GO
2.-5.11. 2023
Veletrh průmyslu cestovního ruchu
REGIONTOUR
2.-5.11. 2023
Veletrh turistických možností v regionech
GO a Regiontour 2020 jako festival cestovatelských zážitků
Nová podoba veletrhů cestovního ruchu se osvědčila a oslovila více zájemců – profesionálů v cestovním ruchu i fanoušků cestování. Podařilo se zajistit odbornější program prvního dne, veřejnost naopak dorazila v dalších dnech, kdy se otevřel i nový gurmánský festival GO to FoodPark. Premiéru měl také Festival pěti kontinentů a velkým lákadlem byly živé pozvánky do českých a moravských regionů. Dalším oživením byl přesun 23. ročníku festivalu filmů, fotografií a knih o cestování GO KAMERA 2020 přímo do centra veletržního dění – pavilonu P. Tradiční start nové turistické sezony na brněnském výstavišti přivítal více než 30 tisíc návštěvníků. Podle předběžných odhadů došlo k navýšení návštěvnosti o deset procent. Veletrhů cestovního ruchu GO a Regiontour 2020 se zúčastnilo 822 vystavujících firem z 27 zemí.
Český cestovní ruch zažívá obrovský rozvoj. Podle předběžných odhadů se u nás v roce 2019 ubytovalo už 22 milionů turistů. Sílily jak příliv návštěvníků ze zahraničí, tak domácí turistika. Příznivá ekonomická situace se projevila také rostoucí chutí Čechů objevovat krásy cizích zemí včetně těch exotických a velmi vzdálených. Asociace cestovních kanceláří ČR odhadla, že si Češi loni koupili zájezdy v hodnotě asi 31 miliard korun, což znamená meziroční navýšení prodejů zájezdů českých cestovních kanceláří skoro o pětinu. Růst prodeje odrážel také stoupající poptávku po vyšší kvalitě služeb a atraktivnějších destinacích.
Velká touha po cestovatelských zážitcích byla znát i na veletrzích GO a Regiontour 2020. „Cestovní ruch je důležitým odvětvím ekonomiky. Jistě potřebuje prezentaci destinací a nabízených služeb včetně živé prezentace na veletrhu. GO a Regiontour to dokazují,“ sdělil Jiří Kuliš, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno. Pořadatelé letos posílili festivalový charakter veletrhů tak, aby byly zábavnější, pestřejší a návštěvníci si z nich spíš než katalogy odnesli autentické zážitky. Veletrh GO nově získal podobu Festivalu pěti kontinentů a ukázal krásy cestování do různých koutů planety. Vystavovatelé ocenili vyšší návštěvnost i lepší strukturu návštěvníků.
Velmi se osvědčil koncept partnerské země. V letošním roce se jí stalo Thajsko, které prezentovalo celou šíři své turistické nabídky včetně živých ukázek thajského boxu, tanečnic, masáží nebo kuchyně. „Je pro nás velkou ctí být partnerskou zemí na veletrhu, který je největší prezentací cestovního ruchu v České republice. Pro návštěvníky je to velká příležitost dozvědět se něco více o Thajsku včetně jeho fantastických destinací. Věřím, že to dále posílí spolupráci našich zemí v oblasti turismu,“ řekla Ureerat Chareontoh, velvyslankyně Thajska v České republice.
Mimořádný byl letošní zájem ze strany zahraničních centrál cestovního ruchu. Návštěvníci tak mohli „z první ruky“ získat informace o cestování do Dominikánské republiky, Tanzanie, Indonésie, Maďarska, Bulharska, Švýcarska, Slovenska, Slovinska či na Kubu.
Spoustu tipů pro dovolenou doma přinesl veletrh Regiontour, kterého se zúčastnila většina našich krajů a řada turistických oblastí, měst, ale i poskytovatelů služeb v cestovním ruchu a turistických cílů. Na aktivní formy turistiky se zaměřily sekce Dovolená na vodě, Dovolená v karavanu a Dovolená na kole, nechyběla ani oblíbená testovací dráha pro elektrokola. Na cesty za chuťovými zážitky pozval tradiční gastronomický festival RegFoodFest s ochutnávkami a prodejem oceněných regionálních potravin i krajových specialit. Rozsáhlá byla letošní vinařská sekce a prezentovaly se i desítky lokálních pivovarů.
Význam brněnských veletrhů cestovního ruchu podtrhl slavnostní zahajovací den s účastí místopředsedy Senátu Parlamentu ČR Milana Štěcha, ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové, ministra kultury Lubomíra Zaorálka, poslanců a senátorů Parlamentu ČR, šesti hejtmanů a hejtmanek, velvyslankyně Thajska Ureerat Chareontoh, viceguvernéra Thajské turistické centrály pro marketing a komunikaci Tanese Petsuwana a dalších osobností.
Na veletrhu byly vyhlášeny výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2019/2020, která zviditelňuje výjimečné a vysoce kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu. Odehrály se zde soutěže mladých odborníků v cestovním ruchu PROFI GO a PROFI GO – turistický produkt. Odborný doprovodný program se zaměřil na trendy v cestovním ruchu a využití moderních technologií, uskutečnila se například konference Travelevolution – destinační management 21. století a mezinárodní konference na aktuální téma overtourism.
Novinkou doprovodného programu pro veřejnost byly workshopy zaměřené třeba na ultralight cestování, fotografování mobilem nebo digidetox na dovolené. Na pódiu se po celou dobu konal program složený z vystoupení a prezentací, které lákaly k novým zážitkům a návštěvám různých destinací. O svých zkušenostech povyprávěli třeba známí cestovatelé Dan Přibáň a Tomáš Poláček.
Úspěšnou premiéru měl gastronomický festival GO to FoodPark, největší setkání svého druhu v Brně. Na tři dny od pátku do neděle pavilon F provoněly speciality regionální kuchyně i mezinárodní gastronomie, které přilákaly spoustu nových návštěvníků. Celkem se do festivalu zapojilo přes 60 podniků a prodejců. Prodalo se přes 22 000 porcí jídla, více než 800 litrů piva a 600 lahví vína. Nechyběly ani podniky, které doporučuje gastronomický průvodce 365 Gastromapa Lukáše Hejlíka. Právě Lukáš Hejlík a jeho Gastrokroužek byli hlavními hosty festivalu GO to FoodPark. Součástí nového projektu se staly i souboj ve vaření, potravinový trh, food knihkupectví a show maxijedlíka Jaroslava Němce.
Hlavním tématem festivalu GO Kamera byly cestovatelské legendy Jiří Hanzelka a loni stoletý Miroslav Zikmund. Návštěvníci si tak poprvé v historii mohli na jednom místě prohlédnout obě Tatrovky, s nimiž H+Z absolvovali cesty kolem světa. Největší cestovatelský maraton v České a Slovenské republice přivítal během čtyř dnů několik desítek zajímavých osobností, mezi nimi třeba režiséry Václava Marhoula a Igora Chauna, herečky Jitku Čvančarovou a Janu Paulovou, horolezce Radka Jaroše a Dinu Štěrbovou, lékaře Tomáše Šebka nebo mistra světa v lyžování Martina Koukala. Hlavní hvězdou byl rakouský horolezec Peter Habeler.
Letošní veletrhy cestovního ruchu doplnila komunikační kampaň v podobě online soutěže #ZaSedmero. Celkem se zapojilo 223 lidí, kteří poslali 252 cestovatelských příběhů. Výhercem se stal Přemysl Luljak s fotografií „Kdesi v Pyrenejích“.
Řekli o veletrzích
Milan Štěch, místopředseda Senátu
Parlamentu ČR
Cestovní
ruch neustále zvyšuje svůj podíl na našem HDP. Svědčí to o tom, že naší zemi se
daří, a odráží to i kupní sílu občanů.
Klára Dostálová, ministryně pro místní
rozvoj ČR
Jsem moc
ráda, že veletrhy GO a Regiontour jsou vždycky ty první, které otevírají
veletržní sezonu. Mám tady mnoho partnerů a vždycky je to příjemné setkání, ať
už na stáncích krajů nebo jednotlivých aktérů v oblasti cestovního ruchu. Nechť
je rok 2020 opět úspěšným a máme se na co těšit z pohledu turistických zájmů,
atrakcí a zážitků.
Lubomír Zaorálek, ministr kultury ČR
V naší zemi
se na muzea, hrady, zámky a další kulturní památky valí skoro turistická
lavina. Tyto návštěvy dramaticky rostou po celém světě, muzea se rozvíjí
neuvěřitelně dynamicky. Je to obrovský trend, a proto jsem rád, že spolu s
dvaceti příspěvkovými organizacemi vystavujeme na veletrzích cestovního ruchu.
Jaroslava Pokorná Jermanová, hejtmanka
Středočeského kraje a místopředsedkyně Asociace krajů ČR
Chci
poděkovat brněnskému výstavišti za to, že tuto akci pravidelně pořádá, protože
kraje tady mají možnost představit všechno, co mohou turistům nabídnout. Sluší
se poděkovat také profesním sdružením, asociacím cestovních kanceláří a Fóru
cestovního ruchu. Doufám, že návštěvníci nejenom z řad odborné veřejnosti, ale
i potenciální turisté zde najdou to, co hledají.
Petr Hýbler, náměstek hejtmana
Jihomoravského kraje
Na veletrhu
Regiontour máme možnost pokračovat v loni nastartované komunikační kampani, která
ukazuje jižní Moravu z jiného úhlu a zve návštěvníky do méně známých lokalit.
Je to dobrá cesta, už loni se ukázalo, že nejexponovanější destinace někdy
pocítily lehký úbytek turistů, naopak méně známé nárůst. Předběžná číslo hovoří
o desetiprocentním navýšení celkového počtu turistů v Jihomoravském kraji, což
považujeme za úspěch.
Petr Hladík, náměstek primátorky města Brna
GO a
Regiontour jsou veletrhy, kde se tradičně potkává celé Česko a také partnerská
města a regiony, aby vzájemně sdílely zkušenosti s rozvojem cestovního ruchu a
inspirovaly se ve způsobech oslovování návštěvníků. Přál bych si, aby Česká
republika dokázala zůstat na špici v kvalitě nabídky a zároveň se podařilo
nezahltit naše města a regiony turisty, které k nám lákat nechceme.
Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism
Všichni
víme, že do České republiky jezdí hodně turistů ze zahraničí a většina z nich
je v Praze. Naším úkolem je dostat tyto turisty do regionů. Proto jsme začali
regiony objíždět a v každém kraji chceme vytvořit jakýsi hotspot, třeba krajské
město, které má dostatečnou infrastrukturu a odtud by lidé mohli vyrážet na
výlety do atraktivních míst.
Vladimír Dolejš, předseda Asociace
cestovních kanceláří ČR
Cestovní
ruch má v České republice stoupající tendenci. Do státního rozpočtu přispívá
pořád více, v současné době již asi 3 % HDP, a zaměstnává více než 5 %
pracujících. Tento podíl stále stoupá a stoupat bude, protože naše odvětví má
velkou budoucnost. Chci poděkovat také tomuto nejstaršímu veletrhu cestovního ruchu
v České republice. Je mi ctí tu být a doufám, že veletrh pomůže všem
podnikatelům k dalšímu rozvoji.
Roman Škrabánek, předseda Asociace českých
cestovních kanceláří a agentur
Jsme
dlouhodobým partnerem těchto veletrhů, které neodmyslitelně patří k našemu
oboru. Je to pomyslná brána do nového cestovatelského ročníku. Chci ocenit
pořadatelský tým za odvahu a profesionalitu, se kterou připravil letošní
ročník. Je to svým způsobem výzva, nový ambiciózní koncept.
Viliam Sivek, předseda Fóra cestovního ruchu
Veletrh
Regiontour otevírá turistům brány do regionů České republiky a Fórum cestovního
ruchu se jeho zahájení účastní pravidelně už od svého vzniku. Těší mě, že tu
mohu pokřtít naše nové logo.
Tanes Petsuwan, viceguvernér Thajské
turistické centrály pro marketing a komunikaci
Jsem velmi
rád, že jsme poprvé partnerskou zemí veletrhu GO. Je to pro nás velká
příležitost představit naši zemi v celé komplexnosti turistické nabídky a
pozvat k její návštěvě. Jsem vděčný společnosti Veletrhy Brno za pohostinnost a
vstřícnost a těším se, že naše partnerství povede k navýšení zájmu českých
turistů o naši krásnou zemi.
Jana Hašlarová, Tourism Authority of
Thailand
V Brně na
veletrhu GO jsme poprvé a jsme rádi, že můžeme být letos partnerskou zemí.
Přímo z Bangkoku přijela velká delegace, v Brně natáčel štáb thajské
televize. Vnímáme veletrh jako příležitost ukázat Thajsko a jeho turistické
možnosti i mimo Prahu, zejména návštěvníkům z Moravy.
Dorothea Massawe, vedoucí
úřadu, Tanzania Tourist Board
Podle statistik přijelo v roce 2018 do Tanzanie 8 877 Čechů.
Věřím, že větší publicita v Česku přinese i rostoucí zájem o Tanzanii jako
o atraktivní turistickou destinaci, proto jsme tady. Česká republika, ale i
sousední Slovensko, Rakousko a Polsko pro nás představují zajímavé regiony
z hlediska rozšíření turistického ruchu. Jsme rádi, že na veletrh se
přijel podívat i pan velvyslanec.
Alena Koukalová, vedoucí pobočky, Switzerland Tourism
Velice mě překvapila kvalita návštěvníků, kteří k nám přišli na
stánek. Jsou to lidé, kteří opravdu chtějí do Švýcarska jet, nebo do něj jezdí.
