OPTA
3.-5.3. 2023
Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie
EYE 2000 učí optiky si hrát
Společnost EYE 2000 představila na letošním veletrhu devět originálních kolekcí. Jedna z nich patří francouzské značce Minima, kterou firma zastupuje na českém trhu více než dvacet let. „Minima se mnoho let specializovala na jednoduché vrtané brýle v minimalistickém designu. Loni přišla s novými celoobroučkovými modely, taktéž v duchu minimalismu. Titanové nebo ocelové obroučky váží 3 gramy a jsou velice pohodlné a vzdušné,“ charakterizuje brýle Zdeňka Medřická, ředitelka společnosti.
Na stánku v pavilonu V také ukazuje, jak šikovné české ruce mohou dioptrickou čočku více ozvláštnit a individualizovat. „Děláme něco, co je pro koncové zákazníky docela překvapivé, totiž zasahujeme přímo do dioptrických čoček, které po obvodě frézujeme či jinak upravujeme. Všechno vlastně začalo tím, když k nám přišla zákaznice s minus 6 dioptriemi a velmi toužila po vrtaných brýlích. Tenkrát se ještě nedělaly tak ztenčované čočky, takže jsme jen zkosili vnější hrany a tím jsme čočku esteticky ztenčili. Protože se to moc líbilo, začali jsme nápad rozvíjet a dnes už nejde jen o ztenčování okrajových hran, ale také o rytí nebo malování. Skla mohou mít tvar kytičky, trojúhelníku, vlajky, vše je ruční práce, ruční návrhy. Nejprodávanějším motivem se stala orchidej. Jde v podstatě o vyšší obdélníkový tvar, který sám o sobě není extravagantní, ale na boku má jemně vyrytou a probarvenou květinu. Když mluvíte s člověkem z očí do očí, tak vidíte opravdu propracovaný detail,“ říká Zdeňka Medřická.
Léta ukázala, že zdobené brýle jsou víceméně dámskou záležitostí a některé zákaznice si pořizují hned několik kusů už proto, že okolí na modely dobře reaguje. „Je to něco, čím se zákaznice odlišují od ostatních a hlavně do procesu mohou promlouvat, což se jim docela líbí. My jsme schopni měnit barvy jak obrub, tak tónování skel, kreslení, zároveň jsme schopni měnit tvar brýlí i z praktických důvodů, například když lidé potřebují multifokály, takže hlubší čočky,“ vysvětluje ředitelka firmy.
Na veletrhu prezentuje společnost EYE 2000 devět kolekcí, kdy každá je něčím odlišná a výjimečná, od technického či kosmického stylu přes motivy Hvězdných válek nebo brýle z 3D tiskárny. Letos si na stánku mohli optici i pohrát. „Vymysleli jsme pro ně soutěž o malované klipy, protože máme kolekci brýlí Zenka, kdy si zákaznice může nasazovat na obrubu různé klipy, od decentních až po krajkované. Navíc si zákaznice může vzít černý klip, který si může sama pomalovat japonskými fixami a mít tak nekonečné množství variant k různým příležitostem i oblečení. Kresba se dá umýt lihem a na další den nebo příležitost lze namalovat něco jiného. Vítězný optik od nás dostane klip se sadou fixů, aby si mohl sám pohrát a případně své klientce nabídnout nový zážitek při prodeji brýlí."