Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

GO
2.-5.11. 2023

Veletrh průmyslu cestovního ruchu

REGIONTOUR
2.-5.11. 2023

Veletrh turistických možností v regionech

Začínáme! Veletrhy cestovního ruchu Go a Regiontour 2019 startují

 

Už za několik desítek minut se otevřou brány pavilonu P, kde se mezi 17. a 20. lednem odehraje další ročník cestovatelských veletrhů Go a Regiontour. Představí se na něm na 800 společností z 20 zemí. Přijďte si vybrat svoji dovolenou snů a nechat se zlákat k výletům, poslechnout si cestovatele nebo ochutnat krajové speciality. Čtvrtek je určen odborníkům, od pátku jsou tu veletrhy i pro laickou veřejnost. A bude to stát za to!

Z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) vyplývá, že Češi jezdí na dovolenou nejčastěji autem a spoléhají se na služby cestovních kanceláří a agentur. V posledních letech však stoupá i zájem o exotiku, poznávací zájezdy a eurovíkendy. Načerpat inspiraci, poznat svět v obrázcích nebo si vyhlédnout novou destinaci mohou lidé i na veletrzích cestovního ruchu Go a Regiontour v Brně.

„Veletrh Go návštěvníkům nabízí informace a tipy týkající se zahraničních destinací. Regiontour se naopak zaměřuje na domácí cestovní ruch a lidé se dozvědí mnoho zajímavostí o českých krajích. Proto jsou veletrhy vhodné jak pro cestovatele, kteří preferují organizovaný cestovní ruch, tak pro zájemce o cestování na vlastní pěst,“ říká ředitel veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour Miloň Mlčák.

Češi lámou rekordy v cestování

„Za rok 2017 zaznamenaly cestovní kanceláře rekordní nárůst prodeje zájezdů a tento trend pokračoval i v roce 2018,“ uvedl předseda Asociace cestovních kanceláří ČR Vladimír Dolejš. Cestování se tak stává významnou položkou domácích rozpočtů. Už v roce 2017 Češi podnikli téměř 6,3 milionu cest do zahraničí, kratší výlety mimo ČR do tří přenocování pak tvořily zhruba 1,3 milionu z nich. S více než 28 miliony cestami jsme svou vlast též stihli hezky projet, z toho 20 milionů připadá na kratší pobyty. Tento trend pokračoval i v roce 2018.

Veletrh Regiontour dlouhodobě představuje platformu, která se zaměřuje na prezentaci celého Česka, a tedy na podporu domácího cestovního ruchu. Například agentura CzechTourism bude v letech 2019–2022 Českou republiku prezentovat rovněž prostřednictvím nové veletržní expozice. „Nové ztvárnění kombinuje prvky, které se velmi osvědčily v uplynulých letech – například velkoformátové obrazy či velkoplošnou LED obrazovku – s řadou nových technologií a doprovodných programů. U nás bude expozice poprvé představena právě na veletrhu GO a Regiontour v Brně. V roce 2019 se agentura CzechTourism zúčastní celkem 17 prestižních domácích i zahraničních veletrhů. Dále bude ve světě naši republiku reprezentovat na vybraných akcích organizovaných našimi zahraničními zastoupeními. Těch máme po světě aktuálně 23,“ říká Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

Senioři utrácejí za cestování pořád víc

Nově cestují více i senioři. Česká populace stárne a přibývá hlavně aktivních seniorů, které zdravotní stav neomezuje v každodenním životě ani v cestování. Tato stále rostoucí cílová skupina je pro cestovní kanceláře velmi zajímavá a mnohé se na ni zaměřují speciální nabídkou. „Senior je ideální zákazník. Má dost času, pravidelný příjem a chuť cestovat. Křivka aktivity seniorů se navíc posouvá do vyššího věku, takže máme i klienty osmdesátníky, kteří jsou aktivními cestovateli,“ říká Petr Krč, výkonný a produkční ředitel CK Atis, jež nabízí dovolenou především v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Odhaduje také, že věková skupina nad 55 let tvoří již 55 procent klientů CK Atis a tento podíl stále roste. „Zaměřit se na tuto skupinu a připravovat pobyty speciálně pro seniory, se nám vyplácí,“ dodává Krč. Senioři se dle cestovních agentur nebojí ani exotiky. „Přibývá klientů, kteří investují do dražších dovolených,“ říká Kateřina Náglová z CK Delfín travel, která se specializuje výhradně na seniory. „Trendem je Thajsko, jež nabízíme jako klidný poznávací i pobytový zájezd, nikam klienty neženeme. Stále více jich vozíme též do USA, do měst i národních parků. A výjimkou není ani Čína,“ dodává.

„Právě senioři tvoří výrazný podíl na návštěvnosti veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour. Tito návštěvníci ve srovnání s mladší cílovou skupinou více vyhledávají samotný prodej zájezdů přímo na brněnském výstavišti. Naopak rodiny s dětmi či celkově mladší cílová skupina se více zaměřuje na zážitkový program a oceňují i nabídku v oblasti gastronomie,“ popisuje tisková mluvčí veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour Karolína Křenková. Doprovodný program veletrhů i letos obohatí festival krajových specialit a regionálních potravin REGFOODFEST. A s chutí budou kouzlit také studenti oborů kuchař, cukrář a číšník, kteří budou soutěžit v rámci mezinárodní soutěže GASTRO JUNIOR BRNO 2019 – BIDFOOD CUP. Těšit se lze rovněž na přednášky o exotické gastronomii z různých koutů světa.

Kulturní bohatství, aktivní dovolená či virtuální realita

Do veletrhů se prolne hned několik témat. Jedním z nich je aktivní dovolená, která lidem přiblíží například dovolenou na vodě, cykloturistiku či pěší turistiku. Pro adrenalinové nadšence bude připravena propracovaná lezecká stěna. Novinkou letošního ročníku bude i ucelená prezentace golfu. Veletrhy dále nabídnou setkání s řadou cestovatelů. „Přivítáme nomády, kteří budou návštěvníkům vyprávět zkušenosti ze svých cest a přivezou také obytné vozy, jež mohou zájemci prozkoumat,“ doplňuje Křenková. Během čtyř dnů mohou lidé potkat hned několik cestovatelských osobností též díky festivalu GO KAMERA. Ten se letos soustředí na Střední Asii. Odborný program se pak bude věnovat například moderním technologiím ve vtahu k cestovnímu ruchu či elektronické evidenci tržeb.

Základní vstupné na veletrhy vyjde na 180 korun, rodina zaplatí 280 korun. V neděli organizátoři připravili speciální vstupné pro seniory, a to 80 korun.

 

O dvojici veletrhů GO & REGIONTOUR 

Veletrh GO se zaměřuje na výjezdovou turistiku. Vedle tuzemských cestovních kanceláří a agentur se jej účastní poskytovatelé služeb cestovního ruchu v oblíbených zahraničních destinacích a zahraniční turistické centrály. Jedná se o největší prezentaci průmyslu cestovního ruchu s akcentem na regiony ve střední Evropě. V roce 2019 se odehraje už 29. ročník.

Veletrh REGIONTOUR je hlavní prezentační platformou potenciálu cestovního ruchu v regionech České republiky. Je nosným projektem na podporu incomingu a domácího cestovního ruchu. Účastní se jej klíčové subjekty a osoby s rozhodovacími pravomocemi v cestovním ruchu ČR a jednotlivých regionů. V roce 2019 se odehraje už 28. ročník.

Souběžně s veletrhy se koná Festival krajových specialit a regionálních potravin RegFoodFest, mezinárodní soutěž Gastro Junior Brno 2019 – Bidfood Cup a festival cestovatelských filmů, fotografií a publikací GO KAMERA.

 

Datum: 17.1.2019 8:59:00

Současně také

Caravaning Brno
2.-5.11.2023


Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook


Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště