FRANCHISE MEETING POINT
8.-9.3. 2013
Největší přehlídka franchisových příležitostí v ČR
Druhý ročník veletrhu je za námi
Druhý ročník veletrhu FRANCHISE MEETING POINT, který probíhal od 8. do 9.
března 2013 na brněnském výstavišti je za námi. Přečtěte si nejčerstvější
reakce a poznatky některých vystavovatelů.
Aleš Tulpa, jednatel, AVEX systems
s.r.o.
Letošní
ročník Franchise Meeting Point se vydařil. Navázal na velmi dobrý start
z loňského ročníku. Veletrh navštívilo značné množství lidí, zejména
kvalitativně velmi dobrých, kteří přišli na veletrh, aby si našli svůj
franchisový koncept nebo získali informace o franchisovém podnikání.
Z toho důvodu byli i vystavovatelé spokojeni, protože získali potenciální
zákazníky tam, kde je chtěli mít – na veletrhu na jednom místě. Přichystali
jsme velmi dobrý doprovodný program v rámci Franchise Meeting Point, byl o
něj velký zájem po celou dobu veletrhu.
Martin Lopušný, jednatel , Ráj
sýrů, s.r.o.
Navštívili
nás potenciální zákazníci, samozřejmě výsledky vyhodnotíme až po skončení
veletrhu. Doufáme, že získáme nové klienty. Atmosféra v pavilonu E byla
pohodová v příjemném prostředí. Zájem o podnikání v oblasti sýrů je
veliký, uvidíme jak budeme úspěšní s našim konceptem.
Kamila Zárychtová, ředitelka české
franšízové sítě Business for Breakfast
Veletrh
se nám líbil, evidovali jsme na tři desítky zájemců o náš klub. Další lidé se
ptali na informace o podnikání formou franchisingu. Připravili jsme pro veletrh
doprovodný program, který se vydařil, zájem lidí byl o něj značný. Naši
expozici navštěvovali lidé prakticky každý den od rána až do skončení veletrhu.
Pro firmu byl veletrh přínosem a určitě lepší než loňský první ročník. Jsme
velmi spokojeni, určitě se zúčastníme následujícího ročníku. Možná vymyslíme
ještě lepší expozici i doprovodný program. Velmi kladně také hodnotím setkání
pořadatelů a vystavovatelů u číše vína. Šlo o přátelské neformální setkání,
dokonce jsme si mezi franchisory zahráli networkingovou hru a mohli mezi sebou
navázat nové kontakty. Jde o zdařilé gesto, které přispívá k výborné atmosféře
mezi vystavovateli.
Elen Vacová, Daniel´s Donuts
Navštívila
nás řada lidí, z nichž asi patnáct mělo vážný zájem o náš koncept
franchisingu, což je celkem dobrý výsledek. S účastí na veletrhu jsme
spokojeni. Příští rok určitě přijedeme a svou expozici rozšíříme. Chtěli bychom
se více věnovat větší propagaci právě prostřednictvím veletrhu. Nabízíme
zajímavý koncept podnikání s americkými minikobližky vyráběných před
zákazníkem na speciálních automatech (tzv. donuts), ale též široký sortiment
kávy. Dodáváme kompletní technologii, vstupní náklady činí minimálně
250 000 korun. Jde o franchisový koncept rychlého občerstvení.
Pavel Rohla, obchodní ředitel,
Let´s Pizza s.r.o.
Veletrh
se nám velice líbí, navštívilo nás mnoho zájemců o náš koncept. Pro firmu byl
přínosem, ale výsledky vyhodnotíme až v průběhu příštích měsíců. O
podnikání s námi se zajímalo více než pět desítek lidí, předpokládám, že
z nich bude asi dvacet procent úspěšných. Pozitivní pro naši pražskou
firmu je, že se tento veletrh koná v Brně a můžeme na jednom místě jednat
se zájemci z Jihomoravského kraje a Vysočiny. Je to lepší, než klienty
vyhledávat z našeho pražského centra. Pro nás to byla opravdu úspěšná
akce.
Lenka Křížová, franchising, YVES
ROCHER
Po loňské
úspěšné prezentaci jsme se rozhodli, že se budeme účastnit i druhého ročníku
veletrhu. Opět se nám podařilo získat velice dobré kontakty, věřím, že
z nich uzavřeme konkrétní smlouvy. Stejně jako loni jsme i letos partnery
tohoto veletrhu. Naši expozici navštěvují opravdoví zájemci, kteří chtějí
podnikat v tomto oboru, někteří přišli cíleně právě do naší firmy, dohodli
jsme si schůzky právě na veletrhu. Příští rok se zúčastníme této akce zase.
Osvědčilo se nám pořádání prezentací při veletrhu, které navštívilo hodně
zájemců. Yves Rocher byla založena v roce 1959 a formou franchisingu
nabízí přírodní rostlinnou kosmetiku. V současnosti provozuje v ČR 46
obchodů a 14 na Slovensku.
Jaroslav Kačírek, development
agent, Subway
Veletrh
je zajímavý projekt pro získávání možných zájemců k zakoupení naší franšízy,
licence. Na jednom místě se koncentrují všichni klienti prakticky z celé
ČR, kteří chtějí podnikat a zvažují možnost zakoupit si nějaký franšízový
systém. V Brně se kumulují všichni tito zájemci a proto se prezentujeme na
veletrhu. Doprovodný program jsme rádi využili a prezentovali jsme naši
společnost po oba dva dny ve dvacetiminutových přednáškách. Veletrh byl pro
firmu přínosem, příštího ročníku se určitě zúčastníme.
Jakub Šigut, majitel provozovny
Znojmo, Hany Bany
Účast na
veletrhu franšízových systémů byla výborná.. Totéž platí o atmosféře
v pavilonu E. Skvělý byl doprovodný program, každý si v něm našel to,
co hledal. Získali jsme řadu kontaktů – potenciálních klientů. Dokonce jsme
navázali kontakt i se zájemci ze Slovenské republiky. Návštěvníci se zajímali
především o finanční stránku konkrétních franšízových projektů. Naše firma se
věnuje konceptům wellnes a fitness center pro dámskou klientelu. Tato zařízení
řeší také celulitidu a komplexní přístup pro ženu každého věku. Návratnost
vložených peněz v případě tohoto konceptu je od dvou do čtyř let.
Jiří Lošťák, člen správní rady
České asociace franchisingu
Druhý ročník veletrhu splnil očekávání, vydařil se.
Byla též dobrá návštěvnost, větší než při prvním ročníku. Projekt by měl
pokračovat, určitě má svou budoucnost. Důležitý byl doprovodný program, který
byl dobře koncipován. Pro mnohé zájemce to byla jedinečná možnost jak získat
informace o franšíze, a to za velmi levné peníze. Takovéto informace totiž
nejsou volně k dispozici. Tento způsob podnikání má v současnosti
boom. Jednoznačně lze říci, že když se chce podnikatel v současné
ekonomické situaci zachránit, musí vytvořit buď síť nebo do ní vstoupit.
Samostatný podnikatel nemá šanci sám dělat marketing, získat laciný nákup,
zavedenou značku a podobně. To vše umožňuje franšízing, tedy síťová spolupráce,
která má podporu. Například těžko někdo sám vytiskne letáky pro celou republiku
či sledovat legislativu.