Ptali se na konkrétní věci a měli velký zájem, takže jsme opravdu spokojení.
Klára Badinková, zahraniční zastoupení cestovního ruchu Slovenské
republiky
Češi na Slovensko jezdí rádi a díky jeho rozmanitosti se také rádi
vrací. Jsem velmi ráda, že Slovensko se vrátilo na veletrh po dvou letech
s národním stánkem. Vystavovaly tu samozřejmě slovenské regiony a
samostatné subjekty se zajímavou nabídkou konkrétních destinací a produktů.
Petr Kostka, obchodní ředitel
EXIM TOURS
Opět jsme se vrátili na veletrh GO a vystavujeme zde se svým
partnerem, firmou CEWE FOTOLAB. Pořádáme dohromady různé akce a letos jsme se
rozhodli i pro společnou prezentaci tady v Brně. V první den za námi
přišli hlavně naši partneři pro katalogy a nové materiály, na stánku proběhla
řada jednání. Od pátku už začala chodit přímá klientela.
Tomáš Háva, Partner Manager, společnost
Slevomat
Na brněnském
veletrhu vystavujeme poprvé s cílem podpořit náš obchod na Moravě. Zatím to
vypadá velmi slibně. Chodí sem spousta lidí, koncoví zákazníci si u nás
vytáčejí kredity na kole štěstí a soutěží o pobyty. Máme tady řadu partnerů,
kteří působí v cestovním ruchu, ale navštěvují nás i partneři z dalších
oblastí, takže je to pro nás hlavně o příjemném setkávání.
František Kába, produktový
manažer, Delfín travel
S veletrhem GO jsme velice spokojení. Letos se u nás zastavují zájemci
o trendy destinace, které nabízíme pouze my. Největší nápor přitom byl v
sobotu, kdy se u našeho stánku tvořily fronty. Příští rok určitě opět
nevynecháme a přijedeme s ještě lepšími nabídkami.
Michal Kúra, cestovní kancelář
Slovenija
Je skvělé vždy na veletrhu GO pozorovat návštěvníky, kteří se jednak
přijdou oťukat s naší nabídkou nebo se už přímo zajímají o specifické varianty
našich připravených zájezdů. Samozřejmě Slovinsko je více a více trendy. Lidem
tak doporučujeme i méně známé lokality, na které nikde jinde nenarazí.
Jan Polák, marketingový
zástupce cestovní kanceláře Atis a. s.
Naši klienti si nás na veletrhu vždy najdou. Většinou již mají pobyt
vybraný a přijdou si ho sem pořídit s veletržní slevou. Na veletrh do Brna
jezdíme již 29 let a s návštěvníky jsme spokojení.
Romana Hrstková, America Tours
v. o. s.
Lidi o cestování po Americe zájem mají a chodí za námi pro informace.
Většinou už vědí, kam a co chtějí, a my jim jen poradíme, jak to zařídit. Na veletrhu jsme rádi, protože jsme vidět.
Příští rok určitě opět dorazíme.
Stanislav Rojík, obchodní
zástupce, Grand Afrika s. r. o.
Pro návštěvníky je možnost cest po Africe zatím novinka a chodí za
námi se zájmem. Naše účast na veletrzích GO a Regiontour určitě napomůže tomu
dostat možnost cestování po Africe do povědomí lidí. Veletrh cestovního ruchu
nám umožňuje se zviditelnit, proto se na něj určitě rádi vrátíme.
Jan Bordovský, předseda Asociace kempování
a karavaningu
Prezentace
karavaningu na veletrhu cestovního ruchu je pro nás velmi zajímavá. Na
specializované výstavě většina návštěvníků už má s karavaningem zkušenost, ale
sem chodí lidé, kteří jezdí třeba stanovat a karavany teprve objevují. Vidíme v
tom velký potenciál nalákat nové uživatele a zákazníky. Zároveň je to impuls
pro naše města a regiony, které si často neuvědomují ekonomickou sílu
cestovatelů v karavanech a obytných vozech.
Lukáš Hejlík, patron cestovatelských veletrhů a tvář projektu GO to
FoodPark
Spojit jídlo a cestování je
skvělý nápad. Veletrhy cestovního ruchu jsou velmi tradiční, ale koneckonců
celé moje počínání s Gastromapou ukazuje, že poslední tři roky se
neskutečně moc jezdí za jídlem. Dokonce někdy je jídlo to hlavní, proč se
člověk na své cesty vydá.
Současně také
Caravaning Brno
2.-5.11.2023
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem