Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

SALIMATECH
7.-9.2. 2023

Veletrh pro potravinářství a gastronomii

Veletrh voní kávou a přináší nové koncepty

 

Velký znalec kávy a mezinárodně uznávaný odborník italského původu Gian Luigi Nora, který je považován za „guru“ ve svém oboru, se podílel na tvorbě konceptu, který v těchto dnech představuje v Brně v pavilonu A2 společnost Espresso. Koncept se jmenuje CAFE RESERVA a podle slov ředitele společnosti Ivo Moravce vznikal pět let. Současně společnost v Brně prezentuje italskou kávu značky Vergnano a s mottem „km0“ i nový projekt speciálně upravené filtrované vody. Návštěvníci se na stánku společnosti mohou také zúčastnit soutěže v přípravě kávy. 

„CAFE RESERVA je koncept, který jsme vyvinuli s italským guru kávy panem Gian Luigi  Norou. Je to věhlasný člověk, který se celý život kávě věnoval, vytvořil vlastní kategorizaci třídění káv a napsal na toto téma celou řadu odborných knih. Je skutečným mistrem v  míchání kávy, proto jsme ho pozvali, aby nám vytvořil koncept, který bude hodně zacílen na „zelenou myšlenku“, říká Ivo Moravec, ředitel společnosti Espresso. Zelená myšlenka v praxi znamená, že veškerá káva, kterou společnost nabízí a která pochází z plantáží v rovníkové Africe, Indii nebo Střední a Jižní Americe, je certifikovaná organizací Rainforest Alliance. Ta prosazuje ochranu tropických ekosystémů, udržování biodiverzity a podporu udržitelných komunit. Mezi hlavní cíle organizace patří již více než dvacet let ekologicky udržitelné využívání půdy a společensky odpovědné chování soukromých firem.

„Káva je pražená v Itálii, protože pan Gian Luigi Nora na výrobu dohlíží, ve velice prestižní pražírně, která v současné době dodává kávu i pro Vatikán nebo pro Floriana, nejstarší kavárnu světa na náměstí svatého Marka v Benátkách,“ říká Ivo Moravec s tím, že pro koncept CAFE RESERVA vznikly úplně nové, unikátní směsi a designéry byla vytvořena i speciální kolekce šálků. Druhý koncept prezentovaný v Brně je zaměřen na kávu Vergnano, tradiční italskou rodinnou značku, jejíž historie sahá až do roku 1882. „Zaměřujeme se nejenom na gastronomii, ale přicházíme i do domácností a kanceláří,“ dodává Ivo Moravec. Do třetice upozorňuje na třetí novinku, a to speciální filtrační systém pro úpravu kohoutkové vody, jehož mottem je „km0“ – nula kilometrů. “Všichni víme, že v dnešní době cestuje kamiony obrovské množství balené vody sem a tam. Proto zde prezentujeme filtrační systém, který umožňuje hoteliérům a restauratérům nabízet kvalitní vodu z vodovodu, která je pod kontrolou, je speciálně upravená a filtrovaná. Filtrační systém je možné doplnit o kysličník uhličitý, takže host může dostat i vodu perlivou.“          

Na stáncích společnosti si mohou návštěvníci během veletrhu vyzkoušet, jak připravit dobré espresso či cappuccino. Nemusí pro to mít žádnou speciální průpravu, ale to hlavní, co by jim nemělo chybět, je opravdový zájem. Příprava dobré kávy totiž vyžaduje nejen znalost a zručnost, ale jak zejména Italové tvrdí, musí do ní člověk vložit i kus svého srdce.

Datum: 26.2.2014 16:00:00

Současně také

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

Fotogalerie

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště