GO
17.-20.1. 2013
Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu
REGIONTOUR
17.-20.1. 2013
Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech
Nová koncepce veletrhů cestovního ruchu se osvědčila - Předběžná závěrečná zpráva
Tradiční veletrhy GO a REGIONTOUR se návštěvníkům představily v nové podobě s rozšířeným obsahem – jako kompletní prezentace možností trávení volného času včetně poznávání regionální gastronomie. V době internetu a zahlcení informacemi pořadatelé vsadili na zprostředkování autentických zážitků. Návštěvníci poznávali vzdálená místa skutečně všemi smysly a mohli si vyzkoušet i různé způsoby aktivní dovolené.
Středoevropských veletrhů cestovního ruchu s akcentem na regiony se zúčastnilo 776 vystavujících firem a organizací z 21 zemí vystavujících na ploše 9 500 m2. REGIONTOUR byl největší prezentací možností trávení dovolené nejen v České republice, ale i v zahraničí a zejména v zemích V4. Na veletrhu GO se návštěvníkům představilo více než 90 zahraničních destinací včetně exotických. Během čtyř dnů si oba veletrhy prohlédlo téměř 30 tisíc návštěvníků, profesionálů v cestovním ruchu i koncových klientů, kteří přijeli z devíti zemí, ze zahraničí především ze Slovenska, Polska a Chorvatska. V Press centru se akreditovalo 337 novinářů, mezi nimi 20 zahraničních ze Slovenska a Itálie.
Tandem GO a REGIONTOUR byl oficiálně zahájen v pavilonu P přestřižením pásky, kterého se ujali ministr pro místní rozvoj Karel Jankovský, státní tajemník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoje SR František Palko, hejtman Jihomoravského kraje a předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek, kardinál Dominik Duka, nejvyšší představitel pravoslavné církve v českých zemích a na Slovensku vladyka Kryštof a další významní hosté.
Na přípravě veletrhů úzce spolupracovaly významné organizace působící v oblasti cestovního ruchu v čele s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, Ministerstvem dopravy, výstavby a regionálního rozvoje SR, Asociací krajů ČR, agenturou CzechTourism, oběma asociacemi cestovních kanceláří, Arcibiskupstvím pražským a Asociací kuchařů a cukrářů ČR.
Poprvé se uskutečnil RegFoodFest, kde mohli návštěvníci ochutnat typické pokrmy i potravinářské a nápojové produkty jednotlivých regionů. Velký zájem byl o gastronomickou prezentaci Maďarska, moravskou vinařskou sekci, svět kávy i restauraci s krajovými specialitami. Přímo v sousedství expozic veletrhu GO navíc probíhalo třídenní finále tradiční a prestižní soutěže Gastro Junior Brno – Bidvest Cup, v níž o tituly mistrů ČR bojovali nejlepší mladí kuchaři, cukráři a číšníci.
Velký důraz byl kladen na aktivní trávení dovolené a návštěvníci poprvé dostali šanci si některé sporty přímo na místě vyzkoušet. S konkrétními možnostmi aktivní dovolené se podrobně seznámili v rozšířené Cyklistické vesničce a v expozicích Golf a Dovolená na vodě v sousedním pavilonu F. Návrat k tradicím a jejich rostoucí význam v cestovním ruchu zvýraznila folklórní vystoupení a řemeslný jarmark.
Významnou událostí odborného doprovodného programu byl workshop Církevní turistika na téma výročí 1150 let od Cyrilometodějské mise s účastí představitelů církevních institucí, krajských úřadů, regionálních centrál cestovního ruchu, měst, cestovních kanceláří aj. Na výstavišti proběhlo jednání Rady Vinařského fondu a valná hromada Asociace kempů ČR, doprovodný program se věnoval také skupinovým rekreacím pro školy.
Na veletrhu byly opět vyhlášeny výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2012/2013, která zviditelňuje výjimečné a vysoce kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu. V kategorii Nejlepší turistický produkt zvítězilo Českosaské Švýcarsko a produkt „To jede! Aneb busem, parníkem, vlakem i tramvají do světa skalních měst“, jako nejlepší jednotnou kampaň porota ocenila „Netradiční místa pro netradiční setkání“ Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava a vítězem kategorie Nejlepší turistický portál jsou mojeorlickehory.cz. Nejlepší lázeňský a wellness balíček připravily Lázně Luhačovice, a to „Lázeňská dovolená pro rodiny s dětmi“. V kategorii nabídek pro golfovou turistiku porotu nejvíce zaujal balíček „Rodinný víkend na golfu“ od Silesia Golf Resort Kravaře. Nejlepšími cestovními kancelářemi loňského roku se podle hlasování široké veřejnosti staly Kovotour Plus, Exim Tours a Čedok.
V nové podobě se představily tradiční soutěže mladých odborníků v cestovním ruchu. O titul REGION REGINA se soutěžilo přímo na pódiu v pavilonu P a soutěž PROFI GO se rozrostla o kategorii turistických produktů, které studenti škol cestovního ruchu prezentovali odborné porotě na veletržním workshopu. Obě tyto změny se u odborníků i návtěvníků setkaly s velmi příznivým ohlasem.
Nedílnou součástí veletržního programu byl již 16. festival filmů, fotografií a knih o cestování GO KAMERA 2013 s ústředním tématem Nepál, se kterým se návštěvníci seznámili i prostřednictvím tance, hudby a exotické kuchyně. Přednášky probíhající paralelně ve dvou sálech Kongresového centra navštívilo během čtyř dnů několik tisíc cestovatelských nadšenců z ČR i zahraničí.
Řekli o veletrzích
Václav Božek,
náměstek hejtmana Jihomoravského kraje:
Veletrh REGIONTOUR je první nejen pokud se jedná o termín,
ale také z pohledu významu pro cestovní ruch a jeho propagaci v České
republice. Není to jen tím, že se pořádá v Jihomoravském kraji, který má
v rámci cestovního ruchu z krajů nejvyšší návštěvnost, k čemuž
REGIONTOUR jistě přispívá. Jihomoravský kraj vnímá cestovní ruch jako jedno
z ekonomicky významných odvětví, které může ekonomiku kraje posunout
vpřed.
Roman Onderka,
primátor města Brna:
REGIONTOUR je na brněnském výstavišti vždy svátek. Jde o
první veletrh v roce a ukázku, co jednotlivé regiony, města a obce umějí
nabídnout turistům, a to nejen z České republiky, ale z Evropy a
z celého světa. Pro Brno je o to důležitější, že je zde v roli
hostitele a zároveň vystavovatele.
Dominik Duka, arcibiskup
pražský, metropolita a primas český:
Na těchto veletrzích jsem potřetí, neboť turistický ruch
souvisí také s církevními památkami a do jisté míry i s náboženským
životem po celém světě. Křesťanská Evropa se zrodila na poutních cestách, kdy
je společným jazykem motlitba. Při této příležitosti děkuji samosprávě, jak krajů,
tak obcím, za porozumění a pochopení, které se projevilo během 23 let svobody
v obnově velkých i malých dominant našich vesniček, obcí, městeček i měst.
František Palko,
státní tajemník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoje SR:
Jsem velmi rád, že mohu být na tomto veletrhu v zemi,
jejichž obyvatelé jsou na Slovensku nejpočetnějšími návštěvníky. Byli bychom
velmi rádi, kdyby jejich počet dále rostl a Slovensko se pro Čechy stalo
celoroční destinací. Také proto je Slovensko na tomto veletrhu tradičně zemí
s nejvyšší zahraniční účastí. Věřím, že až se zde sejdeme zase za rok,
budeme moci zhodnotit, že navzdory krizi je cestovní ruch odvětvím, které
zaznamenává růst, a to u nás i u vás.
Petr Krejčík, obchod,
marketing a PR, Vinařství Chateau Lednice:
Na veletrhu REGIONTOUR jsme pravidelnými účastníky, letos
již popáté. Letos jsme tu dokonce na třech místech včetně stánku
Lednicko-valtického areálu, protože si myslíme, že je jižní Moravu potřeba prezentovat nejen vizuálně, ale i po
stránce chutí a vůní. Veletrh nám slouží k dlouhodobé propagaci a
posilování dobrého jména společnosti. Letos se mi líbí důraz na poznávání míst
regionů prostřednictvím chuťových a čichových vjemů. Gastronomická část je
určitě oživením a měla by se do budoucna dále rozšířit.
Lucie Laštovková
–Zemková, majitelka 101 CK Zemek:
Letošní účast na veletrhu GO považujeme za stále dobrý
způsob, jak být se svými klienty v osobním kontaktu. I když někdo říká, že
veletrhy jsou přežitek, domnívám se, že naopak v této době, kdy jsme
svědky krachu mnohých cestovních kanceláří, má význam tady být a dát najevo
nejen našim obchodním partnerům, ale i konečným klientům, že po 22 letech na
trhu jsme stabilní cestovní kancelář a nemusejí mít obavy s námi cestovat.
Bohuslav Nahodil, majitel
CK SANTINI tour:
Naši účast vnímáme jako způsob zviditelnění firmy na
veřejnosti. Veletrhu GO se účastníme bez přestávky od prvního ročníku. Jsem
konzervativní, takže jsem se rozhodl, že zde budu tak dlouho, jak tu bude GO.
Libor Šugárek,
majitel CK VÍTKOVICE TOURS:
Na GO jezdíme od prvního ročníku, nevynechali jsme ani jeden
veletrh. Je to pro nás srdeční záležitost. A také je to fér vůči našim
klientům. Máme spoustu zákazníků v Brně a na jižní Moravě a je to taková
naše povinnost přijít za lidmi a přivézt jim katalogy.
István Kolozsvári,
vedoucí ekonomické a obchodní sekce Velvyslanectví Maďarska:
Maďarsko vsadilo v Brně především na gastronomii a
wellness. Přijelo devět vystavovatelů, kteří v Brně představují lázeňská
města, víno a samozřejmě nemohou chybět dobré maďarské klobásy, dnes odpoledne
budeme také servírovat typické maďarské speciality z mangalice. Češi rádi
cestují do Maďarska právě za dobrým vínem, jídlem a samozřejmě za wellnessem.
Podle statistiky jim patří pátá příčka v počtu turistů, kteří každoročně
do Maďarska zavítají.
Aneta Ondráčková,
zástupce CK HUNGARIAtours:
Na veletrhu představujeme nabídku zkrácených a relaxačních
pobytů po celém Maďarsku. Jsme tu, abychom se potkali se stávajícími i novými
klienty a zviditelnili naši firmu.
Miroslav Kubec,
prezident Asociace kuchařů a cukrářů ČR a kontinentální ředitel WACS pro
střední Evropu:
Letošní soutěž Gastro Junior udělala opět velký posun ve
zviditelnění. Po přiřazení ke GO a REGIONTOUR už nejsme uzavření v žádném
separátním pavilonu a to, co soutěžící předvádějí ve všech třech kategoriích,
může krásně vidět i veřejnost. Chci poděkovat všem, kdo se letošního ročníku
zúčastnili a podíleli se na jeho organizaci a přípravě, za to, že se zasadili o
rozvoj oboru gastronomie v České republice.
Příští ročník veletrhů GO a REGIONTOUR se uskuteční v termínu 16. – 19. ledna 2014.
GO - REGIONTOUR 2013
Současně také
Caravaning Brno
2.-5.11.2023
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem