TECHAGRO
7.-11.4. 2024
Mezinárodní veletrh zemědělské techniky
Výrobci „Regionálních potravin Jihomoravského kraje“ se společně představují
V pavilonu C v prostoru Regionální agrární komory Jihomoravského kraje se představuje dvanáct výrobců, kteří reprezentují kvalitní regionální potraviny. „Jedná se především o firmy, jenž v minulosti uspěly ve dvou soutěžích, které probíhají souběžně a právě na regionální potraviny se zaměřují,“ říká Jaromír Musil, ředitel Regionální agrární komory Jihomoravského kraje. Soutěž „Zlatá chuť jižní Moravy“ má za sebou již osm ročníků a „Regionální potravina Jihomoravského kraje“ čtyři roky. Každoročně se do soutěží přihlásí v průměru čtyři desítky firem se stovkou regionálních výrobků.
Na veletrhu v Brně se aktuálně představují firmy CERIA, OLEJE BARTOŠ, DAVÍDKOVO KOŘENÍ, SKLIZENO, Vesnický pivovar OHRADA, INTRAMO ZNOJMO, Vinařská škola Valtice, VÍNO Z ČERNÉHO RYBÍZU, pivovar ČERNÁ HORA, Horňácká farma, Zelenina a zvěřinové speciality Milan Otradovský a MED MORAVIA. „Snažíme se podpořit zejména malé a střední úspěšné firmy v tom, aby vešly do širšího povědomí. Dnes nestačí vyrábět kvalitní výrobky, ale je třeba se také prezentovat nejen na menších akcích typu farmářských trhů, ale i na veletrzích, jako je například SALIMA nebo TECHAGRO,“ říká Jaromír Musil.
Skutečnost, že o kvalitní regionální potraviny je čím dál větší zájem, potvrzuje i Petr Opletal, ředitel a jednatel společnosti MED MORAVIA. Ta na veletrhu představuje medy a další včelí produkty, medové pečivo či medovou a přírodní kosmetiku. „Opakovaně jsme získali ocenění v soutěži „Zlatá chuť jižní Moravy“ za medy a medové pečivo, proto nejsme v pavilonu se včelaři, ale tady,“ říká Petr Opletal. „Je pravda, že značka, kterou můžeme označovat naše produkty, pro nás představuje určitou přidanou hodnotu a postupně přichází do povědomí zákazníků. Řekl bych, že podobně jako Klasa nebo Český výrobek i značka Regionální potravina znamená pro zákazníky jistou kvalitu a pomáhá prodeji. Osobně jsem patriot a rád dávám práci českým rukám a českým firmám,“ dodává Petr Opletal, pro kterého je účast na veletrhu TECHAGRO premiérou.