GO
2.-5.11. 2023
Veletrh průmyslu cestovního ruchu
REGIONTOUR
2.-5.11. 2023
Veletrh turistických možností v regionech
Češi milují turistiku, hrady a slevy
Za posledních deset let do cestování Čechů razantně a zásadně zasáhly nové technologie, díky nim se změnily preference zákazníků a požadavky na cílové destinace jejich dovolených a výletů. Lidé jsou více nezávislí, častěji si dovolenou pomocí internetu zařizují sami. Vyplývá to z průzkumu, který si CzechTourism nechal zpracovat mezinárodní společností Ipsos v roce 2017. Mapovala změny trendů v chování domácích turistů za posledních deset let a její výsledky CzechTourism prezentoval na veletrzích cestovního ruchu Go a Regiontour. Profesionálové i nováčci z oboru tak díky pečlivé analýze získali neocenitelné tipy, jak se přiblížit přání zákazníků a zvýšit tak potenciál cestovní kanceláře nebo jak zvýšit návštěvnost svého regionu.
„Dříve lidé jezdili na dovolené obvykle v početnějších skupinkách, třeba dvě rodiny dohromady nebo skupiny přátel. Dnes se spíš objevuje trend cestovat jen v páru nebo s nejužší rodinou,“ vysvětlovala Soňa Machová z oddělení institutu turistiky CzechTourism grafy. S rozmachem domácích PC a internetu (před deseti lety měla počítač doma jen třetina lidí oproti loňskému roku) také méně využívají kompletních nabídek cestovních kanceláří a dovolenou si mnohem častěji zařizují sami. Úspěch mají slevové portály, turistům ušetří peníze a destinace tak získají vyšší návštěvnost a ohlasy. „Je evidentní, že uživatelé jsou se slevovými portály velmi spokojeni. Díky slevám tak 46% zákazníků jezdí po ČR častěji, 86% navštívilo novou destinaci a 96% lidí uvedlo, že by jeli na dovolenou s portálem znovu,“ poznamenala Machová.
Druhá část odborného panelu o trendech v cestování byla zaměřena na produkty cestovního ruchu, tedy na preference zákazníků a oblíbenost typů cílových destinací. „Pro Čechy je důležitá příroda a zdravý pohyb. Nejvíce dní čeští turisté stráví rekreační turistikou, konkrétně 78 109 800, a to především proto, že nabízí kombinaci aktivit pro celou rodinu,“ uvedla Machová. Hned po turistice jsou u nás velmi oblíbené návštěvy historických památek, při nichž strávíme celkem 48 088 759 dní. Nabízí program jednodenní, není tedy třeba takový výlet dlouho a složitě plánovat. Na těchto místech návštěvníky láká zejména celková atmosféra místa a poznání historie. Aktivním sportem pak lidé stráví celkem 38 062 677 dní, návštěvou měst a regionálních obcí 30 452 660 dní a ozdravnými pobyty 27 432 231 dní.
Lidé cestují do měst za autentickými zážitky. Cestu vyhledávají obvykle kvůli jednomu hlavnímu cíli, na místě však navštíví i další zajímavosti regionu. Silnou propagaci mají především pivní tématika a společenské události, ačkoliv reálná atraktivita těchto událostí je téměř poloviční, tato nevyrovnanost může v lidech zanechávat negativní dojmy. „Zato Jižní Morava se může chlubit naplněným potenciálem vinných stezek a událostmi s vínem, který se vyrovnává s plnou spokojeností turistů,“ okomentovala data Soňa Machová. Naopak podhodnocený marketing mají historická místa, místa spojená s tradicemi a folklórními události.
Současně také
Caravaning Brno
2.-5.11.2023
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem