Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

OPTA
3.-5.3. 2023

Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie

OPTA 2014 oslavila dvacetiny vysokou návštěvností

 

Expozice jediného veletrhu oční optiky, optometrie a oftalmologie na českém a slovenském trhu přilákaly 4 435 odborných návštěvníků z České republiky, Slovenska a dalších zemí, tj. o třetinu více než loni. „Návštěvnost byla nad očekávání výborná. Když započítáme i společné návštěvníky veletrhů STYL a KABO, kteří veletrh OPTA shlédli, dostaneme se přes hranici pěti tisíc,“ uvedla manažerka veletrhu Věra Menšíková. Jubilejní dvacátá OPTA představila nabídku více než stovky vystavovatelů a téměř 200 značek.

Veletrhu se zúčastnili téměř všichni velcí hráči českého a středoevropského trhu, pro které je OPTA klíčovým nástrojem marketingového mixu. V expozicích byly k vidění nové kolekce brýlových obrub a slunečních brýlí pro nadcházející sezonu od předních světových značek. Vedle aktuálních módních trendů se návštěvníci seznámili také s novinkami v korekčních i kontaktních čočkách a přístrojové technice pro optiky, optometristy i oftalmology. Atraktivní součástí nabídky byla vzorová expozice nestátního zdravotnického zařízení, kterou připravilo Společenstvo českých optiků a optometristů ve spolupráci s firmou Essilor – Optika jako dodavatelem přístrojového vybavení.

Jen v České republice dnes působí 1027 optometristů - vysokoškolsky vzdělaných odborníků, kteří jsou schopni zajistit první fáze vyšetření zraku stejně kvalifikovaně jako oční lékaři. Optometrii v České republice vyučují již tři fakulty vysokých škol, z nichž každým rokem vychází přibližně stovka absolventů, mezi nimi i optometristů ze Slovenska, kde optometristické vzdělávání zatím není dostupné. Právě optometristům byla určena vzorová expozice nestátního zdravotnického zařízení, kterou odborníci připravili ve dvou různě ekonomicky náročných variantách při splnění všech požadavků současné legislativy.

Zvýrazněné téma ročníku „Móda a brýle“ se projevilo v několika směrech. Díky částečnému termínovému překrytí s veletrhy módy STYL a KABO se nedělní návštěvníci mohli seznámit s trendy v oblasti textilu, oděvů, obuvi a módních doplňků. Naopak návštěvníci veletrhů módy z řad majitelů butiků mohli navštívit veletrh OPTA s novinkami ve slunečních brýlích, které patří i do jejich nabídky. Někteří vystavovatelé veletrhu OPTA využili nabídky prezentovat své novinky ve vitríně na veletrhu STYL a jejich modely ozvláštnily jednu z tamních módních přehlídek.

Atraktivní novinkou veletrhu OPTA 2014 byl Styling Point pod vedením známého vizážisty Pavla Bauera. Na stánku s pěticí vizážistů a kadeřníků se po tři dny střídaly zájemkyně o líčení a odborné poradenství, jak sladit brýle s úpravou vlasů a celkovým vzhledem.
Součástí veletrhu se po několika letech staly módní přehlídky, které na svém velkoryse pojatém stánku pořádala italská společnost Safilo. Významný světový dodavatel slunečních a dioprických brýlí prémiových značek se na veletrh OPTA vrátil po mnoha letech a v sedmi přehlídkách seznámil s těmi nejaktuálnějšími trendy.

Podeváté se na veletrhu udělovaly ceny nejlepším exponátům. Ceny Top Opta 2014 získali vystavovatelé Safilo (exkluzivní brýle GUCCI GG 2235/N/S z řady "Gucci Bamboo" pozlacené 18ti karátovým zlatem), Rodenstock ČR (sluneční brýle Porsche Design P8581), Sagitta (digitální čtecí zařízení s hlasovým výstupem ReadEasy+ Move) a  Omega Optix (aplikace prodejního katalogu s kompletní produktovou nabídkou brýlových čoček a povrchových úprav  vytvořená pro iOS a Android). Cenu Top Opta odborné veřejnosti, kde o výsledku rozhoduje hlasování návštěvníků veletrhu a jeho webových stránek, získal s velkým náskokem exponát společnosti Sagitta ReadEasy+ Move. Jde o přelomovou novinku, která může výrazně zlepšit kvalitu života všem klientům se zrakovým handicapem. Veletrh oficiálně zahájili představitelé tří klíčových profesních sdružení České a Slovenské republiky - Společenstva českých optiků a optometristů jako spolupořadatele, Optické unie Slovenska a České kontaktologické společnosti. Hostem zahájení byl hlavní ekonom společnosti Next Finance Vladimír Pikora s přednáškou na téma „Ekonomika v roce 2014: bude lépe?“

Tradiční součástí veletrhu byl odborný doprovodný program. Páteční blok přednášek v Lectures Pointu v pavilonu B byl věnován oborovému vzdělávání a problematice péče o slabozraké a nevidomé. Paralelně probíhaly také přednášky na téma nového občanského zákoníku a jeho dopadů na reklamační řízení. V sobotu se uskutečnila mj. panelová diskuse na téma rizik laserových operací refrakčních vad nebo přednáška o legislativních podmínkách provozování nestátního zdravotnického zařízení navazující na vzorovou expozici NZZ. V celém odborném doprovodném programu dostali zvýšený prostor studenti oboru oční optika a optometrie. Vrcholem společenského programu byla oblíbená sobotní After party koncipovaná jako oslava 20. narozenin veletrhu OPTA.


