MSV
10.-13.10. 2023
Mezinárodní strojírenský veletrh
Meeting Point CzechTrade 2021 byl odstartován
Skvěle
uchopený projekt pro podporu exportních příležitostí je Meeting Point
CzechTrade, který byl dnes zahájen při Mezinárodním strojírenském veletrhu
v Brně. Po dvou letech se opět přijeli na brněnské výstaviště ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade, kteří pomáhají
podnikatelům najít vhodného obchodního partnera v zahraničí a řešit klientské exportní aktivity ve 47 zemích.
Meeting Point CzechTrade zahájil vícepremiér Karel Havlíček a přivítal všechny přítomné pod společnou značkou Česká republika země pro budoucnost se slovy: „Jsem rád, že v rámci stánku můžeme prezentovat 14 státních organizací pod jednou střechou s jednou a jasnou vizí. Meeting Point je velmi populární setkávání s byznysem, s podnikateli. Dnes jich bude pětatřicet, to znamená, že třicet pět zástupců se bude průběžně potkávat s jednotlivými podnikateli a budou diskutovat jejich příležitosti v rámci zahraničních aktivit. Přesně takto by měla vypadat proexportní politika, která je doménou Ministerstva průmyslu a obchodu,“ řekl vícepremiér Karel Havlíček a dodal: „Uvědomme si, že exportujeme za 4,7 bilionů korun, což je číslo, které se rovná zhruba 80 procentům hrubého domácího produktu. Jsme jednou z nejotevřenějších ekonomik na světě. Pokud neudržíme tempo růstu exportu, neudržíme ani naši prosperitu. CzechTrade v tom sehrává naprosto zásadní roli už dlouho a já jim za to děkuji,“ uzavřel své krátké a výstižně pojaté vystoupení na zahájení meetingu.
Ministr zahraničních věcí Jakub Kulhánek se naprosto ztotožnil se slovy vícepremiéra a jako končící ministr si dovolil krátce bilancovat: „Podařilo se opravdu hodně v hledání synergií mezi jednotlivými resorty,“ což považuje za nesmírně důležité a míní, že se podařilo velmi dobře nastavit spolupráci za což na místě poděkoval přítomnému vícepremiérovi a ještě dodal: „Ekonomická diplomacie, kterou já jsem si zvolil, jako jednu z klíčových priorit si myslím, že by měla být klíčová priorita pro jakéhokoli ministra zahraničí České republiky.“ Na ministerstvu se podařilo vytvořit agendu ekonomické diplomacie a díky tomu bylo možné efektivněji pomáhat podnikatelům, kteří jsou v obecné tahouny prosperity a blahobytu. „Česká republika má co nabídnout a nemá se za co stydět a v provázanosti s ekonomickou diplomacií nás čeká světlá proexportní budoucnost,“ uzavřel svůj vstup Jakub Kulhánek.
„Podařilo se nám po dlouhých dvou letech obnovit osobní setkávání ředitelů zahraničních kanceláří s klienty,“ pronesl s povděkem generální ředitel CzechTrade Radomír Doležal. Potvrdil, že sice dva roky agentura content udržela pomocí on-line setkání, ale aktuální zájem 115 přihlášených je důkazem, že jde o osvědčený a žádaný model, který skýtá plný servis všem přihlášeným firmám. Komplexní servis, který je v rámci Meeting Point CzechTrade v Brně poskytován, může být skutečným startem pro budoucnost konzultujících podnikatelů.
Generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš nejdříve poděkoval Ministerstvu průmyslu a obchodu za letní podporu veletrhů i ministerstvu zahraničí, protože se i veletrhy staly v rámci synergie součástí ekonomické diplomacie a připomněl: „Veletrhy Brno nejsou jen strojírenský veletrh, ale máme i jiné veletrhy a jsme, a to možná někteří neví, možná jedním z největších exportérů služeb. Náš vývoz služeb ve standardním roce dělá 350 milionů korun, takže nejsme úplně zanedbatelný exportér,“ potvrdil Jiří Kuliš k překvapení některých přítomných.
Konzultující ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade dlouhodobě působí v teritoriích, znají aktuální dění na tamních trzích, exportní příležitosti, obchodní podmínky, zvyklosti, jazyk a samozřejmě mají i nedocenitelné kontakty. Jsou to právě oni, kdo mohou exportérům pomoci otevírat ty potřebné dveře v zahraničí. Nedocenitelné jsou jejich znalosti při výběru vhodných teritorií, pro nabízení (prodej) výrobků a služeb. Konzultace poskytnou také odborníci z Klientského centra pro export, které je společnou aktivitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva zahraničních věcí a agentury CzechTrade. Další konzultace firmám poskytnou specialistky Design Centra CzechTrade, které je národní platformou státní podpory designu.
MSV
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři
Současně také
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem MSV