Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

FRANCHISE MEETING POINT
8.-9.3. 2013

Největší přehlídka franchisových příležitostí v ČR

Bestseller Fairplay Franchising měl českou premiéru na výstavišti v Brně

 

Knihu Fairplay Franchising představila na Franchise Meeting Point její autorka Mgr. Waltraud Martius, která je mezinárodně uznávaná franchisová poradkyně z Rakouska. V tomto oboru pracuje a poskytuje služby už 35 let. Tento speciální bestseller pronikl prakticky do všech zemí EU a dokonce podle něj probíhá výuka na středních školách a univerzitách.

„Kniha je na trhu už čtvrtým rokem ve všech německy mluvících zemích, tedy v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Byla vydána už druhým nákladem a dosáhla velké obliby. Je prakticky stále vyprodána. Přála bych si, aby publikace byla přeložena do českého jazyka a vydána v Česku a na Slovensku. Vím totiž, že se franchising na tomto trhu úspěšně vyvíjí, proto předpokládám, že o knihu bude zájem. Bohužel, zatím se nenašel vhodný nakladatel, kterého stále v Česku hledáme,“ řekla paní Martius. Přiznala, že je přesvědčena o tom, že v publikaci jsou zajímavé informace ohledně franchisového podnikání.

Kniha je určena všem, kteří mají zájem o dlouhodobé podnikání v oblasti franchisu, tedy jak pro poskytovatele, tak i pro příjemce, ale též pro potenciální zájemce, jež hodlají aktivně působit v této oblasti. „Moji knihu kupují právě podnikatelé ve franchisingu, usnadňují si tak vysvětlování příjemcům jejich konceptů, prostě jim knihu věnují k prostudování. A oni se z ní dozví, jak vlastně franchising funguje,“ doplnila paní Martius.

Na své přednášce zdůraznila, že právě důležitá je správná volba franchisových partnerů. „Franchising znamená společné partnerství a společný úspěch. Nikdo z nás není totiž tak dobrý, jak jsme dobří společně,“ uvedla. Zopakovala také základy úspěšného franchisingu. Jde o to, že poskytovatel musí nabídnout celkovou kvalitu, image, značku, marketing, výhodný nákup apod. Zájemce pak musí zaplatit kapitál, různé poplatky a musí být především schopen začlenit se do systému a realizovat jej. Jen tímto způsobem lze získat společně zisk a snižovat náklady.

Uvedla, že některý příjemce se chce pouze osamostatnit, další hodlá být i šéfem a někdo zase chce být zastřešen. Je dobré zabývat se tím, na co člověk stačí svým vzděláním. Upozornila, že před podepsáním smlouvy mezi poskytovatelem a příjemcem je dobré prostudovat vše, co dokument obsahuje. Smlouva musí být vždy doplněna příručkou, ve které je uvedeno, co k franchise patří. „Nejlepší je, aby příjemce několik dnů před podpisem smlouvy spolupracoval s poskytovatelem konceptu a ověřil si, že mu vybraný koncept vyhovuje“ řekla paní Martius.

FMP 2013

FMP

PRO VYSTAVOVATELE

Pro novináře

Záštita akce

Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Hospodářská komora ČR

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Odborní partneři




Mohlo by vás zajímat

Fotogalerie FMP

VIDEO - FMP

Partneři veletrhu

Mediální partneři

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště