GO
2.-5.11. 2023
Veletrh průmyslu cestovního ruchu
REGIONTOUR
2.-5.11. 2023
Veletrh turistických možností v regionech
Do Vysokých Tater jezdí víc Čechů než Slováků
Na lyžovačku do slovenských středisek je to z Moravy „co by kamenem dohodil“, za širokou nabídkou atrakcí a stále kvalitnějšími službami na Slovensko jezdíme po celý rok. Českých turistů u východních sousedů opět přibylo, za první tři čtvrtletí roku 2017 jich přijelo už přes půl milionu.
Ztrátu českých turistů by slovenský cestovní ruch nesl velmi těžce. Skoro každý třetí zahraniční návštěvník Slovenska přijíždí z České republiky a zájem o dovolenou u našich východních sousedů u nás stále roste. „Od ledna do září loňského roku navštívilo Slovensko za účelem dovolené skoro 517 tisíc českých občanů, v porovnání se stejným obdobím loňského roku to bylo o 3,2 % více,“ řekla na veletrhu Regiontour Klára Badinková, zahraniční zástupkyně slovenského cestovního ruchu v Česku.
Mezi zahraničními turisty na Slovensku vedou Češi s vysokým náskokem, Poláků na druhém místě přijelo necelých 177 tisíc. A jsou i místa, kam jezdí více Čechů než domácích turistů. „V regionu Vysokých Tater jsme v roce 2017 měli návštěvnost české klientely v počtu více než 38 tisíc osob, což předčilo i zájem ze Slovenska, odkud k nám přijelo 32 tisíc turistů. Česká klientela je pro Vysoké Tatry číslem jedna,“ zdůraznila Michaela Rafajová, výkonná ředitelka Sdružení cestovního ruchu Vysoké Tatry, které se v Brně prezentuje na společném slovenském stánku. Za velkým zájmem českých turistů vidí i nostalgii, protože Češi si zvykli považovat Tatry za své. „Příslušníci starší generace se k nám rádi vracejí třeba s vnoučaty, aby jim ukázali, kam dříve jezdívali,“ přiblížila.
Není divu, že si slovenští podnikatelé v cestovním ruchu české klienty předcházejí a ve velkém je přijíždějí oslovovat i na brněnské veletrhy. „Slovensko se letos na veletrzích GO a Regiontour prezentuje ve větším formátu. Není to jen společným výročím, oslavami 100 let vzniku Československa, ale i tím, že čeští návštěvníci jsou pro nás velmi cenní. Uvědomují si to i jednotlivé regiony a podnikatelé v cestovním ruchu, pro které je Morava spádová oblast, protože lidé odtud jezdí na Slovensko i několikrát do roka,“ popisuje Klára Badinková. Za vyšší účastí slovenských firem vidí také boom, který dnes slovenský cestovní ruch zažívá. „Poskytovatelé služeb více spolupracují, rozšiřují se služby a roste jejich kvalita, lepší se komunikace. „Tento posun vnímám i já v ohlasech od českých návštěvníků Slovenska, kteří chválí lepší servis,“ dodává Klára Badinková.
Na veletrhu Regiontour se zvýšilo zastoupení slovenských krajů, letos chybí jen jediný z osmi. Slovensko v Brně představuje tu nejaktuálnější nabídku, mimo jiné Thermalpark Šírava nebo 45 kilometrů sjezdovek otevřených po obou stranách Chopku v lyžařském středisku Jasná Nízké Tatry. Ale velký zájem je také o další regiony. „Líbí se mi, jak aktivně lidé reagují a ptají se na další informace, protože kvůli tomu tady jsme,“ chválí veletrh Martin Pižem z oblastní organizace cestovního ruchu Slovenský ráj & Spiš. „Představujeme tady destinaci, ale zároveň jsme přivezli speciální nabídky od měst a ubytovatelů. Čeští návštěvníci jsou pro nás velmi důležití, tvoří asi 30 procent naší klientely,“ upřesnil.
Společná slovenská expozice má sedm spoluvystavovatelů, v jejím sousedství samostatně vystavují některé oblastní organizace cestovního ruchu a vlastní stánky mají i komerční vystavovatelé. Velké oblibě návštěvníků se těší gastronomická nabídka Zbojské salaše, která letos rozšířila stánek. „Vracejí se každý rok, protože jsou tu velmi spokojeni. Je dobře, že veletrh zapojuje i gastronomii, vždyť právě za tou se na Slovensko také jezdí. Veletrh žije a věřím, že to tak bude i dál,“ říká Klára Badinková.
Současně také
Caravaning Brno
2.-5.11.2023
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem