GO
17.-20.1. 2013
Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu
REGIONTOUR
17.-20.1. 2013
Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech
Lidé chtějí zážitek, zábavu, emoce a vzpomínat na dovolenou, říká o úspěchu Neptun klubů ředitel VÍTKOVICE TOURS Libor Šugárek
Ostravská cestovní kancelář VÍTKOVICE TOURS se stará o dovolenou svých klientů 22 let. V posledních letech se zaměřuje na pobyty s animačními programy za účasti známých osobností, které se starají o zábavu a příjemný pobyt dospělých i dětí. „Letos otevřeme již šestý Neptun Klub v hotelu Resnik v Kaštel Štafilići blízko Splitu,“ pochvaluje si Libor Šugárek, ředitel cestovní kanceláře.
Proč jste se letos
rozhodli přijet do Brna?
Na
GO jezdíme od prvního ročníku, nevynechali jsme ani jeden veletrh. Je to pro
nás srdeční záležitost. A také je to fér vůči našim klientům. Máme spoustu zákazníků
v Brně a na jižní Moravě a je to taková naše povinnost přijít za lidmi a
přivézt jim katalogy.
Máte pro letošní rok
připravené nějaké významné novinky?
Vezmu
to trochu ze široka. V roce 2007 jsme poprvé v Chorvatsku otevřeli
tzv. Neptun Klub, což je speciální program VÍTKOVICE TOURS, kdy máme
v pobytových místech animátory, tedy lidi, kteří se starají o zábavu
nejenom dospělých, ale hlavně dětí. V roce 2007 jsme měli v jednom hotelu jeden
jediný klub, nyní mámě Neptun Kluby v pěti hotelích a v roce 2013
otevíráme šestý v hotelu Resnik v Kaštel Štafilići blízko Splitu. To
je v podstatě to, čím se snažíme odlišit od ostatních. Sjednat lůžko
s polopenzí dokáže každý, ale lidé dnes chtějí něco navíc. Víte, co je na
tom trochu legrační? Po více než dvaceti letech od revoluce, kdy se šmahem
všechno zavrhlo a zrušili se kulturní a sportovní referenti v hotelích,
tak najednou lidé objeli svět a zjistili, že všude mají lidi, kteří se starají
o zábavu. Nám se to potvrzuje, protože v Neptun klubech s námi stráví
dovolenou kolem sedmi, osmi tisíc lidí ročně, což je obrovské číslo. Jsou to
rodiny s dětmi, jsou to staří, jsou to lidé, kteří chtějí zážitek, zábavu,
emoce a chtějí vzpomínat na dovolenou.
Ne každému však vyhovuje organizovaná
zábava…
Samozřejmě
se snažíme oslovovat i jiné skupiny, takže nově máme například cyklozájezdy do
Slovinska a Chorvatska, máme speciální zájezdy pro skupinu 55+ se zdravotními
programy, máme tenisový kemp s trenérem Josefem Tobiášem, který trénoval
Ivana Lendla v juniorské kategorii, a máme také speciální týdenní akci pro
mladé s Rádiem Kiss v Bašce Vodě. Pořád vymýšlíme něco nového.
Jaká je vaše prognóza
pro rok 2013? Kam se bude nejvíc jezdit na dovolenou?
Dnešní
doba není jednoduchá. Myslím, že Chorvatsko bude místem, pro které se rozhodne
nejvíce Čechů. Faktem je, že pobyty v Egyptě, Tunisu či Řecku jsou ovlivněny
politickou situací. Hovořil jsem s několika Chorvaty, kteří přijeli na GO,
a ti nám potvrdili, že v této chvíli je například zájem o sezónu 2013 z Německa
o 40 % vyšší než ve stejný okamžik loňského roku. Což jenom potvrzuje, že i němečtí
turisté hledají jistotu a Chorvatsko jim ji dává.
Co je podle vás důležité
pro české rodiny?
Bezpečnost
a jistota, co dostanou za své peníze. Do Chorvatska se vždycky jede
k moři, nelétá se za mořem. Hraje to například roli u rodin s malými
dětmi, kdy rodiče chtějí mít jistotu, co udělají, když dítě onemocní. Z Chorvatska
se mohou vrátit za 6 hodin autem, nemusí čekat, kdy jim letí letadlo domů
z druhé půlky světa. Neexistuje tu jazyková bariéra. Navíc úroveň služeb,
zdravotnictví a obchodů je podle mne na srovnatelné úrovni jako u nás. Chorvatsko
vstoupí do EU v červnu letošního
roku. Podle mne všechny tyto věci rozhodují o tom, kam lidé pojedou na
dovolenou.
Kolik Čechů jezdí
každoročně do Chorvatska?
V podstatě
každý rok je to kolem milionu Čechů. To jsou samozřejmě neoficiální čísla. Oficiální statistiky hovoří zhruba o
800 tisících, přes cestovní kanceláře jezdí do Chorvatska asi 300 tisíc
Čechů. To jenom potvrzuje, že v Chorvatsku jsou lidé schopni najít si ubytování
i sami, ale také využívají nabídek kanceláří. My každým rokem odvážíme do
Chorvatska kolem 40 tisíc Čechů. Jezdíme
autobusy z celé republiky, těmi odvezeme asi 30 % všech našich
klientů. Létáme z Ostravy i Prahy do Splitu, letos jsme nově otevřeli
s Travel Servicem leteckou dopravu do Dubrovníku, takže po třech letech budou
moci Češi znovu létat do Dubrovníku. Tamní letiště je hned na hranici
s Černou Horou, a tím pádem se budou moci nechat převézt i tam.
Kdy se nejčastěji vaši klienti rozhodují
pro nákup dovolené? Využívají hodně nabídek na poslední chvíli?
My začínáme
s prodejem už v říjnu. Existuje totiž skupina lidí, která si je
vědoma toho, že chce-li strávit dovolenou v konkrétním hotelu
s určitou kvalitou služeb, musí si pobyt koupit v říjnu nebo v listopadu,
protože jinak skutečně nemají šanci. Tady v Brně, to je taková zajímavost,
je například jeden pan primář, který
s námi byl 15x v hotelu Soline v Brele. A ten říká, že projel svět a
ví, co mu nejvíc vyhovuje Pak přichází
další vlna nákupů na přelomu roku. Například rodiny s malými dětmi počítají s tím, že počet pokojů 2+2
v hotelích je omezený, tak nakupují. A samozřejmě pořád stoupá počet lidí,
kteří nechávají rozhodování na poslední chvíli, ať už z důvodů
ekonomických či pracovních, což s sebou nese i to, že už není takový
prostor pro výběr.
GO - REGIONTOUR 2013
Současně také
Caravaning Brno
2.-5.11.2023
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem