TECHAGRO
7.-11.4. 2024
Mezinárodní veletrh zemědělské techniky
Nový portál pro obchodování zemědělců: www.agroaukce.com
Na veletrhu TECHAGRO se představuje nový aukční portál, který umožňuje zemědělcům přímo obchodovat se zemědělskými komoditami. Jedná se o čerstvou novinku, která se primárně zaměřuje na český trh, ale díky německé a anglické jazykové mutaci je připravena i pro nabídky zemědělců z dalších evropských zemí. „Přinesli jsme inovativní systém nové webové aplikace, který se snaží o rychlý a přímý kontakt mezi prodávajícím a kupujícím,“ říká Olga Ospalá, která společnost v Brně zastupuje. „Dochází tak optimalizaci cen v reálném čase,“ dodává.
Aukční server aktuálně umožňuje obchodování s několika komoditami, jako jsou luštěniny, obilniny, olejniny, okopaniny, krmiva, hnojiva a motorová nafta. „Tento výčet se však bude měnit a vyvíjet podle aktuální nabídky a poptávky. Tady na veletrhu jsme například zaznamenali poptávku po bramborách, které zatím na seznamu nejsou, a také zpětnou vazbu, že bychom portál mohli rozšířit o živočišnou výrobu, což bychom do budoucna chtěli,“ dodává zástupce firmy Tomáš Trávníček.
Podle jeho slov je důležité, že www.agroaukce.com slouží jako informativní portál, registrace do něj je bezplatná a po registraci není závazné, že by na něm zemědělec musel obchodovat. Registrovaní uživatelé se zde mohou například jen informovat o cenách. Při registraci je prověřována solventnost firem. „Výhodou je, že ten, kdo přihazuje, nevidí ostatní účastníky aukce, takže odpadá vzájemné dohadování cen, korupce atd.“ doplňuje Olga Ospalá.
Firma přihlásila portál do veletržní soutěže o Grand Prix. Přestože se jedná o úplnou novinku, mají zaměstnanci společnosti tříletou zkušenost s provozováním obdobného aukčního portálu, zaměřeného na obchodování se dřevem. „Tento portál funguje tři roky a má na 800 registrovaných uživatelů. Díky tomu víme, že když se firmy zaregistrují a ověří si, jak portál funguje, vyplatí se jim přes něj obchodovat. Doufáme, že podobný vývoj nastane i u zemědělců, protože jsme upřímně přesvědčeni, že jim může něco přinést něco pozitivního,“ dodává Olga Ospalá. „Zatím se náš portál líbil zvláště menším zemědělským družstvům a agropodnikům či soukromým zemědělcům, kteří by touto cestou rádi prodávali a nakupovali, například krmiva, hnojiva a další komodity.“