TECHAGRO
7.-11.4. 2024
Mezinárodní veletrh zemědělské techniky
AGRALL představil novou hydromechanickou převodovku do traktorů ARION
Společnost AGRALL vystavuje v pavilonu F stroje firem CLAAS a VÄDERSTAD, jejichž je výhradním dovozcem. Za převodovku CLAAS EQ 200 CMATIC, která se používá v traktorech řady ARION, získala ocenění Grand Prix Techagro.
„Pro splnění požadavků zákazníků využívajících traktory do 180 koňských sil společnost CLAAS vyvinula vlastní převodovku s jedinečnou konstrukcí a vlastnostmi. Jde o hydromechanickou převodovku se dvěma hydrostatickými jednotkami, lamelovou spojkou pro změnu jízdního rozsahu a se sdruženým planetovým soukolím. Nová konstrukce zajišťuje vysokou mechanickou účinnost převodovky, a to v celém rozsahu rychlostí,“ uvedl Milan Matula z marketingu firmy. Traktory Arion 500/600 jsou osazeny motory DPS se 4 ventilovou technikou a přímým vstřikováním Common Rail. Modelová řada Arion 500 je osazena motory o objemu 4,5 l a disponuje výkony od 145 do 163 k, zatímco modelová řada Arion 600 je osazena motory o objemu 6,7 l s výkony od 158 do 184 k. Na výběr jsou dvě varianty převodových ústrojí. Převodovka Hexashift, která vychází z osvědčené koncepce a je doplněna novými funkcemi, podobně jako u nových traktorů řady Axion 800. Nově jsou traktory Arion řady 500/600 dostupné s hydromechanickou převodovkou, která je první plynulou převodovkou v portfoliu traktorů Claas. Prostorná čtyř-sloupková, odpružená kabina definuje novou úroveň komfortu pro obsluhu v traktorech do 200 koní.
Nová řada traktorů Claas Xerion obsahuje 3 modely, model Xerion 5000, Xerion 4500 a Xerion 4000 s maximálními výkony 517, 476 a 422 k. Maximální točivý moment dosahuje hodnot 2450, 2300 a 2100 Nm a je dostupný již v otáčkách 1300 min-1. Všechny modely jsou dostupné ve verzi Trac s pevnou kabinou, Trac VC s otočnou kabinou a také ve verzi Saddle trac je dostupná pouze pro model Xerion 4000. Traktory Claas Xerion jsou osazeny šestiválcovým, přeplňovaným motorem Mercedes Benz o objemu 12,8 litru, respektive 10,6 litru u modelu Xerion 4000. Motory jsou vybaveny vysokotlakým vstřikovacím systémem Common Rail a elektronicky řízeným chlazením. Díky moderním technologiím vstřikování, přeplování a systému SCR splňují motory emisní normu Stage 4 (Tier 4f). Hydromechanická převodovka ZF Eccom umožňuje plynulou změnu rychlosti jízdy až do 40 km.h-1. Nový šroubovaný rám zajišťuje vyšší nosnost a stabilitu traktoru, kdy je možné na Xerion zavěsit těžší nářadí do zadních i do předních ramen a také větší nástavbu na kejdu, hnojivo či osivo v případě verze Saddle Trac.
Nová řada Jaguar 800 je svým novým zaobleným designem velmi podobná velkým strojům řady Jaguar 900. Změny v tvarování kapoty přinesly také účinnější přívod vzduchu pro chladicí systém a dobrý výhled pro řidiče. Velké postranní kryty jsou jednodílné a spolu se zadním krytem dovolují snadný přístup k místům údržby. Pravý postranní kryt se nechá dokonce zcela vyklopit nahoru v případě, že je zapotřebí větší servisní zásah. To si bude pochvalovat každý řidič v momentě, kdy přijde řada na demontáž mačkače zrna. Díky téměř nerušenému přístupu bude mít snadný úkol. Kromě známého provedení Intensiv-Cracker nyní procesor existuje i ve verzi Multi Crop-Cracker (MCC) buď s hydraulickým nebo s mechanickým napínáním řemenů
Novinky v roce 2014 jsou i u obracečů Claas Volto. Před dvěma roky představila společnost Claas nový systém obracení píce, který nazvala Max Spread. Jde o to, že konce ramen, na kterých jsou přimontovány prsty jsou ukloněny o 29,3° a tím se o 33% prodloužila dráha po kterou jsou prsty schopny nabírat píci. Tangenciálně ukloněny prsty jsou v záběru po celém obvodu rotoru a výsledkem je vyšší výkonnost a optimální rozhoz podobný rozhozu konvenčních rozmetadel. Dalším benefitem je šetrné zacházení z pící, které ocení především vojtěška, jenž je velmi háklivá na hrubé zacházení strojů. Důvodem je přímý průchod strojem.
Agrall na výstavišti prezentuje i secí stroj od firmy VÄDERSTAD. Model Spirit 600C je novinkou pro rok 2014 z oblasti diskových secích strojů s přihnojením. U tohoto stroje bylo nově použito ovládání hydrauliky Load Sensing, které jednak zlepšuje komfort obsluhy, ale především snižuje množství hydraulického oleje potřebného pro provoz stroje. Je odebíráno pouze tolik tlakového oleje, kolik je ho v dané chvíli potřeba. V důsledku pak dochází ke snížení spotřeby paliva a zlepšení ekonomiky provozu. Ovládání všech hydraulických částí stroje je zajištěno pouze třemi hydraulickými konektory, díky čemuž je propojení secího stroje s traktorem velice jednoduché.