SALIMATECH
7.-9.2. 2023
Veletrh pro potravinářství a gastronomii
Zlatá Salima pro labužnickou medovinu
Staroslovanská medovina tmavá je čistá přírodní medovina vyrobená podle originální receptury z lesního medu. Delikatesu určenou pro labužníky můžete ochutnat v pavilonu A2 na stánku slovenské společnosti Apimed, která za své medoviny letos získala již třetí Zlatou Salimu.
„Naše firma vyrábí medoviny odrůdovým způsobem, takže každá je vyrobena z jiného druhu medu,“ vysvětluje tajemství lahodné chuti obchodní manažer společnosti Apimed Igor Ferenc. „V nabídce máme osm druhů medovin, čtyři takzvané prémiové. První byla Trnavská medovina z květového medu, bylinek a koření. Postupně si trh vyžádal další druhy, Staroslovanskou světlou medovinu z akátového medu, Slovenskou medovinu vyrobenou hlavně z lipového medu a letos oceněnou Staroslovanskou medovinu tmavou, která je ze smíšeného lesního medu. Tyto prémiové druhy doplňuje Medovina Barrique z akátového medu, která dozrává v barikovém sudu. Další tři medoviny jsou ochucené, jde o přírodní příchutě cherry, ořechu a mandle.“
Společnost Apimed byla založena v roce 1998 a patří k významným slovenským zpracovatelům medu, vedle vlastního včelstva má síť přibližně tři sta dodavatelů medu z ekologicky nejčistších oblastní Slovenska. Majitelé – manželé Mária a Peter Kudláčovi – se od počátku zaměřili na vzkříšení tradičního vykvašeného nápoje starých Slovanů. Výroba každé medoviny trvá od kvašení po finalizaci zhruba rok a o její vysoké kvalitě svědčí dlouhá řada mezinárodních ocenění, mj. i z USA nebo Austrálie. Apimed dodává také med v různých baleních, a to zejména na slovenský trh.
„Na český trh vyvážíme již pouze medovinu, a to hlavně do dárkových obchodů, vinoték, prodejen zdravé výživy a dalších menších obchodů. Nechceme jít do obchodních řetězců, protože nám nejde ani tak o objemy jako o kvalitu,“ zdůrazňuje Igor Ferenc a dodává: „Na českém trhu jsme již patnáct let a je pro nás velmi důležitý. Také proto pravidelně vystavujeme na veletrhu Salima, kde jsme letos získali již třetí ocenění Zlatá Salima. Účast nám přináší přímý kontakt se zákazníky, zjišťujeme jejich názory, propagujeme firmu i výrobky. Trh je rozdělený, takže nové obchodní kontakty už příliš nezískáváme, ale objevují se tu menší živnostníci, kteří jsou pro nás také zajímavá cílová skupina.“