GO
16.-19.1. 2014
Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu
REGIONTOUR
16.-19.1. 2014
Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech
GO a REGIONTOUR 2014 v číslech
- Účast 678 vystavujících firem z 20 zemí na 9 311 m2 obsazené výstavní plochy
- Expozice si prohlédlo 30 748 návštěvníků, tj. o 12 % více než v loňském roce
- Zahraniční návštěvníci přijeli z 15 zemí, především ze sousedního Slovenska, Polska
a Itálie - Press Centru se akreditovalo 336 zástupců médií
Závěrečná zpráva ke stažení:
-
Závěrečná zpráva - GO, REGIONTOUR 2014
pdf 1,52 MB
Řekli o nás
Jiří Rusnok,
předseda Vlády ČR:
Tento veletrh
je tradičním setkáním lidí, kteří mají zájem o turistický ruch a regionální
rozvoj. Cestování je fenoménem naší doby, kdy se lidé velmi snadno přemísťují
z místa na místo, překonávají různé dřívější bariéry pohybu po naší
planetě, což přináší spoustu dalších efektů. Česká republika nepochybně patří
mezi velmi atraktivní destinace jak pro návštěvníky ze zahraničí, tak pro
domácí turisty. Proto jsem velmi rád, že veletrh REGIONTOUR ukazuje na ohromný
turistický potenciál českých a moravských regionů. Jsme také velcí cestovatelé
a na veletrhu GO najdeme spoustu inspirace a nápadů, kam ještě se podívat a jak
zrealizovat svou budoucí dovolenou.
František
Lukl, ministr pro místní rozvoj:
Tento veletrh
je největším svátkem cestovního ruchu v naší zemi, která je poseta různými
drahokamy, a teď nemyslím pouze mineralogického charakteru, ale charakteru
historického, krajinného, městského i venkovského, národopisného. Čas od času
je potřeba trochu vypnout, stát se objevovateli těchto drahokamů a sám si seskládat,
po jednotlivých střípcích, mozaiku České republiky, která je jedinečná díky
všem úžasnostem, které se v jednotlivých regionech nacházejí.
Roman Onderka,
primátor města Brna:
Brno se stalo
místem, kde se soustřeďuje největší nabídka turistického ruchu. Vidíte zde
nabídku všech destinací, a to jak turistickou a dovolenkovou, tak volnočasovou.
Tento veletrh je důkazem, že Česká republika má návštěvníkům nabídnout, že se o
ně umí postarat a že jsme ti, kdo dokáží držet trendy 21. století. Město Brno
je metropolí Jihomoravského kraje, který v tabulkách turistické
návštěvnosti pravidelně obsazuje druhé místo za Prahou. Jsem přesvědčen o tom,
že novinky připravované v Brně pro letošní rok upoutají pozornost všech
návštěvníků našeho regionu.
Michal Hašek,
hejtman Jihomoravského kraje a předseda Asociace krajů ČR:
Jsem velmi
rád, že tady pod střechou pavilonu P naleznete koncentrovaně to nejkrásnější
nejenom z města Brna a z jižní Moravy, ale ze všech regionů České
republiky a také z nabídky našich zahraničních partnerů. Věřím, že tady
každý návštěvník najde inspiraci, kde strávit volné chvíle.
Rostislav
Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism:
Letošní
REGIONTOUR je koncentrací toho nejlepšího, co české, moravské a slezské regiony
nabízejí v turismu. Rád bych při této příležitosti poděkoval našim
regionálním partnerům, kteří se starají o rozvoj turismu v regionech.
Přeji všem úspěšný veletrh, tak aby byl tradičně dobrým startem do nového roku.
Michal Janeba,
náměstek ministra pro místní rozvoj:
Jsem velice
rád, že se na veletrzích GO a REGIONTOUR věnuje čím dál větší pozornost
gastronomii, protože gastronomie k cestovnímu ruchu patří, jsou to ty
příjemné zážitky, které si odvážíme z našich cest. Proto je dobře, že se
finále mezinárodní soutěže Gastro Junior Brno koná při festivalu regionálních
potravin a specialit RegFoodFest jako odborný doprovodný program těchto
veletrhů.
