GO
17.-20.1. 2013
Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu
REGIONTOUR
17.-20.1. 2013
Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech
Zábavnou hrou si návštěvníci Regiontouru 2013 vyzkouší moderní technologie v turistice
Návštěva letošního brněnského veletrhu Regiontour 2013 bude ještě zajímavější než v minulých letech a to i pro mládež. Lidé si díky svým mobilům a moderním technologiím zahrají zábavnou hru „Honba za pokladem s taggy.“ Taggy jsou malé čtvercové černobílé kódy, které většina mobilních telefonů umí oskenovat a zobrazit informaci, kterou ukrývají. Pro vylosované účastníky jsou připraveny zájezdy a další zajímavé ceny.
Právě taggy jsou součástí systému turistických stezek do mobilu, který posunuje turistiku do 21. století. Taggy se nachází na zajímavých místech v krajině. Pomocí běžného mobilu a internetu se člověk rychle dostane k multimediálním informacím například o přírodní zajímavosti nebo historické památce.
„Systém jsme přenesli na brněnské výstaviště a vytvořili imitaci turistické stezky do mobilu přímo ve výstavních pavilonech, aby si návštěvníci na vlastní kůži otestovali jeho výhody,“ řekla Leona Kupčíková, projektová manažerka neziskové organizace Taggmanager o.s. Neziskovka hru organizuje a rovněž provozuje po celé České republice turistické stezky do mobilu, které jsou dostupné na webu www.dohaje.cz …nápady na výlety.
„Asi každý z nás hrál někdy hru honba za pokladem. Hledáte při ní ukryté zprávy, které když správně rozluštíte, dostanete se dál a na konci vás hra přivede k pokladu,“ přibližuje hru pro návštěvníky spoluautorka hry Kateřina Kočí z občanského sdružení Actaea.
Podobně jako u klasické honby za pokladem je tomu ve hře s taggy „Na různých místech na výstavišti, kam chceme návštěvníky zavést, jsme intalovali tyto čtvercové taggkódy. Po zobrazení textu v telefonu hledají lidé správné slovo do křížovky. Na konci cesty mají vyplněnou tajenku, kterou odevzdají. Vylosovaní účastníci pak obdrží ceny,“ popsala postup Kupčíková.
Cílem hry je přivést návštěvníky do míst, kde se zrovna něco děje, pobavit je, seznámit je s novými technologickými vymoženostmi, které se dají v cestovním ruchu využít.
„K tomu, abyste mohli poklad na veletrhu Regiontour hledat, si přineste svůj mobilní telefon s fotoaparátem a připojením na internet. Potřebujete ještě některou z aplikací na čtení taggkódů, ale s tou vám můžeme poradit i přímo na výstavišti,“ uvedla Kupčíková.
„Návštěvníci veletrhu se s možností zajímavé hry setkají poprvé u pokladen, kde budou umístěny letáčky se stručnými pravidly. U našeho výstavního stánku dohaje.cz se potom seznámí s technologií, se způsobem, jak pracovat s taggkódy, co jsou tagglisty apod,“ vysvětlila Kupčíková. „U stánku také lidé dostanou přesná pravidla hry a potom mohou vyrazit za dobrodružstvím,“ doplnila Kočí.
Každý den veletrhu budou vylosováni účastníci hry, kteří obdrží zájezd od CK Poznání nebo vstupenky do Technického muzea Brno.
„Předpokládáme, že hra zaujme především mladší návštěvníky, studenty a milovníky nových technologií,“ dodala Kupčíková.
Pravidla hry
- Účastník hry vyplní svůj kontakt na letáčku, který obdrží u pokladny.
- Účastník vyplní tajenku, a to tak že obejde tagglisty v různých částech veletrhu. Na každém zastavení si pomocí mobilu zobrazí obsah, vypíše správné slovo do křížovky a vyplní tajenku – v tajence musí být správně a bez chyby vyplněny všechny řádky
- Účastník odevzdá vyplněnou tajenku s řádně vyplněnými kontaktními údaji (letáček s nevyplněným kontaktními údaji nebo s nevyplněnou tajenkou nebude zařazen do slosování) ve veletržním stánku dohaje.cz
- Vyplněné tajenky na letáčku budou slosovány vždy v určitém čase (podle počtu výher bude určen počet losování, informace o losování a výhrách budou k dispozici u informačního stánku organizátorů hry), výhra bude účastníkovi vydána osobně nebo zaslána poštou. V losování zůstávají všechny vyplněné tajenky až do ukončení soutěže.
- Vylosovaní výherci budou zveřejněny na webu dohaje.cz a na facebooku dohaje.cz.
Odpovědné osoby a organizace
Taggmanager, o.s. - zajištění
technologie, organizace akce
Leona Kupčíková, Taggmanager o.s. ,dohaje.cz
Nezisková
organizace Taggmanager si klade za cíl oživit zájem hlavně mladých lidí o turistické
stezky, přírodní a kulturní památky tím, že jim poskytne interaktivní a mobilní
alternativu informačních tabulí. V současné době spravuje na území České
republiky na 200 stezek s více než 3 000 zastaveními.
kontakt: www.dohaje.cz, www.taggmanager.cz
email: leona.kupciková@taggmanager.cz
tel: 777
764683
Acteae, o.s. - příprava hry,
spolupráce při organizaci
Mgr. Kateřina Kočí, Actaea – sdružení pro přírodu a
krajinu, o.s.
Činnost Acteae
je zaměřena na propagaci a popularizaci přírodního a kulturního dědictví.
Využívá k tomu například populární i odborné publikace, naučné stezky,
přednášky, exkurzi či školení. Působí především v oblasti Jeseníků a Beskyd,
kde zřídilo několik desítek turistických stezek do mobilu.
kontakt: www.actaea.cz
email: kocikaterina@gmail.com
tel.:
+420 777 044 758
Publicita akce
Hra bude propagována na webu www.dohaje.cz …nápady na výlety, partnerských
webech, sociálních sítích, bude připravena upoutávka na facebookovém profilu http://www.facebook.com/dohaje.cz
GO - REGIONTOUR 2013
Současně také
Caravaning Brno
2.-5.11.2023
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem