SALIMATECH
7.-9.2. 2023
Veletrh pro potravinářství a gastronomii
Veletrhy SALIMATECH a EmbaxPrint úspěšně zahájily sezónu na brněnském výstavišti
Od 7. do 9. února 2023 se v Brně konal veletrh pro potravinářství a gastronomii SALIMATECH společně s mezinárodním veletrhem obalů a tisku EmbaxPrint. Celkem se na výstavní ploše představilo 121 firem z 16 zemí a jejich nabídku si prohlédlo přes 7 000 odborných návštěvníků.
„Jsem rád, že se po pěti letech podařilo navázat na dlouholetou tradici potravinářského veletrhu v Brně. Letošní ročník prošel koncepční změnou a poprvé se uskutečnil v nové podobě zaměřené výhradně na odborníky. Mnohá obchodní jednání v expozicích vystavovatelů potvrdila, že tento směr je správný a firmy vnímají veletrh jako důležitou platformu pro byznys,“ uvedl Tomáš Moravec, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno. Veletrh SALIMATECH ukázal svůj význam také z pohledu mezinárodnosti. Ze zahraničí přijelo 25 procent firem a oficiální expozice organizované státními institucemi zde otevřely Polsko, Thajsko a Indonésie.
Novodobé trendy v potravinářství
Vystavovatelé se na svých stáncích zaměřovali na aktuální trendy v oboru potravinářství. Nechyběly technologie pro udržitelnost životního prostředí, jako například energeticky účinná filtrace vzduchu, řešení pro snižování emisí, snižování závislosti na plynu nebo čištění vody. Velkým tématem byly také energetické úspory. Právě technologie, jejímž cílem je ušetřit energie i čas, měly v expozicích vystavovatelů své zastoupení. Veletrh dále ukázal, že do potravinářského průmyslu proniká i fenomén digitalizace, například prostřednictvím softwarů pro provoz a růst gastro provozoven a restaurací.
Ukázky technologií a surovin v praxi
V průběhu veletrhu se konal zajímavý program v podobě ukázek moderních technologií i zpracování surovin. Show se konaly například v expozici společnosti Retigo, která se stala hlavním partnerem veletrhu, ale také na stáncích firem Jarospol Technology, Vac-Star nebo značky Debic, která je součástí společnosti FrieslandCampina Netherlands. Návštěvníci tak měli jedinečnou příležitost vidět přímo v praxi fungování potravinářských technologií a mohli se seznámit s efektivitou jejich využití v profesionálních kuchyních.
EmbaxPrint přivítal odborníky z obalového a tiskařského průmyslu
Veletrh EmbaxPrint patří k významným platformám v Česku pro setkávání odborné veřejnosti v oborech obalů a tisku. Tuto pozici potvrdil i letošní 31. ročník, který představil řadu novinek a moderních zařízení na trhu. Dominantou veletrhu byl projekt Markem-Imaje Packaging Live, který návštěvníky poprvé ve dvou souběžně běžících linkách provedl celým procesem balení. „Jsme mile překvapeni vysokou návštěvností osob s rozhodovací pravomocí z různých průmyslových branží, zejména potravinářských firem. Zájem o balící linku byl veliký,“ uvedla Michaela Zachová z agentury EQUICom, která linku organizuje. Na veletrhu se prezentovaly také odborní partneři akce – Obalový institut SYBA, který organizoval i konferenci zaměřenou na obaly pro potraviny a kosmetiku, a Asociace českého papírenského průmyslu.
Řekli o veletrhu
Mateusz Gniazdowski, velvyslanec Polska v České republice
Veletrh začíná po pandemii psát novou historii a jsem velice rád, že tu je Polsko zastoupené.
RETIGO, Tomáš Obšivač, obchodní ředitel pro Moravu a SK
Na začátku jsme měli trochu strach, protože vystavovatelů v našem gastro segmentu nebylo moc. Naštěstí návštěvníků z našeho segmentu, tedy ze škol, různých nemocnic, vývařoven atd., bylo opravdu hodně. Přišli i pekaři, cukráři a jejich zájem byl opravdu velký, takže jsme rádi.
