, ONDRÁŠEK INK-JET SYSTÉM a TransPak CZ.
Na Festivalu chutí v pavilonu C se prezentovali výrobci regionálních pochutin, ale hlavním lákadlem byla unikátní přehlídka 47 českých a moravských minipivovarů. Další pivovary se zúčastnily veletrhu SALIMA a u příležitosti potravinářských veletrhů byly vyhlášeny také výsledky tradičních soutěží Zlatý pohár Pivex – Pivo 2018 a Zlatý soudek PIVEX 2018.
Z doprovodného programu pro širokou veřejnost zaujala hlavně gastronomická show Gastrofest, kde své umění prezentovala čtveřice špičkových kuchařů. Divácky nabito bylo také v Pekařském centru, kde se bojovalo o titul Pekař roku 2018 – Junior. Získala jej Klára Kalvodová, studentka SŠ Brno, Charbulova. Cenu jí předal Petr Novák, trenér Martiny Sáblíkové. „Všude po světě s Martinou hledáme český chleba, a když ho najdeme, vždycky si ukrojíme a vyfotíme se s ním. Jak můžete vidět na internetu, děláme českému chlebu reklamu,“ dodal při slavnostním ceremoniálu Novák. Vyvrcholila i soutěž o Atraktivní výrobek roku v pekařské a cukrářské kategorii. Po celou dobu veletrhu SALIMA předváděli návštěvníkům své dovednosti také žáci jihomoravských gastronomických škol, samozřejmě nechyběly ani tradiční ochutnávky vína, kávy a kulinářské show na stáncích vystavovatelů.
Příští ročník mezinárodních veletrhů SALIMA, SALIMA
Technology, VINEX, MBK, INTECO a EmbaxPrint se uskuteční v roce 2020.
OHLASY VYSTAVOVATELŮ
Jiří Milek, ministr
zemědělství České republiky:
Jako velmi důležitou vnímám
výchovu spotřebitelů tak, aby byli hrdí na naše české potraviny, které jsou
kvalitní a bezpečné. Sami se ale musí rozhodnout, zda dají přednost kvalitním
potravinám před levnějšími a méně kvalitními. Vysoká kvalita českých potravin
je především zásluha českých výrobců a za to jim chci poděkovat. Veletrh Salima
má určitě pro propagaci českých potravin mezi spotřebiteli velký význam. Musíme
se společně zaměřit na konečného spotřebitele a přesvědčit ho, že české výrobky
jsou lepší než dovozové. Vyrostla tu také řada zajímavých českých firem, které
dodávají technologie do potravinářské výroby, takže tyto dnes na veletrhu
převažují.
Gabriela Matečná, místopředsedkyně
vlády a ministryně zemědělství a rozvoje venkova Slovenské republiky
Salima je veletrh, kam přichází
hodně návštěvníků z řad odborné i laické veřejnosti, což je dobré pro edukaci
spotřebitelů. Možná by se zde mohl najít prostor také pro pódiové prezentace
potravinářských výrobců a odborníků, kteří se věnují třeba aditivům, kam by
mohlo přijít i více škol. Spotřebitel by měl být informovaný a výstavy jsou místem,
kde by taková edukace měla probíhat. Máme tu také slovenské vystavovatele,
které jsem byla na veletrhu navštívit, třeba firmu Berto, která zpracovává maso
a vyrábí šunky a párky v naprosto top kvalitě, s vysokým podílem masa a bez
chemických aditiv.
Marta Nováková, prezidentka
Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR:
Jsem přesvědčena, že Salima je
dobrou příležitostí především pro výrobce, kteří tady mohou najít své
obchodníky. Potkala jsem tady obchodní ředitele nebo šéfy nákupu z minimálně
pěti obchodních řetězců, takže tady opravdu jsou. Jako svaz apelujeme na
obchodníky, aby se Salimy účastnili, máme tady stánek a někteří obchodníci
vystavují i samostatně. Ale hlavně chceme dát výrobcům příležitost dodávat do
velkých obchodních řetězců. Každý výrobce u nás může vyplnit dotazník, že chce
dodávat do řetězce, a po veletrhu s těmito informacemi budeme dále pracovat.
Radek Sazama, ředitel
Komory řetězců, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
Naši členové přijíždějí na
Salimu, protože tady dodavatele najdou v jednom čase na jednom místě a mohou se
s nimi osobně setkat, což je pro obchod vždycky důležité. Veletrh rozvoji
našich obchodních vztahů pomáhá, protože jich lze navázat hodně v krátkém čase,
což je nakonec výhodné pro všechny. Máme zájem prodávat výrobky od lokálních
zpracovatelů, ale ti často mají problém splnit požadavky na kvalitu a objem v
čase. Chceme jim dát informace, co je potřeba udělat, aby se mohli stát
dodavateli do řetězců. Pokud se jim to podaří, mohou touto cestou vyvážet i do
zahraničí. V roce 2016 se přes naše členy zrealizoval vývoz českých potravin a
nápojů za 16 miliard korun.
Vladimíra Nováková, tisková
mluvčí, Státní zemědělský intervenční fond
O prezentaci na Salimě mají
výrobci s oceněním Klasa a Regionální potravina velký zájem, zejména ti z jižní
Moravy, ale i ze vzdálenějších krajů. Máme statisticky ověřeno, že ochutnávky
výrobků zvyšují prodej, takže každý vystavovatel svou účast následně pocítí ve
zvýšeném odbytu. Takové akce jsou potřeba, protože bez marketingové podpory se
dnes prakticky žádný výrobce neobejde. Naším hlavním cílem na Salimě a
Festivalu chutí je představit tyto vynikající výrobky specialistům i široké
veřejnosti, aby se více dostaly do povědomí spotřebitelů. Chceme tak podpořit
tuzemské výrobce a naučit zákazníky, že výrobky oceněné značkou Klasa a
Regionální potravina jsou skutečně nadstandardně kvalitní.
Radoslav Pospíchal, referent
mediální komunikace, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Pro SZPI je určitě důležité a
prestižní být součástí veletrhu Salima na brněnském výstavišti. Jsme tady
obklopeni mnoha producenty s širokým zastoupením potravinářských výrobků, je tu
i spousta zájemců o produkty. Na stánku odpovídáme na mnohé dotazy,
například co SZPI dělá, jaké má kompetence, je také zájem o výsledky naší
činnosti. Spotřebitelé chtějí vědět, kam se mohou obracet se svými dotazy,
chodí k nám také podnikatelé pro užitečné rady do začátku podnikání, anebo
studenti, kteří se ptají na uplatnění v budoucnosti, většinou z biochemických
oborů, potravinářství nebo chemických škol.
Jaromír Musil, ředitel,
Regionální
agrární komora Jihomoravského kraje
Jsme tu v zastoupení
potravinářů Jihomoravského kraje, kteří se účastní soutěží Zlatá chuť Jižní
Moravy nebo Regionální potravina Jihomoravského kraje. Obě soutěže propagují
malé a střední podnikatele v potravinářství nebo v produkci potravinářských surovin.
Tato forma se opakuje v průběhu roku i na dalších veletržních akcích,
které mají vztah k zemědělství, potravinářství a venkovu jako celku.
Letošní ročník se mi zdá velmi navštívený, mám z něj dobrý pocit a je vidět, že
spolu s tím, jak se vyvíjí tento systém prezentace a stává se tradicí, roste
úroveň celé akce i zájem o regionální potraviny.
Pavel Černý, obchodní
rada českého
velvyslanectví v Tunisu
Zemědělství a potravinářství
jsou nosnými oblastmi pro budoucí spolupráci. Dokazuje to i dvacetičlenná
delegace, která přijela na veletrh Salima z regionu Sfax, částečně tvořená
vystavovateli a částečně zákazníky.
Proběhla zde řada pracovních schůzek, například firma obchodující s
čerstvými rybami jednala se zástupci jednoho z obchodních řetězců, nebo výrobci
olivového oleje se zajímali o technologie na plnění oleje do lahví.
Ondřej Sýkora, produktový
manažer, GTQ
Zastupujeme 15 řeckých firem –
menších, velkých i největších výrobců. Na veletrhu jsme počtvrté. Letos máme
trošku větší stánek, na který jsme pozvali řecké výrobce, aby i oni nasáli
zdejší atmosféru. Využívám veletržní příležitosti k tomu, abych si popovídal se
svými zákazníky, představil jim naše partery a navázal i nové kontakty. Přímý
kontakt se zákazníkem nám žádný internet nenahradí.
Indah Fajarwati, zástupkyně
ředitele, Indonéské centrum na podporu obchodu, Budapešť
Naším cílem je podporovat a
rozvíjet obchodní vztahy, i proto se společně se zástupci velvyslanectví
účastníme veletrhu v Brně, kde představuje své výrobky 12 indonéských firem.
Chceme, aby se indonéské produkty dostaly do většího povědomí spotřebitelů ve
východní a střední Evropě. Podle reakcí návštěvníků vidíme, že je naše
výrobky zaujaly a chutnají jim, stejně jako indonéská káva.
Marina Nesterenko, Minsk
Kristall Group, Bělorusko
Náš běloruský stánek nesl název
Bělorusko – chuť přírody. Kvalitní potravinářské výrobky na něm představil Běloruský
státní potravinářský koncern a deset dalších firem, které patří k významným
běloruským producentům potravin s dlouhou tradicí výroby. Já například
zastupuji společnost Minsk Kristall Group, která oslaví 125 let své existence.
Je to naše první výstava v Česku a jsme tu hlavně proto, abychom na českém trhu
získali nové kontakty.
Jaromír Dřízal, výkonný
ředitel, Svaz pekařů a cukrářů v ČR
V rámci veletrhu MBK se letos
uskutečnily naše soutěže Pekař roku 2018 – Junior a také Atraktivní
výrobek roku. Účast hodnotíme rozhodně jako velmi úspěšnou. Cíl, který jsme si
dali, tedy zpropagovat a zatraktivnit pekařské řemeslo pro mládež, se nám
podařil naplnit. Účast na soutěžích byla velká, přijelo devět stovek fanoušků z
členských škol. Zároveň jsme se snažili přitáhnout pozornost i odborné
veřejnosti tak, aby přijeli pekaři a cukráři z celé České republiky a ze
zahraničí, a mohli zhlédnout špičkové moderní technologie našich dodavatelských
firem.
Mária Vrňatová, branding
a marketing, MAKRO ČR
Jsme tady, protože Salima je
spojená s gastronomií a potravinami, kde představujeme hlavní obchodní kanál.
Makro poskytuje služby pro HORECA segment, pro maloobchodní prodejny i pro
jednotlivé zákazníky, kteří si k nám přijdou nakoupit pro vlastní potřebu. Na
Salimě můžeme všechny tři tyto zákaznické skupiny oslovit na jednom místě. Je
to i forma reklamy, dostáváme se zde více do povědomí veřejnosti, aby věděla,
že Makro je i pro běžného člověka. Ve čtvrtek, kdy se otevřel Festival chutí,
sem začaly proudit davy, takže myslím, že veletrh tento účel plní.
Ignác Bertovič, majitel
společnosti BERTO, Slovensko
Rozhodli jsme se nabídnout naše
výrobky i na Moravě, kam to máme blízko. Na našem stánku lidé mohli ochutnat,
co dobrého na Slovensku vyrábíme, a měli jsme velký úspěch. Na český trh už
dodáváme přes jednoho distributora, ale když lidé mohou naše výrobky vidět,
zažít a ochutnat, je to o něčem jiném. Na Salimě se nám přihlásilo dost
zákazníků z Brna a okolí, zájem mají hlavně o výrobky s nejvyšším podílem masa
a ručně vyráběné celosvalové šunky. Teď zbývá dořešit logistiku a začneme
dodávat.
Michal Scholze, manažer
pro marketing a rozvoj obchodu, Stäubli
Jako firma se věnujeme
automatizaci a průmyslovým robotům pro různá odvětví, nicméně potravinářství je
pro nás jedním z klíčových segmentů, kde vidíme hlavně do budoucna velké
možnosti nasazení robotů. Proto jsme zde představili dvě robotické buňky,
speciálně určené pro potravinářské provozy. Na Salimu jsme se vrátili po
čtyřech letech a jsme za to rádi. První dva dny byly opravdu úspěšné, měli jsme
na stánku hodně návštěvníků i zajímavých rozhovorů se zajímavými lidmi o
potenciálních projektech.
Veronika Sejkorová, jednatelka
společnosti, VAC-STAR
Veletržní účast z hlediska naší
společnosti hodnotím pozitivně, zákazníci chodili. Slibujeme si od veletrhu
nové kontakty, větší povědomí o naší značce a technologii Sous-Vide vaření, i
proto jsme tady měli šéfkuchaře, kteří vysvětlovali našim potenciálním
zákazníkům, co to znamená a jaké jsou výhody této metody.
Oldřich Gojiš, generální
ředitel, INTERLACTO
Na veletrhu Salima jsme
tradiční účastníci, vystavujeme tady hlavně kvůli zmrzlinářské produkci, ale
prezentujeme i další mlékárenskou výrobu. Osobně na veletrhy do Brna jezdím od
22 let, takže je v tom i nostalgie, mám to tady rád. Je dobré představit tady
novinky v sortimentu, podpořit rozhodující výrobní program a dát trhu na
vědomí, že existujeme.
Martin Galla, obchodní
zástupce, Hraspo
Naše společnost dodává kvalitní
technologie pro gastroprovozy. Na veletrhu jsme představili několik žhavých
novinek, například nový model automatické myčky MEIKO, který přináší značné
úspory, nebo kávovar značky Astoria, který je zcela nově na trhu. Vystavujeme
zde každé dva roky a vždycky tu najdeme něco nového, nové kontakty.
