STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
Brno křižovatkou módního průmyslu a trhu
44. veletrhy STYL a KABO představily trendy pro příští jaro a léto a jako jediná mezinárodní B2B prezentace módního průmyslu na českém a slovenském trhu přilákaly na brněnské výstaviště pět tisíc odborných návštěvníků, obchodníků a nákupčích. Ve srovnání s loňským srpnem se nabídka vystavovatelů mírně rozšířila a téměř o polovinu vzrostl počet českých výrobců. Zásluhu na tom měly i úspěšně se rozvíjející novinky - zóna alternativní nezávislé módy a šperků Fresh Fashion a speciální sekce metrový textil, galanterie a zařízení pro výrobu konfekce.
Expozice 238 vystavujících firem z 19 zemí obsadily pavilony P a F. Prezentovalo se celkem 594 módních značek a podíl zahraničních účastníků dosáhl 31 %, nejvíce jich přijelo z Polska, Německa a Slovenska. Mezi českými vystavovateli opět převažovali dovozci, ale počet tuzemských výrobců vzrostl na 85. Celkem 31 firem se na brněnských veletrzích módy prezentovalo poprvé, k nováčkům patřila například kolektivní expozice firem z Tchajwanské textilní federace. Během prvních dvou dnů se na veletrzích registrovali odborní návštěvníci ze 13 zemí. V Press centru se akreditovalo 66 zástupců médií z České republiky, Maďarska a Slovenska.
Zájem o veletrhy STYL a KABO se v posledních dvou letech stabilizoval, podobně jako situace v tuzemském textilním, oděvním, kožedělném a obuvnickém průmyslu. Jak vyplývá z aktuálních údajů partnera veletrhu ATOK (Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu), v prvním pololetí roku 2014 tržby textilního a oděvního průmyslu meziročně vzrostly o 10,7 %, přičemž tradičněji lépe na tom byla výroba textilu (nárůst dokonce o 12 %). Zároveň se dařilo i maloobchodu, do jehož pozitivních výsledků se promítla optimističtější spotřebitelská nálada.
Novinky a trendy pro jaro a léto 2015 si vystavovatelé prohlédli nejen na stáncích, ale také na módních přehlídkách. Každý den proběhly čtyři kontraktační přehlídky plavek, prádla a dámské i pánské konfekce, ve kterých se představily kolekce dvou desítek módních značek. Navíc se uskutečnily dvě speciální přehlídky, a to spodního prádla Felina doplněného jabloneckou bižuterií a originální kolekce dámských společenských šatů mladého českého návrháře Luďka Kellnera.
Úspěšný návrat sekce textilních materiálů na veletrh STYL v srpnu 2013 zahájil tradici, která by měla pokračovat každý srpen. Letošní repríza již proběhla v rozšířené podobě, mimo jiné se na STYL po 14 letech vrátila společnost Velveta a zastoupení tuzemských stuhařů a prýmkařů bylo takřka stoprocentní.
Rozrostla se také zóna alternativní nezávislé módy a šperků Fresh Fashion, která měla premiéru právě před rokem a při třetím konání se zde představilo již 14 malých firem, které kladou důraz na originální design, kvalitní provedení a vyrábějí převážně v České republice.
V průběhu veletrhů módy byly slavnostně vyhlášeny výsledky několika soutěží. Mladí designéři obuvi a kožené galanterie již poosmé soutěžili o Ceny Nadace Jana Pivečky, které byly uděleny ve třech věkových kategoriích. Čtyři firmy převzaly oprávnění používat značky „Žirafa“ a „Česká kvalita“ deklarující kvalitní a zdravotně nezávadnou dětskou obuv. A vůbec poprvé na veletrhu KABO proběhla návštěvnická anketa „O nejhezčí kabelku“, do které se zapojily firmy Verde, Ragazza, Arteddy EU a Hellas Star. Vítězem a zároveň cenou pro vylosovaného hlasujícího návštěvníka se stal model společnosti ARTEDDY EU.
Součástí veletrhu byl doprovodný program připravený odbornými garanty veletrhů ATOK a ČOKA. Semináře se věnovaly problematice nedostatku technicky vzdělaných absolventů, odborného prodeje obuvi a zdravého obouvání dětí.
Řekli o veletrzích
Jiří Kuliš, generální ředitel, Veletrhy
Brno, a.s.
Srpnové veletrhy
Styl a Kabo ukázaly nejen nové módní trendy, ale hlavně signalizovaly oživení
ekonomiky a zvýšení poptávky na módním trhu.
Betty Liu, vedoucí sekce zahraničního
marketingu, Tchajwanská textilní federace:
Naše účast je první
oficiální prezentací Tchajwanské textilní federace na veletrhu v Brně.
Přivezli jsme šest firem reprezentujících tchajwanské výrobce, ať už materiálů
pro spodní prádlo, outdoorové oblečení a aktivity či finálních produktů, jako
jsou ponožky, šály a rukavice. Prezentujeme Tchaj-wan také jako silnou zemi
v oblasti výroby syntetických vláken a druhého největšího producenta
nylonu na světě. Iniciovali jsme jednání českých a tchajwanských obchodníků,
kteří navštívili náš stánek. Myslíme si, že je to dobrý začátek.
Andrzej Kurowski,
zástupce společnosti ROCKS, Polsko:
Na veletrhu
představujeme džínovou módu pro dámy od třiceti let. Samotná organizace
veletrhu je velmi dobrá, i atmosféra party v první den byla skvělá. Pokud jde o
naše obchodní aktivity, myslím si, že jsme dosáhli podobného objemu prodeje
jako v únoru nebo loni, ale je to tím, že za námi přišli a objednávali si
zákazníci, kteří naše zboží již od minula znají.
Peter Urban,
jednatel společnosti URBAN GROUP:
Vystavujeme tu pravidelně jednou ročně a musím říct, že za poslední tři roky se úroveň veletrhu zvýšila. Jsou zde hezčí stánky a kvalitnější prezentace. Na módní přehlídce je velmi dobře udělaná choreografie a modelky jsou hezké, dobře modely prezentují. Oproti minulým rokům se STYL a KABO zvedly.
Hana Mašlíková, modelka, tvář značky RICH & ROYAL:
Veletrh je stále místo, kde lidé mohou najít nové značky a vyberou si, co chtějí. Na STYL a KABO se vždycky vracím ráda. Jezdila jsem do Brna asi pět let po sobě jak na letní, tak zimní veletrhy jako modelka. Byla jsem tzv. prádlařka a velmi ráda na to vzpomínám.
Luděk Kellner, módní návrhář, autor přehlídky Without a
Name:
Můj vztah
k brněnskému veletrhu je velmi kladný, protože sem jezdím už deset let,
v podstatě od střední školy. Vždycky jsem si přál mít tu přehlídku a dnes
se mi to podařilo. A jelikož tu ještě pracuji, je to pro mne krásné oživení.
Michaela Salačová, Miss ČR roku 2000, moderátorka a
bloggerka:
Na veletrhu jsem se byla podívat na přehlídky a také tu
hledám inspiraci pro psaní. Před půl rokem jsme založily s Terezou
Suchánkovou blogový projekt www.coolbrnoblog.cz,
zaměřený na životní styl ve městě Brně, kam píšeme také články o módě,
kosmetice a zajímavých značkách.
Iva Macháčková, jednatelka společnosti Afeli (obchodní
zastoupení značky Tamaris):
Před každým veletrhem zvažuji, jestli pro nás má účast
smysl, a v průběhu veletrhu si pak řeknu, že ano a půjdeme ještě příště.
Letos mám pocit, jako by se trh trochu nastartoval a reorganizoval. Ztrácíme
některé zákazníky, kteří neinovovali prodejny, ale získáváme nové a
perspektivní.
Zuzana Pražáková, jednatelka společnosti Lanson Praha:
KABO je pro nás obrovskou příležitostí poprvé a v plné
kráse prezentovat celou kolekci širokému okruhu našich zákazníků. První dva dny
veletrhu byly výborné, hodnota kontrahované obuvi byla o něco vyšší než před
rokem. Nálada trhu se trochu zlepšila a diverzifikovala. Získali jsme i několik
nových zákazníků a roste hlavně zájem o kolekce střední a vyšší cenové
kategorie. Celkově jsme určitě spokojeni.
Martin Vilímek, manažer prodeje společnosti PEGA-VEL:
Na STYL jsme se vrátili před rokem po delší době a zveme
sem naše zákazníky, kteří tady díky sekci materiálů najdou více dodavatelů
pohromadě. Jsme rozházení po celé republice, ale tady naši nabídku uvidí na
jednom místě. Na veletrhu můžeme zákazníkům předvést nejen novinky, ale také
kompletní nabídku.
Monika Jeglová, vedoucí obchodu společnosti KARPET:
Veletrhu STYL se účastníme dvakrát ročně. Potkáváme se
tady s našimi stálými zákazníky, kteří každý půlrok přicházejí prohlédnout
si novou kolekci a objednat, a samozřejmě získáváme i nové zákazníky, protože
se otevírají různé nové obchody. Jiných veletrhů se nezúčastňujeme, takže naši
zákazníci ani nemají kde jinde naši kolekci vidět. Ne všichni si totiž chtějí
objednávat podle katalogu, ale raději si naše zboží osahají a prohlédnou na
živo.
Romana Táborská, prodej, společnost VELVETA:
Na STYL jsme se vrátili po 14 letech. Chceme tady oslovit
hlavně konfekcionáře, jednak z řad vystavovatelů, ale pozvali jsme
k návštěvě našeho stánku a jednáním také další výrobce. Tuzemští
odběratelé se dnes vracejí k českým dodavatelům a myslíme si, že veletrh
je tím místem, kde se s nimi můžeme potkat. Cítíme, že zájem o tuzemské
materiály roste, protože hodně firem chce prodávat vysloveně české produkty.
Roman Zábojník, výhradní zástupce značek Marco Tozzi a
Caprice:
Na veletrhu KABO vystavujeme dvakrát ročně už 15 let,
protože se tu potkáváme s našimi zákazníky a můžeme jim předvést novou kolekci.
Vidíme se s nimi vlastně jen tady. Bohužel ubývá zákazníků ze Slovenska,
kde je situaci složitější. Na českém trhu jsme pokles poptávky ani nepocítili,
protože máme příznivé cenové relace. Celkově jsme s účastí spokojeni.
Jana Rosíková, dvojnásobná vítězka
soutěže o Cenu Nadace Jana Pivečky v kategorii Professional View:
Určitě je moc dobře, že tato soutěž
existuje, protože uplatnění v našem oboru je dnes složité a vítězství
v této soutěži znamená velkou motivaci. Na veletrh KABO jezdívám pravidelně, a když se mi to
nepodaří, alespoň sleduji webové stránky. Dění v obuvnictví mě samozřejmě
zajímá, potřebuji se v tomto prostředí orientovat a brněnský veletrh je
pro mě jako začínajícího designera důležitý.
45. mezinárodní veletrhy módy a obuvi STYL a KABO se uskuteční v termínu od 21. do 23. února 2015.
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023