PYROS
24.-27.5. 2023
Mezinárodní veletrh požární techniky a služeb
Vozidla skupiny WISS do celého světa
Už 20 let dodává firma WISS CZECH s.r.o. požární techniku profesionálním i dobrovolným hasičům. Na veletrhu PYROS prezentuje mimo jiné špičkové vozidlo na podvozku SCANIA. Jde o velkokapacitní cisternu s osádkou šesti osob.
WISS patří k jedněm z předních světových výrobců speciálních automobilů a protipožárního vybavení určeného pro hasičské= sbory, armádu, policii a civilní službu. Ve své nabídce firma poskytuje požární, záchranné, letištní vozy, automobily technické záchranné služby, vodní děla, speciální kontejnery, přívěsy a také montážní a požární plošiny i čerpadla. Na Mezinárodním veletrhu požární techniky a služeb PYROS WISS prezentuje mimo jiné cisternovou automobilovou stříkačku typ SCANIA P400/440/480 CB EHZ. Vozidlo je vybaveno manuální automatickou převodovkou a nástavbu z polyesteru, který je vyztužený skleněnými vlákny na hliníkových profilech. Nádrž na vodu má obsah 4000 litrů a na pěnový prostředek o obsahu 400 litrů. K vybavení patří osvětlovací stožár a lanový naviják. Rozměry speciálního automobilu činí: délka 8410 mm, šířka 2550 mm a výška 3100 mm.
K dalším exponátům patří rychlé zásahové vozidlo typu Ford Ranger ICA Double CAB XLT 2,2 TDCi s maximálním výkonem 118 kW. Posádka 1+1 jezdí v pětidvéřové dělené kompozitové nástavbě. Automobil má vysokotlaký naviják s mechanickým nebo ručním navíjením hadice s délkou minimálně 20 metrů. Vozidlo mimo jiné obsahuje hydraulické vyprošťovací nářadí, motorovou pilu, dýchací přístroje a zdravotní vybavení. Obdobné je další rychlé zásahové vozidlo, které se používá zejména na dálnici. Má podvozek LAND ROVER DISCOVERY 3,0 TDV6 a maximální výkon 180 kW.
„Například cisternu na třínápravovém podvozku Scania dodala naše společnost letos v březnu do Zvole jednotce sboru dobrovolných hasičů obce Zvole disponuje zcela novou cisternovou automobilovou stříkačkou pro velkoobjemové hašení. Na financování vozu se podílela Evropská unie z Integrovaného operačního programu, přispěl také kraj,“ uvedl jednatel společnosti WISS CZECH Luděk Štěpáník. CAS 30 900/540 S2VH je postavena na šestikolovém podvozku Scania P440 CB6×6 s dvojkabinou pro mužstvo CrewCab CP 28. Motor o výkonu 323 kW splňuje emisní normu Euro 5. Diferenciály všech náprav jsou vybaveny uzávěrkami. Při pomalé jízdě klidnou vodou dokáže Scania brodit až do hloubky 750 mm. Pro zvýšenou odolnost proti účinkům sálavého tepla jsou rozvody tlakového vzduchu, elektrické vodiče a rozvody paliva kryty ochrannými návleky, které dlouhodobě odolávají teplotám do 200 °C a po dobu 15 minut teplotě až 1 000 °C. Kabina osádky je šestimístná s nezávislým naftovým topením. Vybavena je analogovou radiostanicí a připravena na dodatečnou montáž digitálního terminálu. Zadní řada sedadel je ve svých opěradlech osazena integrovanými držáky dýchacích přístrojů, mezi nimi jsou uloženy náhradní tlakové láhve. Čtveřice dobíjecích úchytů je určena pro ruční radiostanice Motorola, další čtyři pak dobíjejí svítilny Survivor. U dveří řidiče je sdružená zásuvka Rettbox-Air pro dobíjení a doplňování tlakového vzduchu. Po nastartování se samočinně odpojí. Elektrický lanový naviják, uchycený v přední části Scanie, má tažnou sílu 80 kN a jištěním proti přetížení.
Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií svařování a lepení. Příslušenství je v jednotlivých skříních uloženo tak, aby jej bylo možno vyjímat ze země bez použití stupaček. Nádrž na hasivo je tvořena nádrží na vodu a pěnidlo o objemech 9 000 a 540 litrů. Vyrobena je z polyesteru vyztuženého skelnými vlákny typu GFK. Vysokotlaká část požárního čerpadla Ruberg Euroline pracuje se jmenovitým tlakem 4 MPa a jmenovitým průtokem 150 litrů za minutu. Přiměšovací zařízení je regulováno ručně v rozsahu 0 – 6 %. Cisterna je vybavena pevně zabudovanou dálkově ovládanou lafetovou proudnicí pro plný a roztříštěný proud o výkonu 800 litrů za minutu a délkou účinného dostřiku 30 metrů. Nástavba je osazena osvětlovacím stožárem o výšce vysunutí 5 metrů nad úroveň terénu. Čtyři LED světlomety s celkovou svítivostí 20 000 lumenů jsou napájeny z palubní soustavy podvozku. LED technologie se stará rovněž o osvětlení okolí vozu a vnitřních prostor jednotlivých schrán s příslušenstvím. Automobil je dlouhý 9 500 mm, vysoký 3 100 mm a široký 2 550 mm. Rozvor mezi první a druhou nápravou činí 3 850 mm, mezi druhou a třetí pak 1 450 mm.
WISS vyrábí speciální automobily ve třech nejpoužívanějších technologiích, které jsou uznávány na mezinárodních trzích. Jde o vozidla z nerezové oceli, hliníku a kompozitu. „Při výrobě pomocí kompozitu jsme zcela soběstačni a nevyužíváme žádné subdodavatele. Charakteristickým znakem naší produkce je vysoká automatika ovládání automobilu. Využití systému výměny dat umožňuje libovolné programování funkcí jednotlivých soustav i rychlé diagnostikování a odstranění závady jak ve vodním systému, tak v systému ovládání automobilu. Samostatnou kapitolou je řádné, funkční a spolehlivé osvětlení vozidla uvnitř i jeho okolí. To je zvláště důležité při provádění nočních akcí. Používáme zásadně halogenové osvětlení, LED diody, a také xenonové výbojky,“ upřesnil Luděk Štěpáník. Zajímavé jsou speciální automobily, na které jsou kladeny vysoké nároky s individuálním určením podle potřeb zákazníka. Do této kategorie jsou zahrnuta vozidla technické, chemické a vodní záchranné služby, dále vozidla s dýchacími přístroji, pásová vozidla, transportéry atd.
Posláním WISS Group je výroba technologicky vyspělých speciálních automobilů a dodávání výrobků přizpůsobených individuálním potřebám nejnáročnějších zákazníků. Své poslání realizuje na základě nejmodernějších technologií, autorských konstrukčních řešení a vlastní koncepce jednotlivých podniků, které jsou součástí WISS Group. Auta WISS jsou šitá na míru individuálním potřebám zákazníků. O jejich spolehlivosti svědčí fakt, že mohou pracovat v různých klimatických pásmech. Vozy WISS se starají o bezpečnost například v Grónsku, Hondurasu, Iráku a Thajsku.