Jiří Štursa, PANINI
s.r.l.
Na veletrhu SALIMA si nás
nacházejí především klienti, kteří znají naši značku a vědí, že se věnujeme
zhotovení autoklávů. Pátek jsme měli o něco volnější, jinak jsme se ale
nezastavili. V průměru jsme navázali přibližně deset nových kontaktů denně.
Nadchly nás četné zahraniční návštěvy. Objevili se zde lidé z Polska, Ruska,
Tuniska nebo z Pákistánu. Mihli se tu také zástupci jedné libyjské firmy.
Skvěle nám vyhovuje také délka trvání - čtyři dny nejsou málo, ani moc. Kvituji
také velikost parkoviště pro hosty, kteří přijíždí autem.
Martina Kornfeilová, ředitelka
marketingu a obchodu, Kornfeil spol. s r.o.
Letošní veletrh byl především o
kvalitě. Mám tím na mysli to, že běžných návštěvníků dorazilo z našeho
pohledu méně, zato však došli všichni zákazníci, se kterými jsme se potřebovali
setkat a na kterých nám záleží. Potěšily nás proto i naše obchodní úspěchy,
které se nám tady podařilo vyjednat. V porovnání s rokem 2016 se kvalita a
úroveň veletrhu zlepšila - od podoby stánků, přes návštěvníky až po celkově
dobrou atmosféru, která v pavilonu vládla po celou dobu. Potěší mě, když si MBK
bude svou atraktivitu zvyšovat i nadále.
František Jaroš, spolumajitel
firmy, JAROSPOL Technology s.r.o.
Za společnost JAROSPOL mohu
říct, že jsme se vším plně spokojeni. Nejvíce návštěvníků jsme zaregistrovali
ve středu a ve čtvrtek, který byl podle nás nejsilnějším dnem. Vyhovuje nám
rovněž umístění v pavilonu V a prostředí v něm. Ani po organizační stránce jsme
nenarazili na žádné potíže. Hlavní výhodnost účasti na veletrhu MBK vidím v
tom, že je to ideální místo pro setkávání firem, které by se za normálních
okolností setkávaly těžko. Veletrhu přeji, aby šel jen a jen dopředu.
František Chovanec, produktový
manažer, Gastro Mach
Letos jsme na veletrh SALIMA
přijeli společně s firmou Eat Good, která se specializuje na smažení hranolků
bez oleje. Návštěvníky jsme tím oslovili. Každou chvíli je u našeho stánku
vidět hlouček lidí, kteří ochutnávají. Mezi další naše značky patří švédský
výrobce myček nádobí Wexiödisk. Doplňuje nás ještě finský Metos, který se
zaměřuje na smažící pánve a varné kotle s mícháním. Na veletrh jsme pozvali
naše současné zákazníky. Valná většina dorazila, takže se nám náš původní záměr
zdařil. Nabídli jsme jim velmi dobré zázemí.
Ve středu jsme zaznamenali největší návštěvnost, podobně jsme na tom i
ve čtvrtek. Rozhodně si letošní ročník pochvalujeme.
Jan Zrzavý, obchodní
zástupce, UNIS Cool
Jsme jedni z předních výrobců
chladicích zařízení, se kterými vybavujeme například cukrárny či benzinové pumpy.
Zaměřujeme se také na teplé vitríny. I když 80 procent naší výroby putuje do
zahraničí, působíme i na tuzemském trhu. Proto jsme pro prezentaci zvolili
právě brněnský veletrh Inteco. Setkáváme se tady především se stávajícími
zákazníky, takže s dealery a obchodními zástupci, méně často pak s
koncovými zákazníky. Návštěvnost hodnotím kladně, jsme s ní spokojeni. Oceňuji
i výhodné umístění našeho stanoviště v pavilonu.
Michal Klégr, ředitel prodeje maloobchodu
Česká republika – tradiční trh z BidFood (spoluvystavovatel RN
Servis)
Na veletrhu Inteco
představujeme projekt nových teplých pultů, inovovaný prodej zeleniny
a jejího balení. Nabízíme kompletní vybavení pro celý maloobchod. Letos
nejvíc táhnou právě teplé pulty. Pozvali jsme na veletrh přibližně 350
zákazníků, kteří se k nám přijeli podívat ze všech koutů republiky. Po obchodní
stránce hodnotím veletrh za uplynulé dny velice pozitivně. Zpětná vazba na náš
stánek je výborná. Na veletrhu se zpráva o nás rozkřikla velmi rychle. Na
veletrhu SALIMA se nám podařilo realizovat náš koncept postavený na dobrém
jídle a zlepšování služeb pro zákazníky.
