SALIMATECH
7.-9.2. 2023
Veletrh pro potravinářství a gastronomii
INTERLACTO na Salimě ve velkém stylu
Ochutnejte některou z 51 příchutí opočenské zmrzliny, nový zrající sýr Dobrý Václav nebo osvěžující energetické nápoje Benefit na bázi mléka. Skupina INTERLACTO má na letošním ročníku veletrhu Salima jednu z největších expozic, kde představuje novinky svého sortimentu. Jeden ze tří klíčových zpracovatelů mléka v zemi v posledních čtyřech letech investoval do svých provozoven více než 1,5 miliardy korun.
„Na veletrhu Salima jsme tradiční účastníci, vystavujeme tady hlavně kvůli zmrzlinářské produkci, ale prezentujeme i další mlékárenskou výrobu. Je dobré představit novinky v sortimentu, podpořit rozhodující výrobní program a dát trhu na vědomí, že existujeme,“ říká generální ředitel společnosti INTERLACTO Oldřich Gojiš.
Rozsáhlá expozice v pavilonu V dává jasně najevo, že tady vystavuje zmrzlinářský gigant. Na stánku s devíti zmrzlinovými stroji se prezentuje všech 51 v Opočně vyráběných příchutí, dále zmrzlinové tříště a jako letošní novinka základ pro kopečkovou zmrzlinu. „Celých 65 procent točené zmrzliny vyráběné v České republice je z naší mlékárny BOHEMILK v Opočně. V objemu jde o přibližně 1300 tun zmrzliny ročně. Máme asi 2500 konečných odběratelů, kteří prodávají točenou zmrzlinu zákazníkům, a jejich počet stále roste. Na Salimě vystavujeme, abychom si tuto pozici na trhu dále udrželi,“ vysvětluje Oldřich Gojiš.
K novinkám z Opočna patří také řada lahodných mléčných nápojů Benefit s příznivými zdravotními účinky. Benefit Impuls s nízkým obsahem laktózy napomáhá k regeneraci svalstva po fyzické zátěži. „Do ovocné složky jsme namíchali demineralizovanou syrovátku, kterou spolu s Francouzi vyrábíme jako jediní v Evropě. Na Salimě má tento nápoj premiéru, stejně jako Benefit Jogi s nízkým obsahem tuku, který obsahuje jogurtovou kulturu,“ popisuje Oldřich Gojiš. V blízké budoucnosti plánuje tuto řadu mléčných nápojů rozšířit ještě o Benefit Protein a Benefit Café Latte.
Na společném stánku skupiny INTERLACTO se prezentují také Mlékárna Olešnice, která představuje mj. nový zrající sýr Dobrý Václav, a jihlavská mlékárna Moravia Lacto. Všechny tři výrobní závody se chlubí dlouhou tradicí (jihlavská mlékárna datuje svoji historii od roku 1928, opočenská od roku 1936 a olešnická od roku 1937) a dnes patří k nejvýznamnějším producentům a exportérům mlékárenských produktů v České republice. Skupina INTERLACTO do svých potravinářských provozů za poslední 4 roky investovala více než 1,5 miliardy korun. V Jihlavě byla loni na podzim uvedena do provozu třetí největší plnící linka na čerstvé mléko v Evropě, která je schopna vyrobit ve třech směnách 120 milionů kusů balení mléka v různých velikostech. Šlo o investici za přibližně 220 milionů korun a obdobně vysokou částku letos proinvestují v Olešnici, kde již zahájili výstavbu nové sýrařské kapacity. Zároveň tam letos ukončí modernizaci máslárny. Jak na veletrhu Salima informoval Oldřich Gojiš, celá skupina loni dosáhla zisku 240 milionů korun před zdaněním a její obrat činil 5,2 miliardy korun.