Polská agentura investic a obchodu (Polish Investment & Trade Agency), Kamila Misiorowska, Head of Trade Office in Prague
Jsme mile překvapení, neočekávali jsme takový zájem návštěvníků o naše potravinářské výrobky. Jednání byla úspěšná a dá se předpokládat, že dojde k podpisu řady smluv. Jedná se i o konkrétních dodávkách zboží.
FrieslandCampina, prezentace značky DEBIC, Jan Ondarza, Digital Brand Manager CEE
V České republice rozjíždíme zmrzlinovou kampaň, připravovali jsme tady zmrzliny a ukázku dezertů. Na veletrhu se nám líbí moc. Zákazníci jsou příjemní, hlavně se chtějí dozvědět nové věci. Navázali jsme spoustu nových kontaktů. Myslím, že účast na tomto veletrhu budeme využívat ještě dlouho.
Jarospol Technology, Martin Jaroš, jednatel společnosti
Musím říct, že účast byla nad naše očekávání, především v dopoledních hodinách. Podařilo se nám zde domluvit i budoucí spolupráce, a to je právě důvod k tomu, proč jsme na veletrh přijeli. Veletrh má pro nás přínos především v tom, že poznáme zákazníky, které neumíme nebo nedokážeme jiným způsobem oslovit.
Panini S.r.l., Jakub Štursa, technický konzultant
V době pandemie jsme nemohli jednat s kontakty napřímo, vše probíhalo po telefonu a není to vždy ideální. Naše nabízená zařízení potřebují poměrně složité dopojení a není to tak jednoduché. Veletrh je určitě důležitá událost. Nic nenahradí přímý kontakt, vždy se potřebujeme potkat s klientem, abych pochopil, co vlastně přesně potřebuje.
VAC-STAR CZ, Veronika Sejkorová, jednatelka společnosti
Jsme spokojení s návštěvností, nečekali jsme to vzhledem k velikosti veletrhu. Nemáme tady konkurenci. Příštího ročníku bychom se také rádi zúčastnili, ale byli bychom rádi, kdyby veletrh byl větší. Rádi bychom se potkali i s konkurencí.
Vinamet, Radim Krátký, dispečer firmy
Veletrh je pro nás o tom, že máme možnost potkat se se všemi na jednom místě. Brno má pro nás dobrou strategickou pozici. Většina z našich stávajících klientů to sem nemá daleko. Objevilo se i několik nových klientů.
Asociace českého papírenského průmyslu (ACPP), Miloš Lešikar, zástupce ředitele
Byli jsme překvapení. První i druhý den byla návštěvnost velká. Vzhledem k tomu, že zde máme průřezově vystaveno, jak se papír vyrábí, zastavovali se tady prakticky všechny školy. Další skupinou byli ti, kteří šli okolo a zajímali se obecně o papírenský průmysl. A samozřejmě přišli i konkrétní zákazníci.
ONDRÁŠEK INK-JET SYSTEM, Pavel Ondrášek, obchodní poradce společnosti
Po covidové době jsme mile překvapení, že zájem návštěvníků přetrval. Formát veletrhu nám vyhovuje. Nevynechali jsme žádný veletrh, ať už strojírenský nebo EmbaxPrint. Prezentujeme se, abychom byli vidět.
FANUC, Jiří Bažata, Sales Manager – Robot & Robomachine
Naši účast a přínos veletrhu hodnotíme pozitivně, i přes zmenšení výstavní plochy jsme zaregistrovali poměrně vysoký zájem o robotizaci a automatizaci. Největší zájem byl o robotickou paletizaci, automatizaci balení a automatizaci skladů.
Kaletech, Tomáš Langer, Process Engineer
Za jeden z úspěchů považujeme naši druhou účast na doprovodném programu Packaging Live, kterého jsme se poprvé zúčastnili minulý rok na Mezinárodním strojírenském veletrhu. Nyní zde máme v lince 4 lepičky, jsme tady opravdu vidět a vidíme i to, že nám to přináší nové kontakty, což je příjemným překvapením.
Tech-Con, Martin Man
Návštěvníky velmi zaujala hygienická čerpadla využitelná v potravinářském sektoru pro čerpání vysokoviskózních produktů. Návštěvnost naší expozice v rámci balicí linky byla velmi úspěšná.