Jiří Rozbořil,
hejtman Olomouckého kraje, předseda komise pro kulturu a cestovní ruch Asociace
krajů ČR:
Prezentace
kraje na veletrhu REGIONTOUR není důležitá jen vzhledem k neodborné
veřejnosti, která se v době internetu může k informacím dostat i
jiným způsobem, ale zároveň se tu můžeme navzájem potkat, vyměnit si zkušenosti
a sdělit, co ještě v regionech nemáme a můžeme vylepšit. Pro mě jako
předsedu komise Asociace krajů pro cestovní ruch je to obzvlášť důležité,
protože takto široké setkání jinde není. Veletrh se mi líbí, jsou tu skvosty
stánků typu jižní Morava, Vysočina nebo jižní Čechy, jiné kraje mají stánky
menší, ale každopádně všichni se tady snaží prezentovat co nejlépe a ukázat to
nejhezčí ze svého regionu.
Witold
Stepień, maršálek Lodžského vojvodství:
Musel jsem
přijet do Brna, abych se přesvědčil, že centrem turistiky v České
republice není jenom Praha, ale také Brno se svými památkami a celým
jihomoravským regionem. Jako zástupci Lodžského vojvodství tady jsme již poosmé
a máme návštěvníkům z České republiky co nabídnout, proto věřím, že naše
kontakty v oblasti turistiky do budoucna dále porostou. Nic tomu nebrání,
protože jak jsem se včera sám přesvědčil, cesta z Lodže do Brna trvá pouze
čtyři a půl hodiny.
Jaroslav
Baška, předseda Trenčianského samosprávného kraje:
Do Brna, srdce
Jihomoravského kraje, a zejména na tento veletrhu cestovního ruchu jezdíme jako
zástupci blízkého Trenčínského kraje velmi dlouho a velmi rádi. Tato spolupráce
bude na veletrhu zpečetěna novou smlouvou, kterou podepíšeme s panem
hejtmanem Haškem. Pevně věřím, že tato vynikající spolupráce přinese nové
možnosti nejen v oblasti cestovního ruchu, ale i v dalších oblastech,
které naše kraje potřebují rozvíjet.
Václav Božek,
náměstek hejtmana Jihomoravského kraje:
Veletrhy GO a
REGIONTOUR jsou nejvýznamnější akce pro cestovní ruch v České republice.
Není to žádná regionální výstava a jsem přesvědčen, že ukazuje potenciál jižní
Moravy stát se nejvýznamnější turistickou destinací u nás. Z hlediska
návštěvnosti dnes jsme na druhém místě za Prahou, ale naše nabídka je mnohem
pestřejší, což je dáno bohatstvím nejen kulturních památek, ale i přírodních
krás.
Zuzana
Vojtová, ředitelka Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava:
Občas jsme
tázáni, jestli má pro Brno a Jihomoravský kraj smysl prezentovat se na veletrhu
REGIONTOUR. Ale pro nás to má velký význam, protože potřebujeme návštěvníky
v našem regionu zdržet a nabídnout jim novinky připravené pro nastupující
turistickou sezonu jak námi jako centrálou, tak městy a mikreregiony.
Michal Kůra,
jednatel společnosti Slovenija center:
V Brně
vystavujeme jako Slovenija center první rok a s prezentací jsme velmi
spokojeni. Naše nabídka je pro Čechy poměrně atraktivní, jde také o oblíbené
sportovní a outdoorové pobyty, takže si na nezájem návštěvníků nemůžeme
stěžovat. Na náš stánek přichází spousta lidí a zjišťují konkrétní informace.
Cíl představit tady turistickou nabídku Slovinska se určitě podařilo naplnit a
věřím, že jsme jako nováčci byli i oživením každoroční tradiční nabídky
veletrhu GO. Setkali jsme se tu i se zástupci cestovních kanceláří a
informovali je o chystaném otevření slovinského Tturistického informačního
centra v Praze.
Jakub Ditrich,
jednatel společnosti ekolo.cz:
Prezentujeme
se v rámci Cyklistické vesničky a ukazujeme hlavně řešení půjčoven
elektrokol. Zároveň jsme díky dohodě s organizátory veletrhu oživili
prezentaci elektrokol testovací dráhou, kde mají návštěvníci k dispozici
osmnáct elektrokol všech možných typů. Jako vystavovatel tady jsem velmi
spokojen, protože skladba návštěvníků je taková, jakou jsme očekávali a jakou
potřebujeme. Jsem úplně nadšen z festivalu RegFoodFest, kombinace
cestovního ruchu s gastronomií je myslím ideální. Pouze před testovací
dráhou nám parkují dva autobusy, které náš prostor vizuálně oddělují od zbytku
pavilonu, ale lákáme tam návštěvníky jinak.
Simona
Juránková, PR asistentka, Národní turistický úřad Dominikánské republiky:
Jsme na českém
trhu od roku 2009 a vidíme velký pokrok v tom, jak se Dominikánská
republika coby turistická destinace dostává do povědomí lidí, a to i
prostřednictvím cílených prezentací na veletrzích a výstavách. S naší
účastí v Brně jsme spokojeni. Lidé, kteří přišli na náš stánek a nikdy
nebyli v Dominikánské republice, se hodně zajímali o to, na jaká místa
konkrétně jet a jak zde strávit volný čas. V pátek odpoledne a v sobotu
byla výborná návštěvnost a v sobotu jsme měli úplně plný přednáškový sál.
I v příštím roce budeme uvažovat o možnosti prezentace na veletrhu
v Brně formou stánku a prezentací pro veřejnost.
Petr Krč,
ředitel cestovní kanceláře ATIS:
Dokud se nám
to bude rentovat, tak do Brna budeme jezdit. Dosud jsme nechyběli na žádném
ročníku v celé historii veletrhu GO. I přes některé výhrady má pro nás
veletrh stále význam, zejména v tom, že nás tu jako touroperátora pravidelně
navštěvuje na 200 našich obchodních partnerů, tzn. cestovní kanceláře a
cestovní agentury, které z našich katalogů prodávají.
Jitka
Bradáčová, obchodní konzultantka, Delfin travel:
Minulý rok
jsme tu byli jenom jako návštěvníci a letos tady poprvé vystavujeme. Musím
říci, že jsme velice příjemně překvapeni návštěvností a hlavně klientelou,
která je pro nás zajímavá. Jsme specialisté na Španělsko a v posledních
letech se zaměřujeme i na dotované pobyty pro osoby starší 55 let.
Xenie
Stehlíková, vedoucí cestovní kanceláře, KOVOTOUR PLUS:
Jsme potěšeni,
že se naši klienti odhodlali hlasovat a již počtvrté v řadě za sebou nás
ocenili jako „Nejlepší cestovní kancelář“. Je to pro nás zavazují a současně je
to i dárek k našemu dvacátému výročí. Jsme rádi, že jsme takto úspěšně
mohli začít náš významný rok. Účast na veletrhu GO vnímáme velmi pozitivně.
Máme možnost setkat se tu s obchodními partnery ze zahraničí i
z tuzemska, s provizními prodejci a samozřejmě zde přímo hovoříme i
s klienty.
Zita
Suchánková, ředitelka Středočeského muzea, Roztoky u Prahy:
Na REGIONTOUR
jezdím pravidelně, protože mám možnost setkat se s kolegy z mé
profese a navázat nové kontakty. Dívám
se také, co a jak dělají jiná zařízení v ostatních krajích, co nás může
v kladném smyslu inspirovat. Myslím si, že každý rok tato setkání přinesou
něco, co ve Středočeském muzeu dokážu zúročit. REGIONTOUR se tradičně koná
v lednu, takže je to i příležitost vidět se a říci si, s čím vcházíme
do nového roku.
András Szirányi,
ředitel, Maďarská turistika:
Na stánku
Maďarského národního turistického střediska se letos představili hlavně zástupci lázní a hotelů ze západního Zadunají. Nabídka odpovídala tomu, co u nás lidé hledali, protože Češi jezdí do Maďarska především do termálních lázní. Letošní veletrh se z našeho pohledu vydařil. Zaznamenali jsme velký zájem ze strany klientů, přišlo dost lidí, takže jsme spokojeni.
Současně také
Caravaning Brno
2.-5.11.2023
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem