URBIS SMART CITY FAIR
2.-4.9. 2020
Konference chytrých řešení pro města a obce
Systém od ČD – Telematika kompletně ohlídá parkování. A umí rozpoznat i ukradené auto
Parkování ve větších městech je adrenalinová záležitost, tep řidičů pak ještě stoupá s jakýmkoliv nařízením, omezením, zavedením speciálních zón. V Českých Budějovicích, kde na tisíc obyvatel připadá 500 registrovaných aut, to funguje a parkování hlídá takzvaný CIS – tedy Centrální informační systém. Dodala jej společnost ČD – Telematika a na posledním kongresu Evropské parkovací asociace právě na příkladu Českých Budějovic byl systém doporučen jako vhodné řešení pro organizaci a správu parkování ve městech. Nejen CIS představí společnost na brněnském veletrhu URBIS.
Parkování ve větších městech je adrenalinová záležitost, tep řidičů pak ještě stoupá s jakýmkoliv nařízením, omezením, zavedením speciálních zón. V Českých Budějovicích, kde na tisíc obyvatel připadá 500 registrovaných aut, to funguje a parkování hlídá takzvaný CIS – tedy Centrální informační systém. Dodala jej společnost ČD – Telematika a na posledním kongresu Evropské parkovací asociace právě na příkladu Českých Budějovic byl systém doporučen jako vhodné řešení pro organizaci a správu parkování ve městech.
Nejen CIS představí společnost na brněnském veletrhu URBIS. „Kontrola respektování pravidel parkování probíhá typicky kamerovým vozidlem. Jde o skutečně výkonný prostředek s teoretickou kapacitou snímání až 600 registračních značek za minutu. Doplňkovou kontrolu mohou prostřednictvím mobilní aplikace provádět také městští strážníci,“ vysvětluje Jan Hlaváček z ČD – Telematika. CIS poskytuje zpětnou vazbu o obsazenosti jednotlivých zón či lokalit, což umožňuje reagovat na aktuální vývoj a potřeby jak města, tak řidičů. Systém samozřejmě funguje i za zhoršených povětrnostních podmínek či v noci a umí také rozpoznat odcizené auto.
S čím se tedy v expozici návštěvníci seznámí?
ČD - Telematika se konceptu Smart City a chytrým řešením věnuje úspěšně již poměrně dlouhou dobu, takže se máme čím pochlubit a máme co nabídnout. Část naší prezentace jistě věnujeme právě Centrálnímu informačnímu systému. Jde o řešení komplexní správy parkování ve městech včetně napojení parkovacích automatů na dohledové centrum nebo kontroly dodržování pravidel. S parkováním souvisí i další technologie, které v našich řešeních využíváme právě pro sledování a kontrolu obsazenosti parkovacích míst – na stánku tedy předvedeme různé kamery a senzory. A prezentovat budeme i řešení pro úsekové měření rychlosti.
Každé město má ale jiný systém a zavedená pravidla.
Vždy se snažíme zákazníkům navrhnout a dodat taková chytrá řešení, která jsou skutečně funkční, účelná a přispějí ke zlepšení určité oblasti či služby pro obyvatele i návštěvníky daného města či lokality. A právě Centrální informační systém dokáže skloubit potřeby rezidentů, abonentů i návštěvníků, ať už se jedná o dlouhodobé nebo krátkodobé parkovací oprávnění. Ke komfortním prvkům patří možnost na dálku prodloužit dobu parkovacího oprávnění bez nutnosti návratu k vozidlu prostřednictvím virtuálních parkovacích hodin. Navíc CIS díky své architektuře umožňuje integraci s dalšími městskými systémy.
Co byste v chystané prezentaci vyzdvihl?
Věříme, že velkým lákadlem pro návštěvníky stánku ČD - Telematiky bude živé představení našich instalací po celé České republice, kdy se budeme online připojovat například ke kamerám či jiným prvkům funkčních systémů přímo ze stánku. Takže návštěvníci si na jedné straně budou moci prohlédnout zblízka hardwarové komponenty našich řešení, ale zároveň i sledovat jejich skutečné fungování v reálných instalacích.
Přivezete nějaké novinky?
I pro ty, kteří sledují naši činnost dlouhodobě a systematicky, přivezeme něco úplně nového. Bude se jednat o koncept chytré a bezpečné školy, ale protože to je úplná novinka, více až na samotném veletrhu! Přijďte se podívat.
FAKTA
O společnosti
- ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur.
- Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost.
- Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování. „Abychom byli schopní přinášet ta nejnovější a opravdu funkční chytrá řešení, bedlivě sledujeme vývoj a zkušenosti i v zahraničí. Nedávno jsme se například zúčastnili veletrhu Smart City Summit & Expo na Tchaj-wanu, který je technologickým leaderem v celé jihovýchodní Asii. A teď se těšíme do Brna!“ zakončuje Jan Hlaváček.