STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
De la Fotta: originální polská móda pro duchem mladé ženy
Polská značka De La Fotta se na veletrhu v Brně představuje letos poprvé. Stojí za ní dvě ženy – Beata Szutenberg a její dcera Zuzanna, které značku De La Fotta uvedly do života. Jejich modely se vyznačují mladistvými, výraznými potisky, jednoduchými střihy a především tím, že odmítly brát na vědomí věk svých nositelek.
„Jednou z motivací pro naši spolupráci byla zkušenost mojí mámy, která nemohla v obchodech najít jednoduché oblečení pro ženy kolem padesátky. Nechtěla vypadat ve svém věku usedle a hledala oblečení, které by bylo zajímavé, pozitivní a módní. Druhým důvodem byl zájem zvenčí. Kamkoliv jsme přišly v originálních modelech, které máma navrhla, budily jsme pozornost dalších žen. Chtěly od nás kontakt a ptaly se, kdy něco podobného vytvoříme i pro ně,“ říká Zuzanna, která má ve společnosti De La Fotta na starosti obchod a marketing.
„Naše rodina pochází ze severu Polska z přímořského města Gdyně. Rodiče emigrovali do Německa v roce 1988, když mi byl jeden rok. Do Polska jsem se, k překvapení všech, vrátila jako dospělá. Zakotvila jsem v Lodži, zatímco rodina zůstala v Německu. Proto fungujeme jako mezinárodní firma a pohybujeme se hlavně mezi těmito dvěma zeměmi. Vzdálenost a cestování je pro nás inspirací a samozřejmě ovlivňuje i naši značku,“ dodává Zuzanna.
Na veletrh do Brna jí přivedla snaha prosadit se i na dalších trzích. Letos zahájila spolupráci s butikem v Praze, a protože ohlas na letní kolekci byl pozitivní, rozhodla se zúčastnit i brněnského veletrhu. „Přijela jsem, abych zjistila reakci českých a slovenských obchodníků na naši značku, případně dalších návštěvníků z Polska či ze zemí východní Evropy. Už během prvního dne jsem například zaznamenala zájem slovenských obchodníků o hodně barevné modely. Můj první dojem z jednání na stánku i celkově z první návštěvy veletrhu je pozitivní. Dnes máme za sebou první polovinu, těším se, co přinese ta druhá,“ říká obchodní a marketingová ředitelka.
Podle jejích slov mají každoroční kolekce De La Fotta čtyři hlavní části. Tu první tvoří elegantní móda, která oslovuje hlavně ženy od třicítky do padesátky. Druhá část kolekce je více trendová a stylová, v duchu runway fashion a hodně se inspiruje vším moderním, co přináší každodenní ulice. Třetí část kolekce zahrnuje unikátní kousky pro velmi expresivní osobnosti a čtvrtá je zaměřena na každodenní oblečení pro práci a volný čas. „Snažíme se, aby každá z částí kolekce byla jiná, ale současně aby spolu promlouvaly a zachovaly si rukopis naší značky.“
S odpovědí na otázku, kde Zuzanna vidí budoucnost firmy za tři roky, vůbec neváhá. „Doufám, že na ulicích, kde budu rozpoznávat stále více žen v našich modelech, barvách a oslavující sama sebe. Protože to je to, čeho chceme dosáhnout. Přeji si, aby ženy vnímaly naše oblečení jako svoji druhou kůži a cítily se v něm opravdu dobře.“
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023