STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
Hvězda indonéského módního světa přivezla do Brna originální modely
Je jí 22 let, od sedmnácti pracuje v módní firmě svých rodičů a svými modely na Jakarta Fashion Week v roce 2010 zaujala natolik, že ji o rozhovor požádala i renomovaná televizní stanice CNN. Dnes představila v Brně na veletrzích Styl a Kabo svoji exkluzivní módní kolekci. Tato dívka se jmenuje Dian Pelangi a patří k talentovaným návrhářkám z muslimského světa, které svou jedinečností dokázaly zaujmout americké i evropské publikum, to brněnské nevyjímaje.
„Kolekci jsem vytvořila speciálně pro tuto show,“ potvrzuje v Brně mladá návrhářka s tím, že evropský trh vyžaduje jiné barvy, materiály a jednotlivé modely jsou také přizpůsobeny výšce zdejších modelek. „Celá kolekce je založena na ruční práci,“ dodává usměvavá dívka, která se na svět dívá z globálního pohledu a jejím cílem je prosadit se s indonéskou módou, ovlivněnou muslimskou kulturou a indonéskou tradicí, nejen ve své vlasti, ale také ve Spojených státech a v Evropě. Evropské prostředí koneckonců zná díky studiu na Ecole Superieur des Art et Techniques de la Mode (ESMOD), kterou absolvovala v roce 2008. Před dvěma lety zaujala také na Mezinárodním veletrhu muslimského světa v Le Burget, kde posílila nejen svoji značku, ale především pozici indonéské návrhářky s výrazným autorským rukopisem. Dian Pelangi se často inspiruje barvami duhy a ve své tvorbě čerpá z indonéského dědictví, především z živých vyvazovaných a dalších batik a nádherných songketů.
V rodinné firmě se Dian Pelangi věnuje výlučně návrhářství a trochu i marketingu, ostatní profese svěřuje do rukou svého týmu. „Moji rodiče založili firmu v roce 1991. Nedávno jsem se vdala a můj manžel pracuje ve firmě jako manažer,“ dodává představitelka společnosti, která má kolem 500 stálých zaměstnanců a provozuje síť obchodů ve 13 městech včetně Malajsie.
„Dian Pelangi je mladá, velmi talentovaná návrhářka,“ potvrzuje indonéská velvyslankyně, J.E. Emeria Wilujeng Amir Siregar, která se dnes zúčastnila módní přehlídky a navštívila indonéský stánek v pavilonu P. „Jsme velice hrdí, že můžeme českému publiku představit kvalitní indonéský textil spolu se špičkovou módní tvorbou,“ dodává s tím, že v České republice najdeme několik obchodů s indonéskou módou a textilem, ale potenciál je mnohem větší. Podle jejích slov jsou současné česko-indonéské vztahy na velmi dobré úrovni a zejména v posledních třech, čtyřech letech se rychle rozvíjejí, a to v různých odvětvích včetně cestovního ruchu. „Mnoho Čechů jezdí do Indonésie a naopak, Indonésané čím dál častěji navštěvují Českou republiku,“ říká indonéská velvyslankyně.
Co se týká vzájemného zahraničního obchodu, v posledních letech roste zejména český vývoz do Indonésie. Podle českého ministerstva zahraničí došlo v roce 2010 k nárůstu českého vývozu do Indonésie o 16,4 % na hodnotu 60.2 mil USD. Započatý růstový trend pokračoval i v roce 2011, kdy vývoz zaznamenal rapidní nárůst o 47,8 % na hodnotu 89 mil. USD a dosáhl tak svého historického maxima. I navzdory rostoucímu vývozu je trvalým jevem vzájemné obchodní výměny prohlubující se záporné saldo, s touto skutečností se ale potýká většina členských států EU. Hlavními důvody jsou dovozy hardwarových komponentů pro informační a komunikační technologie a jejich následný export ve formě hotových výrobků na trhy vyspělých zemí. V tomto kontextu nelze rostoucí indonéský dovoz do České republiky vnímat negativně. Konkrétně se indonéský dovoz do České republiky v roce 2011 zvýšil o 18,4 % na hodnotu 381.6 mil USD. Celkový obrat vzájemné obchodní výměny v tomto období vzrostl o 23 % na hodnotu 470.7 mil USD.
Komoditní struktura českého vývozu do Indonésie se za posledních 10 let výrazně změnila ve prospěch organických chemikálií (zejména aminosloučenin), telekomunikačních zařízení a průmyslových armatur, které nahradily tradiční zařízení pro energetiku, sklo a textilní stroje. Také u českého dovozu je patrná dlouhodobá komoditní změna, kdy celkem tři z pěti hlavních položek dovozu jsou buď z oblasti zařízení pro počítače, nebo z oblasti elektronických výrobků. Zbývajícími hlavními dovozními položkami jsou kaučuk, obuv, oděvy a dřevo.
Obchodní bilance ČR – Indonésie (tis. USD):
Zdroj: MPO ČR, MZV ČR
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023