Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

TECHAGRO
7.-11.4. 2024

Mezinárodní veletrh zemědělské techniky

Firma HOLMER Maschinenbau GmbH

 

Firma Holmer je již mnoho let lídrem na celosvětovém trhu v oblasti samojízdných vyorávačů cukrové řepy, čistících nakladačů cukrové řepy a univerzálních nosných strojů. Svými stroji Terra Dos, Terra Felis a Terra Variant udává směr ve vývoji zemědělské techniky.

Jsme vedoucí firmou na trhu v oblasti samojízdných sklízečů cukrové řepy. Společně s dceřinými společnostmi ve Francii, Polsku, České republice, na Ukrajině v USA a obchodním zastoupením v Číně je tým firmy HOLMER tvořen 400 zaměstnanci. Sídlo firmy HOLMER Maschinenbau GmbH se nachází v Eggmühlu u Regensburku.

Jako středně velká strojírenská firma s veliký zaujetím pro věc vyvíjíme, sestavujeme, prodáváme a zajišťujeme servis našim zemědělským strojům udávajícím směr ve vyorávání cukrové řepy.

Firma HOLMER GmbH byla založena v roce 1969 a v roce 1974 vyvinula svůj první 6řádkový samojízdný sklízeč cukrové řepy. Od té doby stroje HOLMER zákazníkům úspěšně sklízí ve více než 40 zemích celého světa.

Výrobními halami v Eggmühlu prošlo již 3.500 sklízečů cukrové řepy a současný model Terra Dos T4 se mimo jiné stal „Strojem roku 2014 a 2016“. Čistícím nakladačem Terra Felis 2 o sobě dala firma HOLMER vědět i v oblasti techniky pro čištění a nakládání cukrové řepy. Dalším strojem firmy HOLMER je výkonný univerzální nosný vůz Terra Variant, který především v oblasti přímé aplikace kejdy udává nová měřítka.

Firma HOLMER je od roku 2013 součástí silné mezinárodní skupiny EXEL Industries.  Skupina je složena federativním způsobem, tedy každá ze členských společností je samostatně a úspěšně fungující částí v dané oblasti zaměření. HOLMER jako jedna z největších společností skupiny se nemalou měrou podílí na celkovém úspěchu.

Terra Dos T4


U příležitosti veletrhu Agritechnika v Hannoveru Holmer opět dostál mottu Stroje Terra Dos T4 „ Vstup do nové dimenze“. Představil 12řádkový vyorávací agregát s automatickým hloubkovým vedením jednotlivých řádků EasyLift a rychloupínacím systémem EasyConnect. Takto ohromnou šířku pracovního záběru je možné poprvé využít hospodárně a smysluplně. Terra Dos T4 je konstrukčně přizpůsobena podstatně vyššímu průchodu cukrové řepy a tím zůstává rychlost jízdy stroje při sklízení téměř shodná. Sklízená plocha je ovšem podstatně vyšší.  Patentovaný rychloupínací systém EasyConnect a správný počet transportních vozů na poli podstatně minimalizují časové prostoje při sklizni. Sklízecí stroj jakožto klíčový prvek sklizně je tím využit elektivně a hospodárně. Také v souvislosti s šetrným přístupen k půdě zvyšuje HR 12 pomyslnou laťku. Větší šířkou záběru vzniká u Terra Dos T4-30 doposud nepřejetý koridor, který mohou optimálně využít transportní stroje. Opakované přejezdy pole jsou tím redukovány na minimum. Váha samotného stroje Terra Dos T4 je také konstrukčními opatřeními snížena o téměř 3 tuny ve srovnání s konkurenčními stroji. Inovované obutí stroje umožňuje tlaky v pneumatikách od max. 1,3bar. Holmer HR 12 tím představuje vyorávač, který zaručí hospodárnou a k půdě šetrnou sklizeň. Důkaz o kvalitě a vysoké výkonnosti vyorávacího agregátu předložila firma HOLMER přímo na Agritechnice.

HOLMER Terra Dos T4-30 s vyorávačem HR 12 zahájil 28. září ve 12:01 pokus o dosažení světového rekordu. Týmu pod vedením Edi Richera nebyla během následujících 24 hodin dopřána ani minuta spánku. Vhodné a dostatečně velké plochy pro sklízení byly nalezeny u firmy Baltic Agrar v okolí obce Liepen (Mecklenburg-Vorpommern).

