Motovíkend
8.-10.4. 2022
Zážitková akce nejen pro fanoušky motocyklů
Royal Enfield raketově zvýšil prodeje
Jednu z největších a nejkrásnějších expozic na veletrhu
má britská klasika Royal Enfield. Značka se může pochlubit historicky
nejdelší tradicí nepřerušené výroby motocyklů, vloni oslavila 120 let. Uvěřili
byste, že ještě nedávno u nás nebyla téměř známá?
Z nuly na dvě stě za pár let
„Do roku 2017 se zde prodávaly opravdu jen jednotky, myslím 7 až 12 kusů za rok, v roce 2018 jsme prodali 54 motocyklů, o rok později to bylo už 167 kusů a v roce 2020 už rovných 200 motocyklů. Tím jsme se stali největším dealerstvím v celé Evropě, nikdo ještě z jednoho místa neprodal více jak 200 motorek. V roce 2021 jsme prodali 270 motocyklů a letošní plán je 350 motorek,“ popsal raketový start prodejů za poslední pětiletku Martin Šrámek, jeden ze spolumajitelů firmy Vintage Garage. Dnes už si motorky RE můžete koupit na šesti pobočkách po republice.
Tři důvody, proč je Royal Enfield úspěšný nejen na veletrhu
Ty nejhezčí motorky rozhodně nechybí na expozici v pavilonu V. V čele stánku jim vévodí žlutý unikát s nápisem Vilík na espézetce, jde o speciální úpravu nejvyššího modelu Interceptor 650 na míru zákazníkovi. Velké množství ruční práce v řádek stovek hodin ocení opravdoví fajnšmekři, kterých prý poslední dobou přibývá. A proč se firma prezentuje tak velkoryse? „Za prvé jsme tady, protože nás to baví. Chceme vědět, co zákazníky zajímá, co si myslí, když na motorky sedají. Druhá věc je, že máme co ukazovat a prodávat, naše výroba je v Indii a tam nebí vůbec problém s dodávkami ani v době covidu. Prodeje běží a za první tři měsíce jsme prodali už 130 motorek. No a zatřetí máme co ukazovat i ve smyslu nových modelů. Máme zde například nový model Classic 350, náhradu za legendární Classic 500, s modernější technologií a motorem, ale pořád stejně krásný. Je navíc stále v duchu klasiky a jednoduchosti, není přeelektrizovaný a přetechnizovaný,“ dodal spolumajitel firmy.
Jaký je typický zákazník britské klasiky?
Z marketingových průzkumů vyplývá, že jde o znázornění spíše psychografické – je to zkrátka o nastavení mysli. „Je jedno, jestli jste z města, nebo z vesnice, z bohaté či chudší země, je-li vám 18 nebo 69 let. Náš zákazník je člověk, kterému se líbí klasické motocykly, návrat k jednoduchosti a čisté klasice. Zákazník, který nepotřebuje 150 koní na pohodovou jízdu, a i když jsou to výkonné stroje, prostě se mu líbí jízdu si užívat,“ vysvětluje Martin Šrámek.