Řekli o veletrhu

Beno Blachut, prezident Společenstva českých optiků a optometristů:
V České republice dnes existuje 1520 provozoven oční optiky, v nichž přibližně 3500 optiků pečuje o kvalitu zraku české populace. Je důležité se mezi sebou potkávat, umět spolu komunikovat a právě k tomu OPTA slouží. Měli bychom společně překonat současnou fázi, kdy se naši zákazníci zajímají zejména o cenu a orientují se v nabídce jen pomocí nesmyslně prezentovaných slev, které útočí na jejich nízké pudy. Oční optik a optometrista je povolání,  které se stará o zvýšení kvality života, ale slevami se člověk ke kvalitnímu vidění a kvalitnímu servisu nedopracuje.

Jiří Michálek, prezident České kontaktologické společnosti:
Dvacetiletá OPTA má v rámci optických akcí své nezastupitelné místo. Byl bych rád, kdybychom se tu i nadále mohli potkávat, protože zdraví je v životě nezastupitelné a zdraví očí je to, pro co zde můžeme něco udělat.

Jiří Kuliš, generální ředitel, Veletrhy Brno a.s.
Veletrh OPTA je jediným kontraktačním B2B veletrhem svého druhu v regionu střední Evropy. Je veletrhem v pravém smyslu česko-slovenským. Letošní veletrh naznačil určité zlepšení na trhu a tím i dobrou perspektivu do budoucna.

Miloslav Řezáč, obchodní ředitel společnosti Rodenstock ČR:
Letošní ročník hodnotím jako úspěšný a jsem přesvědčen, že oční optika veletrh OPTA potřebuje pro další rozvoj oboru. Mění se struktura návštěvníků, vedle stabilní klientely, která se účastní všech oborových aktivit, sem přicházejí nově vystudovaní oční optici a optometristé, což je určitě dobře. Změnilo se také obchodní chování. Zatímco před deseti lety byl veletrh o velkých objednávkách, dnes je uzavíráme v menších objemech, ale zase ve větším počtu. OPTA se tedy mění, ale pro nás má stále smysl.

Jaroslav Majerčík, spolumajitel společnosti Sagitta:
Letošní OPTA se vydařila z hlediska počasí, takže přijeli i zákazníci, kteří se loni do Brna nedostali kvůli dopravní kalamitě. Zákazníci stále nakupovali spíše opatrně, ale zajímali se o nové trendy a poslední modely. Velkou radost nám udělaly výsledky letošní soutěže exponátů Top Opta, kde jsme vůbec poprvé získali cenu, a to jak od hodnotitelské komise, tak od odborné veřejnosti. Velice si toho vážíme a všem děkujeme za tuto přízeň.

Alice Tobolková, jednatelka společnosti Aglaja:
Letošní veletrh vidíme pozitivně, získali jsme poměrně hodně nových kontaktů. Domluvili jsme si další schůzky po veletrhu se zákazníky, kterým jsme se kvůli velkému zájmu nestihli tolik věnovat. Ve srovnání s loňskem se zvýšila návštěvnost a nálada byla pozitivnější, místo o slevy se tentokrát lidé zajímali spíše o novinky.

Petr Rožnovský, generální ředitel společnosti PRONAP Czech Republic:
Přišlo hodně návštěvníků a zřejmě dosáhneme lepšího obchodního výsledku než loni. Je tu celkově lepší atmosféra, lidé jsou ochotnější nakupovat, takže jsme spokojeni.

Ivana Živanská, marketingová manažerka společnosti Omega Optix:
Návštěvnost se podle mého názoru ve srovnání s loňskem zvýšila. Od samého začátku jsme měli na stánku plno, nebyly žádné prostoje. Obruby se prodávaly dobře a měli jsme úspěch s novou značkou Crocs, kterou jsme tady představili. Moc nás potěšila cena Top Opta, kterou jsme dostali za aplikaci prodejního katalogu pro počítače, tablety, Android apod. Celkově jsme s letošní účastí spokojeni.

Kateřina Ševcová, marketingová a produktová manažerka společnosti Essilor – Optika:
Na komplexní hodnocení veletrhu je ještě brzy, ale návštěvnost byla dle našeho očekávání, celkově jsme spokojeni a rádi jsme se zúčastnili. Zajímavá a přínosná pro nás byla spolupráce s SČOO na prezentaci vzorového nestátního zdravotnického zařízení. Pro návštěvníky to byla příležitost vyzkoušet si špičkové vybavení a dozvědět se něco více o zdravotnické legislativě v návazném doprovodném programu. Jsme velmi rádi, že ať je návštěvnost veletrhu jakákoli, naši zákazníci si nás najdou a přijdou za námi. Na našem stánku nebylo prázdno nikdy.

21. mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA se uskuteční v termínu 20. – 22. 2.  2015.

Datum: 16.2.2014 17:00:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště