OPTA
3.-5.3. 2023
Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie
Aglaja s novinkami do společnosti i pro sport
Společnost Aglaja, která si letos připomíná 10 let své existence, přivezla do Brna aktuální kolekce brýlí převážně evropských, ale i amerických výrobců. „V nabídce máme 16 značek, a to jak pro zákazníky, kteří dbají na vysokou kvalitu a design, tak pro ty, u nichž je rozhodujícím kritériem cena. Mně osobně na letošním veletrhu OPTA potěšilo, že zákazníci mají chuť nakupovat, hodně se zajímají o extravagantnější novinky ve vyšší cenové hladině a začínají vyhledávat modely od menších designérů, kteří dělají něco jiného, originálního,“ říká na stánku společnosti Aglaja jednatelka Alice Tobolková.
„Líbí se například kolekce francouzských a dánských značek, které nejsou tak světově známé, ale přitom jejich design a technická stránka jsou na velmi vysoké úrovni. Máme tu sedm nových modelů v pěti barevných provedeních v kolekci Bellinger, což jsou brýle, které zákazníci oceňují pro jejich lehkost, komfort nošení i stranice s mimořádnými vzory, anebo hezkou ženskou kolekci od pařížské módní návrhářky Caroline Abram. Její brýle jsou barevné, designově jednoduché a krásné. Velice dobrý pocit mám také z novinek Converse. Je to firma známá především výrobou bot a tenisek pro mladé, ale i v brýlích nabízí zajímavé modely, které mají oproti minulosti zcela nový styl a designerský rukopis. Novinky najdeme i u sportovních brýlí, například v kolekci New Balance zákazníci oceňují, že už je do designu stranice zapracován stoper,“ dodává Alice Tobolková.
Podle jejích slov jsou při výběru brýlí Češi stále trochu konzervativní. V barvách dávají přednost spíše černé, hnědé, šedé, béžové či pudrové. „Bojí se jít do zářivějších barev, jako je růžová, červená, žlutá, zelená – ty se prodávají spíš v kombinaci s klidnějšími tóny a vzory. Ale v několika posledních letech se to pomalu mění. Optici nosí čím dál zajímavější brýle a začínají svou odvahu přenášet i na zákazníky,“ vysvětluje jednatelka společnosti.
Mohlo by se zdát, že odvážnější budou spíše optici ve větších městech, ale podle Alice Tobolkové to tak úplně neplatí. „Zejména v Praze je velká konkurence, a to včetně nabídky obchodních řetězců. Ale když se optikové v malém městě rozhodnou pro nějaký zajímavý styl, kterým se od řetězců odlišují, mají velkou šanci uspět. Navíc mají tu výhodu, že je lidé osobně znají, věří jim a pravidelně s k nim vrací, takže je mohou snadněji přesvědčit, aby se nového designu nebáli.“