Obrovské nasazení se vyplatilo: Světový rekord byl pokořen! HOLMER Terra Dos T4-30 s vyorávačem HR 12 sklidil za 24 hodin 85,6 hektarů – je to neuvěřitelný výkon vyorávače a celého týmu!

HR 12 i přes velkou šířku pracovního záběru perfektně zvládá přesné vedení hloubky jednotlivých radlic. Právě tento parametr byl doposud rozhodujícím omezením. Nesprávně nastavená pracovní hloubka radlice vede k zalomení kořenové části cukrové řepy a zbytečnému nabírání zeminy. Dalšími negativními dopady jsou opotřebení stroje a vysoká spotřeba pohonných hmot. Odchylky v rozmezí +/- 2,5mm jsou podstatné pro optimální pracovní výsledek. Prohloubení vyorávání o 10mm způsobí zbytečné nabírání zeminy o hmotnosti cca 100 tun na hektar. Díky centrálnímu zavěšení v tříbodovém závěsu stroje tento fakt představuje velkou výzvu. HOLMER u HR 12 sází na dvoustupňový nástavec. Při dobře zavedené automatice hloubky se rám vyorávače automaticky přizpůsobí horizontu země. Nově vyvinutý systém EasyLift pak automaticky nastaví potřebnou hloubku každé jednotlivé radlice podle nahmatané bulvy cukrové řepy. Tím jsou kompenzovány nerovnosti pole, vyjeté stopy a nestejná velikost řepy. HR 12 s EasyLift spolehlivě zaručuje i při této šířce pracovního záběru optimální výsledek vyorávání.

Použitím 12řádkového vyorávacího agregátu vzniká díky oboustranné šetrné jízdě mezi stopami Terra Dos T4-30 přibližně 3 metrový nepřejetý transportní koridor. Tento koridor je ideální pro transportní vozy. Tři ze čtyř pneumatik překládacího vozu jedoucího také šetrnou jízdou zůstanou na ještě nepřejeté zemi. Tímto způsobem jízdy je opakovaně přejeto pouze 17% sklízené plochy. Risiko zhutnění zeminy strojem Terra Dos T4 je sníženo také vývojem nového podvozku stroje, který je konstrukčně odlehčen použitím oceli s vysokou pevností, přičemž odpovídá zatížení. Stroj Terra Dos T4 je přibližně o 3 tuny lehčí v porovnání s ostatní srovnatelnou technikou. Díky podobným nástavbám bylo docíleno snížení hmotnosti vyorávacího a cepákového agregátu o 20%. Velká šířka pracovního záběru tento efekt ještě zvyšuje. Speciálně navržené pneumatiky pro Terra Dos T4 ve velikostech Michelin Cerex Bib IF 1000/55 R32 nebo Mitas 1250/50 R32 mohou mít tlak od max. 1,3 bar u třínápravového stroje a od max. 1,4 bar u dvounápravového stroje. Šetrný přístup k půdě je tedy i v tomto ohledu zachován.

S vyorávačem HOLMER HR 12 je ve srovnání s 6řádkovým vyorávačem dosažen podstatně vyšší výkon, co se obdělané plochy týká. Terra Dos T4 je velice dobře přizpůsoben většímu množství procházející řepy. Portálová náprava a prosévací pás o šířce 90 centimetrů, zvyšují tento průchod o 40%. Ostatní čistící a transportní agregáty enormnímu průchodu také zvládají. Motor MTU o síle 626 PS je dostatečně silný, díky jedinečnému systému HOLMER EcoPower, aby i při plném vyorávacím výkonu bylo možné zároveň překládat. Rychlost jízdy při vyorávání tak i u nového HR zůstává 9km/h. Rychloupínací systém HOLMER EasyConnect snižuje dobu prostojů při práci. Tento systém umožňuje připojení vyorávacího agregátu bez vystoupení z kabiny. Pokud jsou výhody Terra Dos T4 s HR 12 spojeny s překládacím vozem, jako je Terra Variant 600 eco s multifunkčním zásobníkem MB 35 dochází k úspoře nákladů na vyorávání až o 20%. 12řádkový vyorávač je tím poprvé bez výhrad výhodný.

Terra Variant


V polovině 90. let představila firma Holmer stroj Terra Variant jako samojízdné zařízení. Postupně byly vyvinuty další nástavby, aby „vozu na kejdu“ dopomohly k dalšímu využití v době nevytíženosti, nebo při kritickém stavu půdy. Vedle techniky na kejdu Zunhammer se zásobníkem o objemu 21m3 existují čtyři další nástavby. Zásobník na hnojivo a/nebo osivo VTU 19 o objemu dvakrát 9,5m3, zásobník na řepu o obsahu 35m3 a vyprazdňování přes škrabákové dno, zásobník na obilí s kapacitou 25m3 a překládací šnek, a univerzální rozmetadlo Bergmann s užitečnou kapacitou 26 nebo 30m3. Samozřejmě lze nový Terra Variant 600 eco použít bez nástavby také k obdělávání půdy. Ale co vlastně znamená nový? Vzhledově se totiž tolik neliší. Ve skutečnosti převzal Holmer mnoho komponent a modulů z předchozího modelu a jen modifikoval detaily. Skutečné novinky jsme zaznamenali především u kabiny a motoru. Obojí se na vozidle zvenku jasně pozná. Motor podle obrovského tlumiče výfuku na pravé straně. A kabinu podle průběžného kruhového čelního skla a úplně nového designu střechy. Pod velkou čelní kapotou Terra Variant je i nadále naftový motor V8 Mercedes Benz. Díky vstřikování AdBlue a SCR katalyzátoru – ten je umístěn ve velkém výfuku – splňuje agregát se zdvihovým objemem válců 15,9 l emisní normu IIIB (Tier 4 i). Jmenovitý výkon je 440 kW/598 PS při 1800 ot. /min, o 14 KS méně než dosud. Řízení motoru je ale optimalizováno tak, že při zvýšeném točivém momentu maximálně 2 800 Nm lze jezdit při 1300 ot. /min ještě úsporněji. Standardní pracovní otáčky se v normálním případě pohybují mezi 1250 a 1300 ot. /min. U jízdního pohonu zůstalo vše při starém: Kardanovým hřídelem dozadu k 18/6 převodovce Powershift DF 500 od Funku a dále kardanovými hřídeli k oběma planetovým řídicím nápravám. Zadní náprava je napevno sešroubovaná s rámem, přední náprava je spojena dozadu přes kouli s podvozkem. Přední nápravu podepírají vždy dva hydraulické válce, a to i ve svahu, a zajišťují pružení. Na transportní šířce jen 3 m se pneumatikami 1050/50 R 32 změnilo stejně tak málo, jako u řízení – a to je dobře! Řízení všech kol s vnějším poloměrem otáčení 17 m zajišťuje dostatečně snadnou ovladatelnost Terra Variant. V přesazené jízdě přejede na šířce cca 4 m půdu jen jednou. Aby za ním pracovní zařízení jelo rovně a bez šikmého tahu, sází Holmer na svůj kompletně otočný, dvojčinný tříbodový zdvihací mechanizmus kategorie IV. Úplně nový pocit z jízdy slibuje kabina, která je - s průběžným čelním sklem – také na novém vyorávači řepy T4/40. Je výrazně tišší a komfortnější než předchozí verze. A zcela upřímně: v souvislosti s nízkými otáčkami je stěží slyšet, že stroj pracuje – ať už uvedených 60 dB (A) souhlasí nebo ne. Úplně nové je také zavěšení kabiny i s pružením. Vpředu je rám nyní uložen kloubově. Zadní část je účinněji a citelně lépe než dříve odpružena prostřednictvím velkých gumových tlumičů. Dalšími znaky komfortu je dostatek místa, vzduchem odpružené sedadlo Grammer Actimo Evolution (vybavení na přání) a nyní výrazně výkonnější automatická klimatizace. Také ve věci ovládání už není co více si přát: terminál s velkou dotykovou obrazovkou s přídavným ovládáním knoflíky, joystick se všemi důležitými funkcemi, mnoho předvoleb a automatické ovládání, které velmi pomůže, a přehledná instrumentace na pravé loketní opěrce – všechny předpoklady pro vysoké výkony v trvalém směnném provozu. Pro ovládání hydrauliky nyní Holmer sází na diagnosticky schopný řídicí blok Bucher. Má umožnit přesnější ovládání.

Ventilátor s hydraulickým pohonem je sériově vybaven reverzní funkcí, kterou lze naprogramovat nebo ovládat ručně. Pro jízdy v noci lze dodat výkonné pracovní reflektory LED. V ceníku jsou uvedeny také až dvě zadní kamery s automatickým přepínáním. Všechny nástavby se obsluhují podle standardu ISOBUS. Pro jízdu po silnici se jen přepne jeden spínač, který pak automaticky všechno ostatní zařídí. Zadní náprava se podílí na řízení při přepravě až 30 %. Pro údržbu lze kabinu sklopit. A také u pevné nástavby (na přání lze dodat rychloupínací systém nástaveb) lze pro údržbu a čištění nádrž s kejdou vpředu hydraulicky zvednout o 1,50 m. S Terra Variant 600 eco představuje Holmer update velkého vozu na kejdu. Při vývoji se soustředil na zvýšení jízdního komfortu a optimalizaci motoru v souvislosti s předpisy o výfukových plynech. Jízdní komfort a ovládání v nové kabině skutečně stojí za vidění. A také motor V8 od Mercedes Benz nedělá ostudu – i bez stupně IV.

Terra Felis 2 eco


Terra Felis 2 eco je samojízdný čistící a nakládací stroj, který dokáže přizpůsobit výkonné čištění různým podmínkám nakládky. Kombinace nabírání Terra Felis 2 eco vyvinutého a patentovaného firmou HOLMER a nového systému dočištění HOLMER VarioCleaner garantuje optimální čištění řepy při maximálním výkonu nakládání. Systém VarioPick umožňuje individuální nastavení stupně čištění a úhlu nabírání. Nabírání je v šířce 10 m. Pokud jsou bulvy jen minimálně znečištěny je, možné snížit úhel nabírání a tím omezit spotřebu pohonných hmot. V případě silného znečištění je nastaven vyšší úhel pro vytvoření většího prostoru pro zeminu a plevel z očištěných bulev. Úhel nabírání lze nastavit v rozmezí 17-22º. Automatika vyklopení a zaklopení je ovládána jedním tlačítkem.
Dráhu čištění, a tím i intenzitu čištění, lze regulovat plynulou změnou počtu otáček rozdělovacích a sběracích válců. Vysoké otáčky na rozdělovacích válcích dopravují cukrovku na stole nejprve směrem ven. Tím je dráha čištění v porovnání s šetrným nastavením téměř dvojnásobná. Jednotlivé válce mají průměr 140 mm, čímž je redukováno nejen jejich opotřebení, ale také slepování.
Pro regiony s velmi vysokými teplotami v průběhu kampaně nebo mazlavými půdními poměry může být stroj Terra Felis 2 eco vybaven ostřikováním vodou. Doba ostřiku a pauzy je volitelná, ostřikování čistícího zařízení nebo nabírání startuje automaticky a nezávisle na sobě při předem zadaném tlaku oleje. Objem nádrže na vodu 550 litrů (možno zvolit 1 100 litrů). Variantu dočištění lze také zvolit podle daného typu zeminy. Systém VarioPick a systém dočištění na sebe plynule navazuje díky pásovému dílu. V nabídce jsou exklusivně čtyři různé systémy dočištění, které lze bez problémů a námahy měnit.

HOLMER pásové čištění

  • pro lehké půdy, šetrný transport řepy s ohledem na minimální poškození.

HOLMER Cleaner

  • pro střední a těžké půdy, šetrné čištění pomocí napínacích válců pro očištění více znečištěné řepy. Plynulý přechod bulev na prosévací pás minimalizuje jejich poškození.

HOLMER VarioCleaner

  • pro měnící se podmínky, maximální šetrnost nebo intenzivní čištění řepy při minimálním poškození jednotlivých bulev. Při malém znečištění nohou být napínací válce zcela nebo částečně překryty prosévacím pásem – kompletní řešení!

HOLMER CrossRoller

  • pro kamenité nebo extrémně těžké půdy, odstranění kamenů až do velikosti pěsti a extrémně lepivé zeminy. Pokud půda není kamenitá, je možné příčné válce překrýt prosévacím pásem – šetrné čištění

S překládacím pásem s dosahem až 15 m a překládací výškou přes 6 m je možné pomocí dvou hydraulických točen pokrýt úhel překládání až 330°. Plynulé překládání řepy je tak samozřejmostí. Konstrukce překládacího pásu je odlehčena použitím vysoce pevných polyamidových desek a pohon je ovládán hydraulicky. Naplnění transportního vozu je sledováno systémem HOLMER DynaFill. Laserové senzory inovativním a inteligentním způsobem regulují plnění přistaveného vozu což je pro řidiče enormním usnadněním práce. Na přání je možno dodat s funkcí váhy integrovanou v terminálu.

Naftový motor MTU 354PS (260kw) s Twin turbem a technologií SCR (AdBlue) splňuje emisní normu Trier 4 a výrazně snižuje spotřebu pohonných hmot. Při nižších otáčkách (1250 ot. /min) stroj pracuje na maximální výkon, tj. až 560 tun za hodinu. Hydraulicky poháněné větráky jsou automaticky reverzované. Nepotřebná čerpadla jsou pomocí lamelových spojek řaditelných pod zatížením vypnuta, což zlepšuje vlastnosti při studeném startu a šetří pohonné hmoty při jízdě po silnici. Po silnici může samojízdný nakladač jet rychlostí až 40km/h. Nádrž hydraulického oleje je integrovaná do prostoru motoru. Tím si dlouho uchovává zbytkové teplo motoru, čímž je i při použití ve velmi chladných podmínkách vždy zaručena optimální viskozita oleje. Pro provádění servisu a údržby jsou všechna místa dobře přístupná.

V současné době největší kabina na trhu nabízí nejen jedinečný prostorový pocit, ale také výborné pracovní a pocitové klima. Kabina je hlavním pracovištěm řidiče stroje Terra Felis 2 eco. Má čelní zaoblené a vyhřívané sklo sahající až k podlaze, nezávislé topení, standardně dodávanou automatickou klimatizaci, pneumaticky aretované otočné sedadlo, elektricky vyhřívaná zrcátka, funkci „follow me home“ – reflektory usnadňující vystupování a je odhlučněná. Odkládací přihrádky stroje Terra Felis 2 eco nabízí velké množství místa i pro značky k zajištění místa nakládání na silnici. Přihrádky jsou lehce přístupné z přední strany a z boku. Centrální mazání integrované do odkládacího prostoru mezi oběma nápravami zůstává díky zbytkovému teplu olejového chladiče a klimatizace v tekutém stavu i při těžkých povětrnostních podmínkách. Na přání je možné dodat datový box pro instalaci tiskárny nebo skeneru pro systém sběru dat.

Stroj je vybaven čtyřmi kamerami a sledovací obrazovkou rozdělitelnou na třetiny nebo čtvrtiny. Prvky obsluhy jsou plně uzpůsobeny řidiči, komfortní joystick umožňuje ovládání důležitých systémů jednou rukou. Nová měřítka v intuitivní obsluze představuje dotykový terminál se speciálně vyvinutým HOLMER EasyTouch povrchem, menu v oblasti hlavního zobrazení se přizpůsobí provoznímu režimu. Funkce, které nejsou obsluhovány, mohou být potlačeny.

Nádrž pohonných hmot Terra Felis 2 eco se svými 1 400 litry objemu postará nejen o dlouhé doby nasazení, ale také přispívá jako součást výkyvného vyrovnávacího závaží k vyšší bezpečnosti při nasazení ve svažitém terénu. Opěrný svahový systém zajišťuje bezpečné stání. I s 15 m rozsahem překládání stojí Terra Felis 2 eco za všech podmínek pevně všemi čtyřmi koly na zemi. Bezpečné stání při tankování stroje Terra Felis 2 eco nabízí integrované schůdky. Nádrž je rozložitelná. Obě poháněné nápravy jsou bržděné, Dodatečný jízdní komfort na úrovni traktoru zajišťuje hydraulicky odpružená 3. a 4. náprava.

Pro své zákazníky hledáme inovativní a hospodárná řešení. Standardy umíme sladit s požadavky moderního hospodářství. Firma HOLMER poskytuje svým zákazníkům individuální servisní a poradenské služby, 24 hodinový servis a zasílání náhradních dílů v průběhu kampaně a také rozsáhlý program školení.
 

Datum: 26.1.2016 13:32:00

Současně také

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Fotogalerie

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště