OPTA
3.-5.3. 2023
Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie
Metzler si změnil jméno na MI.OPTICS a Optě zůstává stále věrný
Za 25 let se z distributora stal výrobce, který soutěží o cenu Top Opta s obrubami vlastního designu. V rozhovoru s jednatelem společnosti MI.OPTICS Jiřím Kaiserem se dočtete také o systému, který měření refrakce povyšuje na zážitek.
Vzpomenete si ještě na první
ročník veletrhu? Co jste od Opty očekávali a jak se tato představa v
průběhu let naplnila?
Jistě, to se nezapomíná. Po
výstavách ve Špindlerově Mlýně v hotelu Arnika to bylo oživení. Byli jsme rádi,
že se i v České republice někdo ujal naší branže profesionálně a na
úrovni. Uvítali jsme, že můžeme naše pěkné produkty nabízet v profesionálním
prostředí. Je to výstava sice menší než velké evropské a světové veletrhy, ale
přesto na stejně profesionální úrovni.
Jsme na ní spokojeni.
Kam se za 25 let posunula vaše
firma? Nabízeli jste tehdy něco jiného než dnes?
Začínali jsme
jako dovozce a distributor cizích značek brýlí. Dnes už
vytváříme vlastní značky, které naopak dokonce i vyvážíme. Kromě
toho nabízíme i brýlové čočky a zábrus. A nesmím zapomenout na systém
zážitkové refrakce PASKAL 3D. Dnes optikům nabízíme komplexní služby.
Jaký sortiment návštěvníci najdou
na vašem letošním stánku?
Uvidí naši klasickou nabídku:
dioptrické obruby a sluneční brýle, nové kolekce našich známých
značek a především
značek brýlí Cubista a Horsefeathers. Předvedeme také
velkou kolekci dioptrických brýlí se slunečními polarizačními klipy, dioptrické
čočky Opti Swiss a už zmíněný PASKAL 3D s novou
verzí Near Vision. Tento německý systém pro zážitkové měření
refrakce optikům představíme také na dvou prezentacích, které pořádáme
v pátek a v sobotu ve spolupráci s Bc. Ing.
Ivanem Vymyslickým.
Chystáte se
zákazníky překvapit nějakou novinkou? Hlásíte některý exponát do
soutěže Top Opta?
Novinkou je určitě naše nové jméno!
Po 25 letech jsme od 1. 1. 2019 změnili jméno na
MI.OPTICS. Jméno Metzler sice už není, ale kromě jména
se nic nezměnilo – sídlo, zboží, služby i zaměstnanci a zástupci jsou stejní.
Jen název firmy je nový.
Do soutěže Top Opta jsme letos přihlásili svůj vlastní design – dámský model dioptrické obruby Cubista. Jde o titanovou obrubu v aktuálním kulatém tvaru v kombinaci s acetátovým detailem na očnici v červené korálové barvě.
OPTA je už 25 let součástí vaší
obchodní a marketingové strategie. Co pro vás každoroční účast znamená a co vám
přináší?
Je to příjemná profesionální
platforma. Kdy jindy bychom se mohli všichni setkat, a to pracovně i
neformálně? V přátelské atmosféře se tady každý rok potkáváme s
našimi zákazníky i s konkurencí.
Myslíte si, že český
trh Optu potřebuje?
Určitě. Je dobře, že máme oborovou
výstavu, která je sice menší, ale naprosto srovnatelná s těmi, které vidíme
jinde po Evropě. A je fajn, že se už stává i výstavou mezinárodní.
Umíte si představit,
že budete na veletrhu Opta vystavovat i za 25 let?
Jsme
tu nepřetržitě už od začátku, tak proč ne. My, nebo naši následovníci.
Uvidíme. Každopádně je to pěkná branže. Brýle jsou krásný produkt a je
zajímavé, když se kolekce mění. Tahle práce nás baví, tak proč bychom
tu nemohli být ještě za dalších 25 let?