STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
Nebojte se proužkovaných košil a fluorescentních barev
O proměnách obchodního prostředí i žhavých módních trendech jsme si povídali s Ing. Otakarem Petráčkem, jedním z nejúspěšnějších manažerů v historii českého textilního průmyslu. Předseda představenstva společnosti MILETA na veletrhu STYL převzal ocenění pro osobnost roku 2018.
Český
textilní průmysl v posledních letech roste hlavně v oblasti
technických textilií. Vy jste výrobci košilových tkanin, čili dodáváte do módní
branže. Jak se české firmě podařilo uspět v tomto tradičním sortimentu,
kde se často říká, že evropskou produkci válcuje Asie?
Musíte mít obchodní model, který umí Asii konkurovat.
Vždycky říkám, že dnes už nepůsobíme v módním businessu, ale
v logistice. Jsme perfektní dodávkově a velmi rychlí, což Číňan nikdy umět
nebude. A pak je důležité něco, co neradi slyší moji kolegové – italští
designéři. Celou dobu spolupracujeme s designovými studii v Itálii a
díky tomu dokážeme prorážet prakticky kdekoliv na světě.
Společnost
MILETA má 380 zaměstnanců, což je na české poměry v textilním průmyslu
opravdu hodně. Český trh je vám určitě malý, kam všude vyvážíte?
Máme několik českých klientů, kterých si velmi vážíme, ale
přibližně 98 procent produkce tkanin dnes exportujeme. Pokrýváme dodávkami
prakticky celý svět. Z košiloviny utkané v Hořicích šijí krejčí od
San Francisca až po Tokio. Vím také o spoustě osobností, které chodí
v košilích z našich látek, oblékáme třeba americký filmový průmysl,
slavné zpěváky, členy královských rodin. Odebírají od nás i velké módní domy.
Děláme bavlnu a len, který je naší specialitou, takže když vidím na velkých
přehlídkách lněné košile, vím, že materiál pochází od nás.
Jak
takové obchodování na dálku funguje?
Jsme velkovýrobna malých dodávek. Dodáváme od dvou metrů na
jednu košili, třeba krejčímu do Buenos Aires. Je to o business modelu, kdy máme
dva a půl tisíce položek permanentně skladem a katalogy na třech tisících
místech po celém světě. Objednává se on-line.
Potkáváme
se na veletrhu STYL. Myslíte si, že český módní trh takový veletrh potřebuje?
Potřebuje ho český maloobchod, který obchoduje
s módou. Veletrh STYL tady určitě má své místo, měli by se na něm
prezentovat výrobci konfekce. Už v devadesátých letech jsem na něm dvakrát
dostal ocenění Zlaté ramínko, to jsem tady byl ještě za jinou firmu. Dnešní
ocenění pro osobnost roku mě velmi potěšilo a jsem na něj pyšný.
Prozradíte
na závěr něco o módních trendech? Co se bude na podzim nosit?
My se připravujeme už na příští podzim. Vždycky jednou za
přibližně sedm let přichází rok, kdy se nosí proužky, a ten je právě před námi.
Nebojte se koupit cokoliv v proužku, protože nešlápnete vedle, pruhy budou
módní jak letos, tak příští rok. Vracejí se také fluorescentní barvy, signální
žlutá a oranžová, kterou známe z dopravních vest.
Děkuji za rozhovor.
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023