SALIMATECH
7.-9.2. 2023
Veletrh pro potravinářství a gastronomii
Crispy Natural: zdravá svačinka z Polska
Polsko je partnerskou zemí veletrhu SALIMA 2014, i proto najdeme v pavilonu A celou řadu polských potravinářských společností, které zde představují své novinky a hledají distributory na českém trhu. Jednou z firem, která se zaměřuje na přírodní produkty, je Crispy Natural. Ta využívá inovativní technologii pro sušení ovoce a zeleniny a nabízí zdravé svačinky, které přestože občas vypadají jako brambůrky, nabízejí zdravé a netradiční kombinace chutí a vůní ovoce, zeleniny a dalších ingrediencí.
Díky technologii, kterou firma používá, dochází k sušení surovin při nízkých teplotách. Cílem tohoto procesu je zachovat v sušeném ovoci a zelenině co nejvíce vitamínů, minerálů a dalších látek. „Velkou pozornost věnujeme chuti i aroma,“ říká Elżbieta Ochlik nad dvěma pestrobarevnými talíři. Kromě ovoce čistých chutí jablka či jahod jsou tu k ochutnání křupavé variace jablka se skořicí, jablka s banánovým pyré či jahodovým džusem, v zeleninové verzi pak křupavé plátky mrkve s paprikovou příchutí, sušené plátky červené řepy či papriky, dále sýrové plátky či kombinace sýrových plátků se sušenou mrkví nebo cibulí.
„Právě takové kombinace dělají naši nabídku zajímavou. Snažíme se vyrobit vysoce kvalitní produkt, který si každý může vzít stejně tak jako čerstvé ovoce nebo zeleninu do práce nebo do školy,“ říká Elżbieta Ochlik s tím, že myšlenka zdravých svačinek byla právě tím impulsem uvést v roce 2009 na trh značku Crispy Natural. „Jsme součástí koncernu Paula, který vznikl v roce 1991, a s nímž spolupracují například firmy Nestlé, Danone, Podravka a mnohé další.
„Chceme oslovit i český trh, proto jsou cíle naší brněnské mise jasné - představit naše produkty a jejich kvalitu, najít distributora a začít dlouhodobou spolupráci,“ říká Agata Nowakowska, která ve firmě koordinuje obchodní aktivity. „Výsledky jednání vyhodnotíme do měsíce či dvou, panuje tu dobrá atmosféra a setkáváme se s příjemnými lidmi.“