Tiskové zprávy
Předběžná závěrečná zpráva: 61. mezinárodní strojírenský veletrh ukázal budoucnost průmyslu
Roboty, internet věcí, systémy virtuální simulace i řízení pomocí umělé inteligence – letošní MSV potvrdil masivní nástup digitálních technologií do průmyslové praxe. Všechny kryté plochy výstaviště byly vyprodány a největším středoevropským veletrhem žilo celé Brno. Expozice 1 662 vystavujících firem z 30 zemí si za pět dní prohlédlo více než 81 tisíc návštěvníků. Firmy byly spokojeny jak s počtem, tak s kvalitou návštěvníků a se zájmem o své produkty.
Vládní představitelé na veletrhu
Význam letošního MSV podtrhla přítomnost téměř celé české vlády, a to nejen na Sněmu Svazu průmyslu a dopravy ČR, který je tradičním diskusním fórem zaměstnavatelů a vlády, ale i na oficiálním zahájení MSV. K VIP hostům prvního veletržního dne patřili premiér Andrej Babiš, místopředseda Senátu PČR Milan Štěch, místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová, místopředseda vlády a ministr obchodu a průmyslu Karel Havlíček, ministr zahraničních věcí Tomáš Petříček, ministr dopravy Vladimír Kremlík, ministr životního prostředí Richard Brabec, ministr zdravotnictví Adam Vojtěch, ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová, ministr zemědělství Miroslav Toman a ministr školství mládeže a tělovýchovy Robert Plaga.
Vysoký zájem zahraničí a rekordní doprovodný program
Atraktivitu českého trhu potvrdila mimořádně vysoká účast zahraničních firem a odborníků. Ze zahraničí přijelo 829 firem, tj. polovina všech vystavovatelů, přičemž nejvyšší zastoupení měly Německo, Slovensko, Čína, Itálie a Rakousko. Ve velkém rozsahu byly kolektivními účastmi zastoupeny zámořské země jako Čína, Indie a Tchaj-wan. Japonské a jihokorejské firmy vystavovaly přes svá evropská zastoupení. Veletrh si prohlédla řada zahraničních delegací a obchodních misí, které přicestovaly mj. z Indie, Jihoafrické republiky, Ruska, Běloruska, Ukrajiny, Slovenska, Severní Makedonie a Bavorska.
Už loňský 60. MSV přinesl rekordní počet 79 doprovodných akcí a letos se podařilo laťku dále zvýšit. Během pěti dnů se uskutečnilo neuvěřitelných 91 setkání – konferencí, workshopů, seminářů i panelových diskusí – v celkovém trvání 206 hodin, což byl téměř pětinásobek otevírací doby veletrhu. MSV tak potvrdil svoji roli klíčové diskusní platformy pro podporu inovací i navazování obchodních kontaktů mezi českými a zahraničními podnikateli. Řešila se aktuální témata jako 3D tisk, digitalizace průmyslu nebo cirkulární ekonomika. Velký zájem byl o třídenní B2B projekt Kontakt-Kontrakt s účastí 289 firem z 23 zemí a 500 obchodními jednáními. Úspěšný byl také jednodenní veletrh pracovních příležitostí JobFair MSV a třetí ročník projektu organizovaných a komentovaných prohlídek veletrhu MSV TOUR.
Digitální továrna – transformace průmyslu na vlastní oči
Hlavní téma ročníku Digitální továrna 2.0 rezonovalo celým veletrhem a řešení zaměřená na digitalizaci průmyslu byla k vidění ve všech halách. Zapojení robotů do výroby a automatizovaná řešení jsou na MSV už dlouho standardem, ale letošní novinkou byl posun od nákupu jednotlivých technologií k jejich vzájemnému propojení. V pavilonu A1 vyrostla speciální expozice Digitální továrna, kde partneři v čele s firmami Microsoft a ABB předvedli digitalizaci výroby v praxi. Autonomní řízení pomocí umělé inteligence, vzájemná komunikace výrobních zařízení i využití digitálních dvojčat jako operačních agentů – budoucnost průmyslu si návštěvníci MSV prohlédli i vyzkoušeli prostřednictvím virtuální reality. Škoda Auto zde vystavila prototyp elektromobilu ŠKODA VISION iV. Na projekt navázala celodenní konference Digitální továrna 2.0 – Česko jako průmyslová velmoc, kde přední odborníci prezentovali fenomény jako strojové samoučení nebo blockchain.
Česká republika jako partnerská země MSV a The Country For The Future
Tradiční koncept partnerské země MSV letos získal novou podobu, když se do této zvýrazněné pozice dostala Česká republika. Pavilonu Z dominovala Česká národní expozice The Country For The Future, která demonstrovala ekonomický potenciál země a sloučila pod jednu střechu veškeré služby podnikatelům. Poprvé v historii vystavovaly všechny státní organizace spojené s průmyslem nebo podporou exportu společně. Bylo jich celkem 13 – Agentura pro podnikání a inovace, CzechInvest, CzechTrade, Česká exportní banka, Českomoravská záruční a rozvojová banka, Česká rozvojová agentura, Exportní a garanční pojišťovací agentura, Ministerstvo obrany, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zahraničí, Strojírenský zkušební ústav, Technologická agentura ČR a Úřad průmyslového vlastnictví. Česká národní expozice tak nabídla služby a asistenci státu podnikům v každém životním cyklu podnikání, od podpory start-upů a podnikatelských inkubátorů přes exportní asistenci, exportní financování a pojištění až po ochranu duševního vlastnictví, zkušebnictví a certifikaci. V expozici probíhal nepřetržitý doprovodný program a interaktivní formou byla představena nová Inovační strategie ČR 2019–2030.
Veletrhy Brno během MSV představily koncept festivalu Start Me Up, který připravují ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu. Cílem festivalu je propojit start-upy a inovační firmy s potenciálními zákazníky i investory, kteří se tradičně strojírenského veletrhu účastní. Festival Start Me Up by se měl konat souběžně s MSV 2020.
Veletrhy Transport a Logistika a ENVITECH drží s MSV krok
9. veletrh Transport a Logistika ukázal, že také dopravní a logistické firmy se intenzivně připravují na požadavky digitalizovaného průmyslu. O účast byl letos velký zájem. V dlouho dopředu vyprodané hale A2 a na přilehlé volné ploše se představilo 115 vystavovatelů z 12 zemí. Nabídka firem se výrazně zaměřila na IT řešení pro logistiku, nechyběla ani vzorová balicí a expediční linka prezentovaná v projektu Packaging Live.
Odpovědný přístup k životnímu prostředí a přírodním zdrojům se stává nedílnou součástí průmyslového podnikání. Veletrh technologií pro ochranu životního prostředí ENVITECH letos přivítal 44 vystavovatelů ze 7 zemí. Zvýrazněným tématem veletrhu ENVITECH i MSV byla Cirkulární ekonomika jako systém opětovného využívání materiálů, které udržujeme v oběhu co nejdéle. Tématu se věnovala řada doprovodných akcí včetně mezinárodní konference, na které byl založen Český cirkulární hotspot – platforma pro spolupráci při zavádění cirkulárních inovací jak v českém, tak globálním měřítku.
Většina Zlatých medailí MSV 2019 zůstala v Česku
Nejlepší exponáty opět soutěžily o prestižní Zlaté medaile MSV. Odborná hodnotitelská komise udělila šest hlavních cen a jedno čestné uznání, za celoživotní dílo byl navíc oceněn profesor Jaroslav Kopáček. Zlatou medaili za inovaci ve zpracovatelské technologii získala společnost Ceratizit za svůj nástroj FreeTurn. Za inovaci výrobního stroje dostal cenu vystavovatel CNC Invest, který do soutěže přihlásil dlouhotočný CNC obráběcí stroj s dvanácti řízenými osami. Za inovaci komponenty ve strojírenství byl oceněn vystavovatel ZKL Bearings CZ a jeho asymetrické radiální soudečkové ložisko s kazetovou klecí. Za inovaci v automatizační technice a řešení bezpečnosti robotických pracovišť získalo ocenění měkké opláštění Airskin výrobce Blue Danube Robotics. Vystaveno bylo na expozici ALTEG Bohemia. Za inovativní návrh elektrického pohonu kol elektromobilu dostal cenu sportovní elektromobil StudentCar SCX, který vznikl na VŠB-Technické univerzitě Ostrava. V kategorii inovací v automatizační technice zabodovalo digitální dvojče výrobní buňky z Ústavu výrobních strojů, systému a robotiky Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
Čestné uznání v kategorii inovací v transportu a logistice získal chytrý zásilkový box Tučňák společnosti TEXTILECO. Box je poháněn solární energií, obsahuje vnitřní i venkovní USB porty, bezpečnostní dveře, čidlo na světlo a do budoucna i variantu s lednicí.
V Press centru se akreditovalo 262 zástupců médií z deseti zemí. Incomingové mise novinářů přijely z Polska, Slovenska, Maďarska, Německa, Rakouska, Velké Británie, Švýcarska a Turecka.
62. mezinárodní strojírenský veletrh se uskuteční společně s veletrhy IMT, PLASTEX, FOND-EX, WELDING a PROFINTECH v termínu 5.–9. 10. 2020.
O veletrhu řekli
Andrej
Babiš, předseda vlády České republiky
Chci
poděkovat všem vystavovatelům a samozřejmě Veletrhům Brno za to, jak skvěle je
veletrh zorganizován. Je skvělé, že toto výstaviště de facto vymyslel náš první
prezident, a myslím, že je důležité mluvit o nás, o České republice a o tom, co
jsme dokázali.
Karel
Havlíček, místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu ČR
Je
to skvělý veletrh. Ukázal sílu českého průmyslu a jeho postavení v Evropě.
Alena
Schillerová, místopředsedkyně vlády a ministryně financí ČR
Jako
ministryně financí si uvědomuji obrovský význam Mezinárodního strojírenského
veletrhu pro ekonomiku naší krásné země.
Tomáš
Petříček, ministr zahraničních věcí ČR
Ve
středoevropském regionu je MSV skutečně největší veletrh svého druhu. Je
skutečně průmyslový a ukazuje, že Česká republika jde s dobou, že jsme již nyní
inovativní země a strategie do roku 2030 se začíná naplňovat již dnes.
Jiří
Kuliš, generální ředitel, Veletrhy Brno, a.s.
Hodně
strojírenských technologií pro budoucnost průmyslu a málo odpočinkových zón a
květináčů. Letošní MSV byl opět veletrhem, jakým má být.
Jaroslav
Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR
Za
Svaz průmyslu a dopravy vysoce hodnotím jak organizaci Mezinárodního
strojírenského veletrhu, tak i skvělou účast firem. Na veletrhu se potvrdilo,
že firmy drží krok s trendy, nástupem digitalizace a nových moderních
technologií.
Vladimír
Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR
Letošní
61. ročník MSV pro mě byl především tradiční ukázkou rychlého rozvoje a výborné
kondice tuzemského průmyslu. Stejně jako v posledních letech jsem se velmi rád
osobně přesvědčil, kolik máme v ČR skvělých podniků, které investují do
digitalizace a tvoří tolik žádanou přidanou hodnotu ve své výrobě.
Oldřich
Paclík, ředitel Svazu strojírenské technologie
Na
MSV není očekávaný pokles znát. Zatím to tedy nevypadá, že by se měl čekat
nějaký dramatický pokles oboru.
Dalibor
Kačmář, ředitel partnerské divize Microsoft pro Českou republiku a Slovensko
Na
brněnské výstaviště jsme se vrátili 25 let poté, co zde Bill Gates osobně
navštívil veletrh Invex, ale tentokrát jako partner pro český průmysl, kde má
dnes Microsoft daleko silnější pozici než v zařízeních a systémech pro koncové
uživatele. Děkujeme za možnost přijít na MSV s konceptem digitální továrny,
která ukazuje praktický příklad, jak přivést nové technologie do reálné výroby.
Soňa
Jonášová, ředitelka Institutu Cirkulární Ekonomiky
MSV
se letos stal milníkem pro téma cirkulární ekonomiky. Navázalo se zde
neuvěřitelné množství důležitých a strategických spoluprací, na diskusích
zazněla velmi důležitá témata a došlo k individuálním matchmakingovým aktivitám
v rámci doprovodných programů. A byl tady založen Český cirkulární hotspot.
Věříme, že téma cirkulární ekonomiky na MSV zůstane a ještě velmi posílí.
Ohlasy vystavovatelů
Jindřich Vaňous, Country manager společnosti KUKA
Mezinárodní strojírenský
veletrh v Brně je pro společnost KUKA prestižní záležitostí. Na přípravě
expozice začínáme pracovat v podstatě hned po skončení veletrhu. Z MSV si
odvážíme několik desítek cenných kontaktů a potenciálních nových zákazníků.
Eva Málková, vedoucí marketingu společnosti ŽĎAS
Pro naši firmu je MSV
významné hlavně z hlediska propagace. Je to příležitost ukázat naše novinky,
ohromit nové zákazníky a připomenout, jak silnou pozici na trhu máme.
Thomas Alijew, ALFLETH Engineering, Švýcarsko
MSV Brno je pro nás
tradiční a nejvýznamnější veletrh ve střední a východní Evropě. Potkáváme se
zde se zákazníky nejen z České republiky, ale z celého regionu střední Evropy.
Hodnotím velmi dobrou letošní návštěvnost včetně mnoha návštěvníků ze Slovenska.
Ivana Geistová, manažerka marketingu Yamazaki Mazak Central
Europe s.r.o.
Naše každoroční účast
dokládá, že se jedná o prestižní událost v ČR. Vysoká návštěvnost, stálí i noví
zákazníci a vřelý přístup jsou jen zlomek z veletržního dění u kterého nesmíme
chybět.
Jiří Marek, jednatel společnosti DMG MORI Czech s.r.o.
Pro naši firmu je to vždy
tradiční účast. MSV je veletrh, kde je nesmírně důležité být. Je to místo pro
setkávání i příležitost prezentovat novinky. Když se náhodou ocitneme na
rozcestí, kam se v technologiích posouvá střední Evropa, MSV vždy jasně objasní
aktuální průmyslová témata a pomůže najít nový směr.
Petr Duchoslav, ředitel marketingu FANUC Czech s.r.o.
Týden, kdy jsme opravdu
vidět, je vždy na podzim a vždy je spojován s Mezinárodním strojírenským
veletrhem. Je to příležitost zjistit trendy a hlavní motivy, které se ve
strojírenství daný rok prezentují. Z MSV
odcházíme vždy plní inspirace a nových nápadů.
Soňa Alexová, vedoucí marketingu společnosti Schunk
Protože jsme brněnská
firma, MSV bereme jako akci, kde rozhodně nechceme chybět. Jde přeci o image.
Příští rok nás čeká oslava 15 let na českém trhu a tuto událost určitě
promítneme i do MSV.
Julius Bělička, obchodní ředitel, Robotika a Automatizace,
ABB s.r.o.
Veletrh je pro nás
příležitostí, jak představit projekty ABB a našich partnerů a jak mezi
veřejností šířit povědomí o tom, že jsme inovativní společnost, která svoje
aktivity zaměřuje na budoucnost. Co se týče návštěvnické účasti na našem
stánku, odhadujeme, že letošní počet i poměr stávajících klientů vůči novým
zákazníkům bude minimálně stejný jako loni.
Veronika Němcová, ředitelka komunikace, Siemens s.r.o.
Naše společnost jako
tradiční účastník MSV využívá veletrh k tomu, abychom se setkali se stávajícími
zákazníky a oslovili nové, ať už formou prezentace na stánku nebo účastí na
akcích v rámci doprovodného programu a panelových diskusích, které byly
podnětné.
Hedvika Hendrichová, Misan s.r.o.
MSV přináší pro Misan vždy
něco nadstandartního. Nachází nás zde zákazníci i studenti středních a vysokých
škol, kteří zde domlouvají odborné stáže nebo témata pro závěrečné práce.
Libor Kuchař, generální ředitel KOVOSVIT MAS Management, a.
s.
Strojírenský veletrh je pro
nás příležitost promluvit u jednoho stolu s našimi partnery a zákazníky z
tuzemska, ale i ze Skandinávie, Ruska nebo Číny. Stále jej máme zaznačený každý
rok v kalendáři jako důležitou položku.
Dr. A.R. Sihag, ministerstvo těžkého průmyslu v Indii
Přijeli jsme sem, abychom
přivezli naše vystavovatele uzavřít obchod s českými partnery. Mezinárodní
strojírenský veletrh jsme využili pro představení našich výrobků a také pro
výměnu technologického pokroku. Samozřejmě, že se také rádi podíváme na novinky
v oblasti strojírenství, které zde všichni prezentují.
Péter Kiss-Parciu, maďarský náměstek státního tajemníka a
ministerstva zahraničních věcí a obchodu
Bylo skvělé, že jsme na MSV
mezi velmi úspěšnými firmami mohli prezentovat náš projekt podpory spolupráce
malých a středních firem ve střední Evropě (CED). Věřím, že maďarské malé a
střední firmy během veletržního týdne dohodnou nové přínosné kontrakty.
Martin Volný, obchodní zástupce společnosti Prima Power
Letos jsme zde už třetím
rokem sami za sebe a MSV bereme jako hlavní událost vystavovací sezóny ve
střední Evropě. Kladně hodnotíme zejména možnost setkat se s našimi zákazníky a
objevit ty nové.
Zuzana Novotná, vedoucí oddělení technika a řízení
společnosti Šmeral
Patříme k tomu zlomku
firem, které vystavují už po jednašedesáté. Tradice a význam tohoto veletrhu se
u nás odráží zejména v tom, že chceme našim zákazníkům, dodavatelům i
potencionálním pracovníkům prezentovat naši pozici na českém trhu. Je to
příležitost pro získání nové inspirace a vize pro nejnovější trendy ve
strojírenství.
Jindřich Kára, marketingový specialista Stäubli Systems,
s.r.o.
Letos jsme zaznamenali přes
800 registrovaných zájemců o naši prezentaci. Už jen toto číslo vypovídá o
faktu, jak důležité je být na MSV. Jedná se o top veletrh plný možností pro
navázání nových spoluprací v oboru.
Markéta Búřilová, Fronius
Pravidelná účast na MSV je
pro nás skvělá příležitost, jak ukázat všem, že jsme silnou firmou s předním
postavením na tuzemském trhu. Návštěvnost MSV opět předčila naše očekávání a my
tak mohli všem zájemcům prezentovat naše aplikace.
Petr Blahut, technický poradce zákazníka společnosti
BÖLLHOFF S.R.O.
Letos se nám poprvé stalo,
že zájemci o naši prezentaci museli čekat, než se na ně dostane řada. I z
tohoto pohledu je tak jasně patrné, na jak prestižní úrovni se MSV nachází.
Martin Brunclík, obchodní ředitel společnosti ARC-H a.s.
Tím, že jsme v letošním
roce představili několik revolučních exponátu v oblasti ručního a robotizovaného
svařování, jsme na veletrhu získali celou řadu kontaktů i významných zakázek z
této oblasti. Veletrh byl pro nás jednoznačně úspěšný, napříč všemi našimi
divizemi, zejména dodávkami pro průmyslu 4.0.
Jan Homola, organizátor Fóra aditivní výroby
Konferenci věnovanou tomuto
tématu jsme při MSV uspořádali již pošesté. Zájem naprosto předčil mé
očekávání, přišlo přes 400 účastníků. Vnímám to jako indikátor toho, jak obor
3D tisku rychle a dynamicky roste. Letos jsme se tematicky zaměřili na 3D tisk kovů,
tedy na nejdražší a nejsofistikovanější zařízení, určená pro náročné zákazníky.
I přes odbornost konference přišlo téměř dvakrát více lidí, než jsme plánovali.
Josef Sláma, generální ředitel Renishaw pro Českou republiku
Na veletrh jezdíme
pětadvacet let s tím, že od něj máme konkrétní očekávání, a to jak z pohledu
komunikace a rozvíjení vztahů s našimi stálými zákazníky, tak z hlediska
vytvoření nových obchodních příležitostí.
Jiří Lebloch, obchodně technický zástupce, Interoll CZ,
s.r.o.
Být na MSV je otázkou
prestiže a naši tradiční zákazníci očekávají, že se tu s námi opět po roce
setkají. Samozřejmě se u nás zastavují i lidé, kteří o nás ještě neslyšeli a
které zaujali naše produkty na stánku.
Martin Řehák, produktový trenér, Linde Material Handling
Veletrh je ideálním
prostorem pro setkání se zákazníky a příjemnou diskusi o tom, co chtějí či
nechtějí. Vyzdvihl bych, že na stánku nás navštěvují hlavně lidé s konkrétními
dotazy a představou, co potřebují, takže je to pro nás správná cílová skupina.
Radek Zajíc, vedoucí obchodního oddělení, DENIOS s.r.o.
Na MSV tradičně zveme naše
stálé zákazníky, neboť během hektického roku není vždy čas setkat se osobně se
všemi a popovídat si. Zde je k tomu vhodné prostředí, snažíme se této
příležitosti co nejvíc využít a představit naše novinky.
Jiří Malůš, jednatel, DATRON TECHNOLOGY
Přínos veletrhu vidím mimo
jiné v kontinuitě, která pomáhá vytvářet náš vztah k zákazníkovi a posilovat
jeho důvěru k nám jako ke společnosti. Když zákazník přijde na stánek první
rok, vrátí se druhý a třetí rok stroj koupí, je to i odraz toho, že vidí, jak
se vyvíjíme, že jsme inovativní a nespíme na vavřínech. Veletrh tak představuje
prostor, ve kterém můžeme postupně budované vztahy proměnit v prodejní úspěch.
Média
i-Katalog - prohlížení
Hledat firmy & produkty
Získejte správné kontakty na stabilní a ověřené firmy.
Přehled všech katalogů