FRANCHISE MEETING POINT
8.-9.3. 2013
Největší přehlídka franchisových příležitostí v ČR
Řekli o veletrhu
Aleš Tulpa, jednatel,
AVEX systems s.r.o.
Letošní ročník Franchise Meeting Point se vydařil. Navázal
na velmi dobrý start z loňského ročníku. Veletrh navštívilo značné
množství lidí, zejména kvalitativně velmi dobrých, kteří přišli na veletrh, aby
si našli svůj franchisový koncept nebo získali informace o franchisovém
podnikání. Z toho důvodu byli i vystavovatelé spokojeni, protože získali
potenciální zákazníky tam, kde je chtěli mít – na veletrhu na jednom místě.
Přichystali jsme velmi dobrý doprovodný program v rámci Franchise Meeting
Point, byl o něj velký zájem po celou dobu veletrhu.
Mag. Waltraud Martius, SYNCON, mezinárodní franchisová poradkyně
z Rakouska
„Naše
poradenská společnost SYNCON se zúčastnila největší a nejdůležitější akce pro
franchisové podnikání v České republice v roce 2013 - mezinárodního
franchisového veletrhu Franchise Meeting Point, který se uskutečnil v
Brně, uprostřed bývalého Česko-Slovenska. Opět jsme mohli zkonstatovat, jako
při našich účastech v minulosti, že tento franchisový veletrh je skutečně velmi
zajímavý a doporučeníhodný pro všechny cílové skupiny. Každý, kdo se chce
dovědět více o franchisingu v České a Slovenské republice, má zájem získat nové
kontakty, potenciální master-franchisové nebo franchisové partnery, hledá nové
obchodní partnery nebo má v úmyslu analyzovat a testovat franchisový trh v
těchto dvou zemích, by měl tento veletrh v budoucnu navštívit nebo se jej
zúčastnit jako vystavovatel. Velmi rozsáhlý a co do kvality velmi dobrý
doprovodný program, který připravil náš kooperační partner pro ČR a Slovensko,
poradce organizátora Veletrhy Brno, pan Aleš Tulpa, AVEX systems, nabídnul
zájemcům o franchising téměř 100 přednášek a prezentací. Veletrh byl velmi
úspěšný a přišlo se na něj podívat hodně návštěvníků, což potvrdilo, že obě
země mají ještě velký potenciál pro nové franchisové systémy.“
Jiří Lošťák, člen
správní rady České asociace franchisingu
Druhý ročník veletrhu splnil očekávání, vydařil se. Byla též
dobrá návštěvnost, větší než při prvním ročníku. Projekt by měl pokračovat,
určitě má svou budoucnost. Důležitý byl doprovodný program, který byl dobře
koncipován. Pro mnohé zájemce to byla jedinečná možnost jak získat informace o
franšíze, a to za velmi levné peníze. Takovéto informace totiž nejsou volně
k dispozici. Tento způsob podnikání má v současnosti boom.
Jednoznačně lze říci, že když se chce podnikatel v současné ekonomické
situaci zachránit, musí vytvořit buď síť nebo do ní vstoupit. Samostatný
podnikatel nemá šanci sám dělat marketing, získat laciný nákup, zavedenou
značku a podobně. To vše umožňuje franšízing, tedy síťová spolupráce, která má
podporu. Například těžko někdo sám vytiskne letáky pro celou republiku či
sledovat legislativu.
Lenka Křížová,
franchising, YVES ROCHER
Po loňské úspěšné prezentaci jsme se rozhodli, že se budeme
účastnit i druhého ročníku veletrhu. Opět se nám podařilo získat velice dobré
kontakty, věřím, že z nich uzavřeme konkrétní smlouvy. Stejně jako loni
jsme i letos partnery tohoto veletrhu. Naši expozici navštěvují opravdoví
zájemci, kteří chtějí podnikat v tomto oboru, někteří přišli cíleně právě
do naší firmy, dohodli jsme si schůzky právě na veletrhu. Příští rok se
zúčastníme této akce zase. Osvědčilo se nám pořádání prezentací při veletrhu,
které navštívilo hodně zájemců. Yves Rocher byla založena v roce 1959 a formou franchisingu
nabízí přírodní rostlinnou kosmetiku. V současnosti provozuje v ČR 46
obchodů a 14 na Slovensku.
Kamila Zárychtová,
ředitelka české franšízové sítě Business for Breakfast
Veletrh se nám líbil, evidovali jsme na tři desítky zájemců
o náš klub. Další lidé se ptali na informace o podnikání formou franchisu.
Připravili jsme pro veletrh doprovodný program, který se vydařil, zájem lidí
byl o něj značný. Naši expozici navštěvovali lidé prakticky každý den od rána
až do skončení veletrhu. Pro firmu byl veletrh přínosem a určitě lepší než
loňský první ročník. Jsme velmi spokojeni, určitě se zúčastníme příštího
ročníku. Možná vymyslíme ještě lepší expozici i doprovodný program. Velmi
kladně také hodnotím setkání pořadatelů a vystavovatelů u číše vína. Šlo o
přátelské neformální setkání, dokonce jsme si mezi franchisory zahráli
networkingovou hru a mohli mezi sebou navázat nové kontakty. Jde o zdařilé
gesto, které přispívá k výborné atmosféře mezi vystavovateli.
Elen Vacová, Daniel´s
Donuts:
Navštívila nás řada lidí, z nichž asi patnáct mělo
vážný zájem o náš koncept franchisingu, což je celkem dobrý výsledek.
S účastí na veletrhu jsme spokojeni. Příští rok určitě přijedeme a svou
expozici rozšíříme. Chtěli bychom se více věnovat větší propagaci právě
prostřednictvím veletrhu. Nabízíme zajímavý koncept podnikání s americkými
minikobližky vyráběných před zákazníkem na speciálních automatech (tzv.
donuts), ale též široký sortiment kávy. Dodáváme kompletní technologii, vstupní
náklady činí minimálně 250 000 korun. Jde o franchisový koncept rychlého
občerstvení.
Martin Lopušný,
jednatel , Ráj sýrů, s.r.o.
Navštívili nás potenciální zákazníci, samozřejmě výsledky
vyhodnotíme až po skončení veletrhu. Doufáme, že získáme nové klienty.
Atmosféra v pavilonu E byla pohodová v příjemném prostředí. Zájem o
podnikání v oblasti sýrů je veliký, uvidíme jak budeme úspěšní
s našim konceptem.
Jakub Šigut, majitel
provozovny Znojmo, Hany Bany
Účast na veletrhu franšízových systémů byla výborná.. Totéž
platí o atmosféře v pavilonu E. Skvělý byl doprovodný program, každý si
v něm našel to, co hledal. Získali jsme řadu kontaktů – potenciálních
klientů. Dokonce jsme navázali kontakt i se zájemci ze Slovenské republiky.
Návštěvníci se zajímali především o finanční stránku konkrétních franšízových
projektů. Naše firma se věnuje konceptům wellnes a fitness center pro dámskou
klientelu. Tato zařízení řeší také celulitidu a komplexní přístup pro ženu
každého věku. Návratnost vložených peněz v případě tohoto konceptu je od
dvou do čtyř let.
Jaroslav Kačírek,
development agent, Subway
Veletrh je zajímavý projekt pro získávání možných zájemců k
zakoupení naší franšízy, licence. Na jednom místě se koncentrují všichni
klienti prakticky z celé ČR, kteří chtějí podnikat a zvažují možnost
zakoupit si nějaký franšízový systém. V Brně se kumulují všichni tito
zájemci a proto se prezentujeme na veletrhu. Doprovodný program jsme rádi
využili a prezentovali jsme naši společnost po oba dva dny ve dvacetiminutových
přednáškách. Veletrh byl pro firmu přínosem, příštího ročníku se určitě
zúčastníme.
Pavel Rohla, obchodní
ředitel, Let´s Pizza s.r.o.
Veletrh se nám velice líbí, navštívilo nás mnoho zájemců o
náš koncept. Pro firmu byl přínosem, ale výsledky vyhodnotíme až v průběhu
příštích měsíců. O podnikání s námi se zajímalo více než pět desítek lidí,
předpokládám, že z nich bude asi dvacet procent úspěšných. Pozitivní pro
naši pražskou firmu je, že se tento veletrh koná v Brně a můžeme na jednom
místě jednat se zájemci z Jihomoravského kraje a Vysočiny. Je to lepší,
než klienty vyhledávat z našeho pražského centra. Pro nás to byla opravdu
úspěšná akce.