Vlado Volek, ředitel,
Obalový institut SYBA
Využili jsme souběhu s
veletrhem a uspořádali jsme v Brně mezinárodní konferenci pod názvem Obaly pro
potraviny a kosmetiku, které se zúčastnilo přes 170 odborníků. Tento formát
naplnil naši představu a vytváří jakýsi středoevropský prostor pro setkání
výrobců obalů, potravin a kosmetiky i zástupců krajských hygienických
stanic. Těší nás letošní hojná účast včetně slovenských inspekčních orgánů i
přítomnost českých a zahraničních řečníků ze Slovenska, Německa, Maďarska a
Lotyšska.
Michaela Zachová, EQUIcom,
organizátorka projektu Packaging Live
Na veletrhu EmbaxPrint jsme
opět spustili unikátní balicí linku, speciálně sestavenou pro prezentaci nových
zařízení a technologií vystavovatelů. Letos byla hodně ve znamení trendů
v našem oboru, to znamená, že kladla velký důraz na automatizaci a
zapojení robotů. Prezentovali jsme také jedinečnou tiskárnu, která umožňuje potisk
krabic přímo při balení. I to ukazuje na aktuální směr, kdy stále častěji
dochází ke kombinaci procesů. Linka zaujala také návštěvníky veletrhu, velká
účast byla zejména při komentovaném provozu, což nás velice potěšilo.
Vladimir Kuric, ředitel,
TransPak
CZ s.r.o.
Na letošním veletrhu jsme
představili dvě novinky – nové nákupní košíky vyrobené z kartonu a izolační
balení pro e-shopy prodávající potraviny. To dokonce vyhrálo cenu Zlatý
EmbaxPrint 2018. Oproti německému trhu, kde se pyšníme čtyřicetiletou tradicí,
jsme na tom českém poměrně nováčci. Proto jsme využili příležitosti a snažíme
se na veletrhu EmbaxPrint zviditelnit. Daří se nám to. Navázali jsme přes
stovku kontaktů, takže následující dva týdny budeme mít hodně práce s jejich
zpracováním. Osobní setkání s potenciálními klienty přímo na veletrhu přináší
často víc ovoce než kupříkladu klasické obtelefonovávání. Svědčí o tom také to,
že se nám zde podařilo získat konkrétní obchodní nabídky. Počítám, že naše
účast na veletrhu bude mít dlouhodobější dopad, protože někteří zájemci o naše
produkty se nám ozvou až půl roku poté, co jsme jim u našeho stánku předali
vizitky.
Michal Kolář, obchodní
ředitel pro Českou republiku, ONDRÁŠEK INK - JET SYSTEM spol. s r.o.
S organizací a prostředím
veletrhu jsme spokojení. Totéž platí i o návštěvnosti. Největší jsme
zaznamenali ve středu a čtvrtek. Využíváme tento veletrh jako prostředek k
získání a upevnění prestiže naší firmy, a to se nám tady daří. Budu moc rád,
když bude EmbaxPrint pokračovat i v budoucnu a zavítá na něj více
návštěvníků i vystavovatelů.
Miloš Lešikar, zástupce
ředitele, Asociace českého papírenského průmyslu
Veletrhu EmbaxPrint jsem se
účastnil už jako student, a to v roce 1969, kdy se konal jeho historicky první
ročník. Myslím si, že u novodobého EmbaxPrintu jsme nevynechali ani jeden.
Zastupujeme zde výrobce nepromastitelných papírů, vajíčkových proložek a
dalších typů potravinářských obalů. Všichni si svou letošní účast pochvalují.
Zdá se mi, že tento rok se přišlo podívat ještě více lidí než
v předcházejících letech. Také s pořadatelskými službami jsem nadmíru
spokojený. Dokonce, když jsme akutně potřebovali dozasklít jednu vitrínu,
poslali organizátoři během pěti minut svého zaměstnance, který nám s tím
pomohl.
Pavel Matocha, vedoucí
obchodu a nákupního oddělení, IRISA, výrobní družstvo
Na EmbaxPrintu vystavujeme již
několik let. Vzhledem k naší činnosti, tedy výrobě kartonových obalových
materiálů, lepenkových skládaček a dárkových obalů, tady na prodej sice
necílíme, avšak využíváme veletrh jako dobrý způsob reprezentování naší firmy.
Věřím, že firmy vystavující například nějaké velké průmyslové stroje, mají
šance navázat obchodní spolupráci a přitáhnout větší počet zákazníků mnohem
větší.