WOODTEC
---
Mezinárodní veletrh pro dřevozpracující a nábytkářský průmysl
WOOD-TEC 2013: Každý odborný veletrh má svá specifika
Na brněnském výstavišti se v říjnu letošního roku bude po dvou letech opět konat jeden z největších dřevařských veletrhů nejen v České republice, ale i v rámci nového prostoru Evropské unie - WOOD-TEC. Přípravy na veletrh jsou již v plném proudu a vystavovatelé i návštěvníci se mohou opět těšit na tento svátek všech milovníků dřeva, který si za dobu svého konání vybudoval pevnou pozici a tradici v rámci dřevařského a dřevozpracujícího oboru. Na průběh příprav, aktuální situaci, novinky, záměry a cíle jsme se zeptali nově jmenovaného ředitele veletrhu, pana Ing. Miloně Mlčáka.
Veletrh
WOOD-TEC je v letošním roce „nováčkem“ ve Vašem portfoliu veletrhů, které
máte na starosti. Je rozdíl připravovat jednotlivé veletrhy?
Samozřejmě, že v přípravě každého
veletrhu jsou určité postupy shodné a
přesně dané. Jedná se zejména o přípravu interních podkladů a procesů. Na
druhou stranu má každý veletrh svá specifika, která vyplývají z daného
oboru a tím pádem se dostáváme ke zcela odlišným zákazníkům, obchodním
partnerům a odborným institucím, svazům a médiím. Z toho vyplývají odlišné
přístupy k jednotlivým vystavovatelům a odborným návštěvníkům, odlišný
způsob komunikace, spolupráce a navazování vztahů. Jiný obchodní přístup,
strategii, oslovení a komunikaci zvolíte pro klienta, který se chystá zúčastnit
veletrhu cestovního ruchu a jiný zase pro vystavovatele dřevařského veletrhu.
V tom je právě naše práce velmi
pestrá a zajímavá a vyžaduje vysokou míru empatie a kreativity.
Jak
vnímáte prozatím průběh příprav na veletrh WOOD-TEC? Je něco co Vás mile
překvapilo?
Tak v současné době jsme ve stádiu finalizace
účasti klíčových partnerů na veletrhu. Propagace veletrhu v odborných
médiích je v plném proudu. Těší mě,
že společnosti a firmy v dřevařském průmyslu jsou příznivě nakloněné účasti
i v letošním roce. Je to odrazem historicky dobrých vzájemných obchodních
vztahů a spokojenosti s kvalitou veletrhu z předchozích let. Je znát,
že jsou zvyklí jednat na rovinu a přímo a mají jasno v marketingové
strategii.
Vnímáte
to tedy tak, že je třeba mít přehled o každém jednotlivém oboru veletrhu, který
připravujete? Co je potřeba o oboru vědět?
Za dobu svého působení u společnosti
Veletrhy Brno jsem byl součástí týmu, který připravoval řadu veletrhů
z různých oborů a jsem toho názoru, že pokud člověk má na starosti takovýto
odborný veletrh, je třeba znát alespoň základní informace z oboru.
S oblibou zde na výstavišti říkáme, že veletrh je zrcadlem jednotlivých
oborů, protože tak jak se daří oboru, daří se i veletrhu. WOOD-TEC je pro mě
novým veletrhem a proto je mým úkolem získat maximum informací o trhu, firmách
a společnostech, svazech a institucích tak, abych mohl efektivně reagovat na
potřeby našich klientů. Veletrh je nástroj, který má podpořit obchod, budování obchodních
vztahů, image firmy a pomoci získat nové obchodní kontakty.
Kde
získáváte potřebné informace?
Jak již jsem zmínil, tak je to především od
našich klíčových partnerů, svazů a
asociací a v neposlední řadě přímo od jednotlivých vystavovatelů. I
když je WOOD-TEC veletrh, který se koná jednou za dva roky, vždy se snažíme
komunikovat s našimi vystavovateli i v průběhu roku, kdy se veletrh
nekoná. To je pak relativně čas a možnost, ať již individuálně či kolektivně,
dotazovat naše vystavovatele a získávat tak nejen reakce na jejich účast na
posledním veletrhu, ale právě i informace vývoji oboru a nových trendech.
Jaká
je tedy současná situace na trhu s dřevozpracujícím průmyslem?
Současná situace se vyvíjí v každé
oblasti trochu jinak. Investice firem do koupit strojů a nástrojů se začínají
pomalinku obnovovat a tím pádem strojařské a nástrojářské firmy zaznamenaly
mírný nárůst zakázek oproti roku 2011. Naopak
v malých a středních pilařských provozech, kde je obchod plně
závislý a navázaný na stavební průmysl a stavebnictví, máme informace spíše
negativního charakteru.
Lze
předpokládat, že se to nějak odrazí na letošním veletrhu?
Bezesporu ano a to jak v rozsahu
veletrhu, tak i v tématickém zaměření odborného doprovodného programu. Zatím
je předčasné vyvozovat jakékoliv závěry. Konkrétnější informace budeme mít
k datu oficiální uzávěrky přihlášek (31.5.2013)