PRODÍTĚ
2.-5.3. 2023
Prodejně-kontraktační veletrh potřeb pro dítě
Veletrh ProDítě 2020 představil novinky pro větší komfort dětí i rodičů
Největší kontraktačně-prodejní veletrh potřeb pro děti v ČR i SR soustředil na jedno místo nabídku předních dodavatelů a stovek českých i evropských značek. Šestnáctý ročník se uskutečnil ve větším pavilonu V a jeho součástí byl zábavný i vzdělávací doprovodný program. Zájem návštěvníků negativně ovlivnily obavy veřejnosti spojené s epidemií koronaviru. I tak za čtyři dny na brněnské výstaviště podle předběžného odhadu dorazí přibližně deset tisíc návštěvníků.
Veletrhu se zúčastnilo 104 vystavovatelů ze šesti zemí – České republiky, Bulharska, Maďarska, Polska, Rakouska a Slovenska. Zahraničních firem přijelo 15 a celková čistá výstavní plocha dosáhla přibližně 5.500 m2. Mezi vystavovateli převládali distributoři dětského a kojeneckého zboží a zástupci zahraničních značek, ale nechyběli ani domácí výrobci. Sortiment sahal od dětského nábytku přes kočárky a autosedačky až po textil, zdravou výživu, kosmetiku nebo hračky. Prakticky každý vystavovatel představil nějakou produktovou novinku, aktuální kolekci pro letošní rok nebo i novou značku, premiéru měly mj. maďarský dětský nábytek Toddy, britská kojenecká výživa Kendamil, bulharské dětské oblečení Merino Kinder nebo ryze česká módní značka Maller.
Návštěvnost 16. ročníku veletrhu ProDítě byla negativně ovlivněna obavami veřejnosti z onemocnění Covid-19. Přestože na veletrh kvůli obavám nedorazila část nákupčích a majitelů firem a projevily se i obavy veřejnosti, především nastávajících rodičů, podařilo se dosáhnout návštěvnosti na hranici 10 tisíc. Za plány návštěvnost zaostala asi o 25 procent. „Jsem rád, že i přes obavy ze situace přišli obchodní partneři ze segmentu B2B,“ řekl generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jiří Kuliš.
Veletrh ProDítě 2020 se přestěhoval do moderního a vzdušného pavilonu V. Vedle expozic zde bylo dost místa také pro přednáškový prostor, relaxační zónu, dětský koutek a zázemí pro kojící maminky. Od pátku do neděle probíhal na pódiu doprovodný program pro dětské i dospělé návštěvníky. Odborníci přednášeli na témata jako bezpečnost výrobků pro děti, reklamační řízení, zakládání dětských skupin, příprava na porod nebo dentální hygiena. Zábavný program oslovil hlavně malé návštěvníky, uskutečnil se třeba unikátní závod batolat. Od pátku do neděle probíhala Velká návštěvnická soutěž, kde vylosovaní výherci získali autosedačku BeSafe a další hodnotné ceny.
Příští ročník veletrhu ProDítě se uskuteční v termínu 4.–7. 3. 2021.
Řekli o veletrzích
Zdeněk
Krška, majitel, Kočárky Růžový panter:
U
nás na stánku je vždycky spousta lidí, takže jsem spokojen. Bál jsem se paniky
spojené s koronavirem, ale nakonec návštěvníci přišli a prodávali jsme,
takže se naše obavy úplně nenaplnily. I když loňský ročník byl samozřejmě
silnější, ale to byla jiná situace. Taky veletrh mohli úplně zrušit, což by
bylo ze všeho nejhorší, takže nakonec to dopadlo docela dobře.
Eva
Szipková, majitelka společnosti Baby Concept:
Jsem velmi spokojená s organizací,
výstaviště splnilo všechny naše požadavky a i Svaz výrobců a dovozců dětských
potřeb se o nás dobře postaral. Letos jsme očekávali menší návštěvnost, ale
nebylo to až tak špatné. Na náš stánek přišlo hodně lidí. Návštěvníci měli
největší zájem o nosítka a lehátka značky BABYBJÖRN.
Lenka
Nejedlá, marketingová specialistka, Happy Baby:
Jsme
tady poprvé a mohu říci, že u nás na stánku bylo celou dobu plno, vůbec jsme se
nezastavili. Přišly těhotné i maminky s miminky, my si miminka chovali,
všichni byli v pohodě a nikdo se nebál. Nám tady dokonce stály fronty,
přijely i páry z Prahy
a hodně návštěvníků z Vysočiny. Naším cílem bylo nasbírat nové registrace,
což se podařilo, jen za pátek jsme jich získali 660 a za sobotu jich bude ještě
víc. Navíc je tady příjemná atmosféra a maminky jsou moc milé.
Ondřej
Pilecký, marketing, Babypoint:
Jsme
rádi, že se letošní veletrh ProDítě nakonec uskutečnil, protože to do poslední
chvíle nebylo jisté. Návštěvnost samozřejmě nedosáhla očekávání, která jsme
původně měli, ale jsme rádi i za tuto podobu. Část prodejců dorazila, někteří
cestu na veletrh z obav před koronavirem zrušili, u návštěvníků to bylo
podobné. Nějaké objednávky jsme získali, ale výsledky vyhodnotíme až po
veletrhu.
Michal
Valent, jednatel, Health Academy, značka Kendamil:
Na
brněnském veletrhu vystavujeme poprvé, jsme tady i kvůli Slovákům, ovšem těch
v současné situaci moc nepřijelo. Ale něco jsme prodali, v pátek i
v sobotu dopoledne nakonec přišlo lidí docela dost. Co jsem slyšel, jiné
ročníky tu bývá daleko více návštěvníků, ale osobně to porovnávat nemůžu.
Martina
Tregler, spolumajitelka, značky BeeMy a Maller:
Sobota
byla po stránce návštěvnosti docela dobrá. S loňským rokem to samozřejmě
porovnávat nejde, ale nebylo to úplně nejslabší, takže vzhledem k situaci
jsme celkem spokojeni. Poprvé jsme tady uceleně ukázali naši novou značku
Maller a byla to úspěšná premiéra. Oblečení se líbilo a máme na ně velmi
pozitivní zpětnou vazbu.
Jiří
Wimmer, majitel, My Hummy CZ:
Vystavujeme
tady poslední tři roky a letos pociťujeme pokles návštěvnosti vyvolaný strachem
z nákazy. Samozřejmě chápeme, že za tuto situaci nikdo nemůže. Jinak jsme
s výstavou v Brně velmi spokojeni po stránce organizace, přístup
pořadatelů je vstřícný.
Lubomír
Fiedler, majitel společnosti Ing. Lubomír Fiedler, značky Inglesina, Kiddy,
Faktum a další:
Představujeme
tady novou značku – maďarský dětský nábytek Toddy – a zatím je to velmi úspěšná
premiéra. Ohlasy obchodníků byly velmi pozitivní a některé kousky se hned
prodaly koncovým zákazníkům. Díky veletrhu máme na novou značku i zpětnou vazbu
a už víme, která řada se nejvíc líbí. To je pro nás velmi důležité, protože
s nábytkem nemůžeme přijet na prodejnu tak jako s kočárkem; pokojíček
ukážeme jen na veletrhu.