SALIMATECH
7.-9.2. 2023
Veletrh pro potravinářství a gastronomii
Váhala vrací špekáčkům dobrou pověst
Nejsou špekáčky jako špekáčky. Zatímco některé nedosáhnou obsahem masa ani na „špekáčkovou“ vyhlášku z roku 2001 a nazývají se pouze buřty, jiné vynikají nadstandardní kvalitou. Tradiční výrobce uzenin Váhala spol. s r. o. za své špekáčky získal ocenění Zlatá SALIMA 2014.
Oceněné špekáčky extra - vázané jsou šťavnaté, harmonicky kořeněné, s žádoucími malými kousky špeku a v přírodním střívku. Obsahují minimálně 70 % masa a za svou kvalitu již byly oceněny značkou Český výrobek. Nenajdete v nich žádné náhražky masa jako sóju, mouku nebo separáty a jsou vhodné i pro bezlepkovou dietu. „Naše špekáčky jsou vyrobeny tradičním způsobem. Pro zákazníky mají dvě výhody: nespadnou jim z klacku do ohně, a když si je opečou, tak opravdu chutnají. Zkrátka jsou to klasické chutné špekáčky, jak je známe z minulosti,“ říká Jaroslav Martinek, manažer prodeje společnosti Váhala.
Tradiční výrobce masných a uzenářských produktů se sídlem v Hustopečích nad Bečvou se rozhodl napravit špekáčkům špatnou pověst, kterou jim pošramotily nekvalitní náhražkové výrobky. Rodinná firma s historií sahající až do roku 1927 přistoupila ke špekáčkům stejně poctivě jako ke svým specialitám a zákazníci toto úsilí ocenili. „Kampaň na špekáčky jsme zahájili před třemi lety, kdy jsme na obal umístili informaci o vysokém obsahu masa. Jsme rádi, že na ni reaguje čím dál více zákazníků. Už se zajímají, odkud špekáčky jsou, vyhledávají ty naše a kupují je opakovaně, takže nám jejich prodej rok od roku roste,“ pochvaluje si zájem Jaroslav Martinek. Pouze do velkých řetězců se kvalitním špekáčkům Váhala ještě prorazit nepodařilo, zatím se dodávají pouze do menších prodejen a klasických českých obchodních sítí jako Jednota, COOP, Hruška apod.
Veletrhu SALIMA se společnost Váhala účastní pravidelně a za své výrobky zde získala řadu ocenění. „Na trhu jsme již dlouho a najít na veletrhu nového odběratele není snadné, proto účast chápeme především jako možnost prezentace. Můžeme se tu předvést spotřebitelům jako držitelé značek Klasa. Proto vítáme, že letos přibylo návštěvníků z řad široké veřejnosti a mohou zde získat souhrnné povědomí o našich výrobcích, které vidí všechny na jednom místě. S účastí jsme spokojeni, samozřejmě i díky ocenění Zlatá SALIMA, které vnímáme jako doklad, že jsme se vydali správnou cestou. Dříve se Zlaté SALIMY udělovaly za exkluzivní výrobky a nás moc těší, že jsme ji dostali právě za špekáčky. Z toho je vidět, že kvalita se ukáže všude. Cenu využijeme i v marketingu a propagaci, v prezentaci vůči odběratelům i umístěním na obale výrobku,“ zhodnotil letošní účast Jaroslav Martinek.