Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

AUTOSALON Brno
4.-8.4. 2013 (4.4. Press Day)

Mezinárodní veletrh osobních automobilů

Předběžná závěrečná zpráva AUTOSALON BRNO 2013

 

Nová koncepce AUTOSALONU BRNO

AUTOSALON BRNO 2013 je prvním ročníkem nové koncepce, která vznikla na základě dohody spolupořadatelů Svazu dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu. Jejím smyslem je  především podpora prodeje nových automobilů na začátku jarní sezóny. Této koncepci odpovídalo i časové rozložení celé akce. Tiskový a odborný den trval pouze prvních pět hodin úvodního dne a hned po jeho ukončení se akce otevřela pro širokou veřejnost. Návštěvníkům jsme nabídli levnější parkovné po celou dobu veletrhu a zvýhodněné víkendové vstupné. Poslední den veletrhu byl určen také školám a fleetovým zákazníkům.
Novou koncepci veletrhu přijali návštěvníci mimořádně dobře. Celkový počet návštěvníků dosáhl během čtyř dnů určených veřejnosti k 80 000, přičemž sobotních 30 000 návštěvníků překonalo denní rekordy z posledních ročníků brněnského Autosalonu. Celkový stav AUTOSALONU BRNO ovlivnila situace na trhu s automobily.

Návštěvníci testovali přes 30 modelů
Významným podnětem pro návštěvu brněnského Autosalonu byla možnost projet si zvolený model, v mnohých případech byla testovací jízda hlavním důvodem návštěvy. Testovací program se skládal z několika částí: Hyundai Parku, kde mohli návštěvníci testovat 50 vozů všech modelových řad Hyundai včetně prémiových modelů; programu Škoda Auto, v němž návštěvníci jezdili ve vozech Škoda Octavia a Rapid, a soutěže Auto, které bych si koupil, která nabídla přes 20 modelů různých značek. V pondělí připravily další automobilky speciální program zkušebních jízd v rámci programu Business Fleet Monday. Celkově bylo na výstavišti k testování několik desítek aut a uskutečnily se tisíce jízd. U mnohých návštěvníků vzbudila jízda testovaným vozem velké emoce a tento způsob prezentace vozů se ukázal jako vhodná cesta „pod kůži“ budoucích zákazníků.

Doprovodný program
Už tradiční součástí doprovodného programu AUTOSALONU BRNO je veletrh MOTORSPORT EXPO, který se konal v pavilonu F. Mezi další odborné doprovodné programy patřily Fórum Unie elektromobility a Fleet Business Monday, který se zaměřil na mimořádně aktuální téma úspor při provozu firemních vozidel. Na této části AUTOSALONU BRNO se prezentovaly další automobilové značky a proběhlo zde slavnostní odhalení vozu Toyota Auris Touring Sports. Návštěvníkům jsme představili letošní ročník brněnského Autosalonu jako „motoristickou radost“ a k naplnění tohoto záměru výrazně přispěla výstava závodních speciálů v pavilonu F.


Řekli o veletrhu:

Vítězslav Pelc, PR manager (Škoda Auto):
Naším záměrem bylo nabídnout domácímu publiku možnost seznámit se s modely značky ŠKODA na vlastní kůži, což se myslím skvěle podařilo. Během testovacího víkendu jsme do posledního místa zaplnili kapacitu našich deseti testovacích vozů, které návštěvníci náležitě prověřili. V národní premiéře jsme v Brně představili vůz ŠKODA Octavia Combi, náš nejnovější model. Stejně tak jsme oficiálně zahájili prodej modelu Octavia s pohonem 4x4, a to zveřejněním kompletního ceníku. V naší expozici bylo k vidění kompletní modelové portfolio značky ŠKODA včetně  nedávno uvedeného modelu Rapid. V rámci testovacích jízd měli návštěvníci možnost vyzkoušet modely Octavia třetí generace a Rapid. Na stánku probíhal bohatý doprovodný program, například autogramiády olympijských vítězů nebo členů továrního týmu Škoda Motorsport. V části expozice věnované designu vozu, se mohli návštěvníci seznámit s tím, jak vzniká nový automobil od první skicy až po nejmodernější metodu počítačového modelování virtuální reality vozu. Návštěvníkům letošního ročníku veletrhu jsme chtěli nabídnout více než jen statickou expozici vozů, a možná proto bylo na stánku značky ŠKODA během celé akce stále plno.

Miloš Adámek, Senior PR manažer (Hyundai Motor Czech):
Návštěvníkům brněnského autosalonu jsme představili v české premiéře hned několik modelů - Grand Santa Fe, modernizovanou verzi modelu ix35, Veloster Turbo, Genesis Coupe facelift ale také soutěžní speciál Hyundai i20 WRC. Návštěvníci měli kromě řady nových modelů možnost shlédnout také například vskutku originální show robotů z nošovické továrny HMMC. Kromě vnitřní výstavní plochy byl pro návštěvníky veletrhu připraven, po celou dobu trvání veletrhu, bohatý doprovodný program i na venkovní ploše. Zde Hyundai nabízel možnost otestovat libovolný model Hyundai či nechat si zkontrolovat svůj vůz v rámci služby „Before Service“. Během víkendu měli zájemci, kteří se z časových či jiných důvodů do Brna nedostali, možnost sledovat dění na stánku prostřednictvím Facebooku či našich webových stránek. Návštěvníkům jsme zkrátka chtěli ukázat nejen naše modely, ale představit jim také výrobu vozů Hyundai a naše bezkonkurenční služby. Myslím, že se nám to podařilo a velmi pozitivní odezva návštěvníků nás potěšila. 

Marek Held, CV Brand Manager (Ford):
Návštěvnost byla dobrá, zejména v sobotu, lidé jsou velmi spokojení, pouze jim chybějí některé značky. Jsou zde reální zákazníci a prodejcům se daří získávat kontakty, došlo i k uzavření smlouvy. To se v minulosti tolik nedařilo, v tom je letošní Autosalon Brno výjimečný. Také jsme naši účast využili k tomu, abychom oznámili jak novinářům, tak veřejnosti úpravu našich cen. Velká masa zákazníků si prohlédla naše auta a byli příjemně překvapeni.

Irena Botíková, vedoucí prodeje (Auto Palace Brno – Mazda, Mitsubishi,Volvo):
Letošní Autosalon Brno měl dobrou reklamní kampaň, díky tomu byla i dobrá návštěvnost. Jsme spokojeni se službami organizátorů. Máme hodně poptávek zejména z víkendu, povedlo se veletrh nastavit jako prodejní. Máme několik rozpracovaných zákazníků. Pro nás je důležité, že lidé si naše vozy prohlédnou, sednou si do nich, můžou je porovnat s konkurencí. Tento koncept Autosalonu považujeme za užitečný a rozhodně chceme, aby pokračoval.

Jiří Vaverka, ředitel (Suzuki CanoCar):
Jsme spokojeni s návštěvnosti, obzvlášť v sobotu. Máme několik desítek záznamů o potenciálních zákaznících. Nabízeli jsme veletržní slevu, zákazníci registrovaní na veletrhu ji budou uplatňovat příští týden v našem Autosalonu. Potěšil nás velký zájem o Suzuki Kizashi, Autosalon Brno pomohl zákazníkům objevit modely, které ještě nejsou tolik rozšířené.

Roman Chalupa,  ředitel (Automyčky ČR):
Na veletrhu jsem představili práškovou mikro granulovou technologii mytí. Jsme velmi spokojeni s umístěním expozice a obchodně můžeme naši účast hodnotit jen dobře. Známost firmy i produktů se díky Autosalonu velmi zvyšuje a s potenciálními zákazníky jsme se bavili i o konkrétních realizacích.

Mohlo by Vás zajímat

Fotogalerie - Autosalon

VIDEO - Autosalon

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště