OPTA
3.-5.3. 2023
Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie
AMBG: „OPTA je hlavně o setkávání se skvělými lidmi“
Optu máme jako prioritu, říká obchodní manager společnosti AMBG Luboš Nerad. Za 25 ročníků na brněnském výstavišti nechyběli ani jednou a jsou na to pyšní. V rozhovoru se dozvíte třeba i to, co znamená zkratka AMBG.
Vzpomenete si ještě na první ročník
veletrhu? Co jste od Opty očekávali a jak se tato představa v průběhu let
naplnila?
Já
osobně si na první ročník veletrhu OPTA nepamatuji, v oboru se pohybuji teprve
deset let. Ale od majitele společnosti AMBG Mika Carrolla vím, že byl vždy
jedním z prvních, který na Optu posílal přihlášku. Bere ji jako skvělou možnost
prezentovat novinky, trendy v kolekcích, potkávat se s lidmi z oboru,
inspirovat se. Od začátku viděl v Optě také příležitost, jak pozvednout prestiž
oboru a nabídnout profesionální prezentační služby.
Kam se za 25 let posunula vaše firma?
Nabízeli jste tehdy něco jiného než dnes?
Společnost AMBG za 25 let ušla kus cesty.
Dříve jsme byli malá lokální firma s omezeným sortimentem a působností jen v
České a Slovenské republice. Nyní pokrýváme široké spektrum brýlových obrub z
vlastní produkce nebo od značek, které zastupujeme už několik let. V průběhu 25
let jsme se více zaměřili na barevnost v brýlových obrubách, začali si sami
navrhovat část modelů a upravovali
design, tvary, velikosti i barvy. Sortiment se postupně měnil na základě
požadavků našich zákazníků a také podle módních trendů.
Co vlastně znamená zkratka AMBG?
Naše společnost vznikla v roce 1991 v
Ostravě a založil ji majitel, který je původem Američan. Proto zvolil název
AMBG, který znamená American Moravian Business Group.
Jakou
nabídku představíte na letošním ročníku?
Na
našem stánku návštěvníci uvidí především tradiční vlastní značky Visible a
Eyedance a globální značky jako Morel, Quiksilver nebo Roxy. Do soutěžě TOP
Opta jsme vybrali brýle Visible z vlastní produkce a exponát od francouzské
firmy Morel, jejíž historie sahá do roku 1880. Ale to je jen zlomek, v
portfoliu toho máme mnohem více a také chci pozvat zákazníky na náš stánek na
dobrou kávu a koláčky.
OPTA je už 25 let součástí vaší obchodní a marketingové strategie. Co pro
vás každoroční účast znamená a co vám přináší?
AMBG
má Optu jako prioritu a není to jen o výstavě a prezentaci zboží. Optu vnímáme
jako místo, kde můžeme být tři dny blízko našim zákazníkům. Není to jenom o
nabídce a prodeji, ale hlavně o setkávání se skvělými lidmi. Naši zákazníci
jsou nároční, ale právě to nás posouvá dále.
Myslíte si, že český trh Optu potřebuje?
Myslím,
že nejen český, ale i slovenský optický trh potřebuje Optu nebo podobný
veletrh. Jde o to, jak na Optu přilákat ještě více návštěvníků a vystavovatelů.
Na tom by měl spolupracovat celý obor oční optiky, ale myslím si, že problém
není primárně na straně vystavovatelů. Opta by měla být hlavně společenská
událost, návštěvníci by se měli bavit, setkávat se a užívat si to.
Pokud bych měl hodnotit posledních deset let, tak OPTA lehce rostla a nyní prochází stagnací v účasti jak vystavovatelů, tak návštěvníků. Myslím si, že je potřeba hledat cesty, jak motivovat k účasti další vystavovatele a hlavně návštěvníky – naše partnery, bez kterých tady nemá smysl být.
Každopádně jsme pyšní, že jsme partnerem Opty již 25 let, a věřím, že nadále budeme.
Umíte si představit, že budete na veletrhu Opta vystavovat i za 25
let? Co mu do budoucna přejete?
Určitě
si to umím představit, bylo by fajn společně oslavit padesátiny. :-) Tedy pokud tu Opta bude a pokud tu budeme my – zdraví a plní
síly. To přeji i Optě.