STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
Padesátka veletrhům módy sluší
Veletrhy STYL a KABO se v Brně konají už 25 let a jubilejní 50. ročník ukázal, že český a slovenský trh tyto pravidelné kontraktační prezentace módy stále potřebuje. Příznivý vývoj ekonomiky a růst sektorů textilního, oděvního obuvnického a kožedělného průmyslu se odrazil ve zvýšeném zájmu o účast. Vystavovalo 253 firem z 15 zemí a počet prezentovaných značek vzrostl na 780. Nové kolekce pro sezonu jaro a léto 2018 si podle předběžného odhadu prohlédlo přibližně pět tisíc odborných návštěvníků, především obchodníků a nákupčích.
V Brně je jedinečný prostor pro B2B prezentaci domácí produkce, na 50. ročníku STYL a KABO vystavovalo již 75 českých výrobců včetně zajímavých nováčků, mj. i designérských značek E.daniely a LADA fashion. Opět nechyběla sekce nezávislé módy Fresh Fashion, kde dostala prostor pětice mladých českých návrhářů. Ze zahraničí přijelo 36 % vystavovatelů, nejvíce z Německa, Polska a Slovenska. Zcela poprvé se prezentovalo 62 firem, 43 na veletrhu STYL a 19 na veletrhu KABO. V Press centru se akreditovalo 65 zástupců médií.
Oslava 50. jubilea proběhla formou zahradní slavnosti za účasti vystavovatelů a významných osobností módního trhu. Veletrhům pogratulovali představitelé oborových asociací ATOK a ČOKA, kteří se shodli na potřebě této B2B prezentace a ocenili její kvalitu v kontextu dalších evropských veletrhů módy. Pořadatelé při této příležitosti ocenili šest věrných vystavovatelů, kteří z dosavadních 50 ročníků téměř žádný nevynechali. Na veletrhu STYL jsou to firmy LAMIDO, H&D Prostějov a MODĚVA oděvní družstvo Konice, na veletrhu KABO patří k nejvěrnějším účastníkům firmy PROTETIKA, RIEKER Bohemia a ANEKTA. Zvláštní poděkování převzal také polský zástupce společnosti Veletrhy Brno pan Jaroslaw Krykwiński.
V neděli se přehlídkové molo v pavilonu P stalo dějištěm velkolepé módní show. V prvním bloku pogratulovali veletrhům STYL a KABO k výročí renomovaní čeští a slovenští návrháři v čele s Liběnou Rochovou, Klárou Nademlýnskou nebo Pavlem Berkym. Diváci mohli obdivovat několik aktuálních modelů od každého z jedenácti tvůrců. Druhá část přehlídky patřila ikoně britské módy Vivienne Westwood a její prêt-à-porter kolekci dámské a pánské módy 2017–2018, která měla v České republice oficiální premiéru.
Pavilon P samozřejmě ožíval přehlídkami po celé tři dny – kontraktační STYL SHOW, LINGERIE SHOW a BEACHWEAR SHOW v pravidelných intervalech oslovovaly přítomné obchodníky nabídkou nových kolekcí vystavovatelů. V neděli na přehlídkovém mole proběhl také tradiční trendová přednáška nizozemské expertky Ellen Haeser, která upozornila na proměny globálního trhu s módou a trendech dámské a pánské módy pro jaro a léto 2018. Součástí byla komentovaná přehlídka trendových outfitů vybraných z kolekcí vystavovatelů.
Novinkou ročníku byly přednáškové prostory přímo v pavilonech a na dosah všem účastníkům veletrhů. O komunikaci oblečením zde dvakrát přednášel poradce v oblasti oděvního vkusu a taktu Daniel Šmíd, na téma trendů v plavkách a plážové módě referoval Martin Kárych ze společnosti ALTRA a Ladislava Zaklová ze společnosti SOTEX GINETEX CZ informovala o novinkách ve značení oděvů symboly údržby. Na veletrhu KABO byli oficiálně vyhlášeni a odměněni vítězové 11. ročníku mladých designérů obuvi a kožené galanterie o Cenu Nadace Jana Pivečky.
V rámci doprovodného programu veletrhu STYL proběhlo Česko-saské textilní fórum o spolupráci v oblastech výroby, obchodu a vzdělávání. Místem konání byl pavilon P a výstava Lace is Grace – unikátní projekt společnosti ALTERFIL prezentující 2733 paličkovaných krajek od krajkářek z pěti zemí.
Řekli o veletrzích
Jenz
Otto, ředitel VTI, Svaz textilního a oděvního průmyslu severovýchodního Německa:
Těší nás, že můžeme být hosté tohoto
veletrhu. Náš svaz sdružuje na 300 textilních a děvních podniků,
v nichž pracuje 16 000 zaměstnanců a jejichž roční obrat činí 1,82
mld. Euro. Nemohli jsme přivézt do Brna všech tři sta firem, ale jsem rád, že
některé z nich přijely do Brna a budou se dnes účastnit B2B jednání
s českými partnery.
Pavel
Mlčák, majitel, PM-STYL:
Veletrh má pro
nás zejména prezentační význam. Ví se o nás, zákazníci jsou zvyklí, že nás tu
najdou na stálém místě a je to pro nás jedna z forem, jak prezentovat nové
kolekce značek, které na českém a slovenském trhu zastupujeme. Snažíme se,
abychom tu mohli být společně s našimi dodavatelskými firmami. Pro nás je
trochu zajímavější únorový veletrh, ale vracíme se sem rádi i v létě.
Roland
Hegedüs,
obchodní ředitel DEVERGO, Budapešť,
Maďarsko:
Brněnský veletrh je dobrou příležitostí
poznat středoevropský trh a navíc to do Brna není z udapešti daleko. Loni
jsme na Stylu představovali naši novou džínovou kolekci. Byli jsme úspěšní a
s výsledkem velmi spokojení, získali jsme zde nové kontakty a zákazníky.
Pak jsme v Praze našli pro oděvy distributora, se kterým jsme
v prosinci podepsali dohodu o polupráci. A tak jsme si řekli, proč
to letos nezkusit pro změnu s obuví na veletrhu KABO.
Matěj
Závorka, manažer obchodu, UNIDAX:
Do Brna jsme dovezli nové modely kožených
tašek Facebag a další žhavé novinky italských značek RIPANI a JU´STO, které
zastupujeme na českém a slovenském trhu. Tady na veletrhu se setkáváme
s prodejci a odborníky z naší branže. Chceme zůstat v povědomí
lidí a vyslat jasnou zprávu, že existujeme a snažíme se stále vymýšlet něco
nového.
Petr
Pohorský, ředitel, LAMIDO:
Jsme firma, která se zabývá výrobou nočního
a spodního prádla. Vystavujeme na Stylu každý rok dvakrát, navštěvují nás stálí
zákazníci a je to pro ně taková jistota, že nás zde najdou. Myslím si, že
veletrh je stále poměrně navštěvovaný a má svůj význam.
Michaela
Dufková, obchodní zástupce, ANEKTA:
Pro naše zákazníky jsme připravili široký
sortiment dámských a pánských kabelek i peněženek a podle víkendových reakcí,
kdy byla návštěvnost na našem stánku větší, se naše kolekce líbí. Hodnotit
budeme až po skončení veletrhu, ale protože jsme nechyběli ani na jednom
z padesáti ročníků, víme, že výsledky přicházejí s časem. Sebemenší
první objednávka může přinést v budoucnu i stálého zákazníka, který
pravidelně nakupuje a tvoří zajímavý obrat. Chodíme sem s cílem získat
nové zákazníky, a z tohoto pohledu má veletrh své opodstatnění.
Szöghiné
Csanádi Kata, obchodní ředitelka, SZEGED BOLERO, Maďarsko:
Jsme maďarská firma a představujeme
maďarskou značkou Livello di vita. Je to naše druhá účast na veletrzích Styl a
Kabo v Brně, aktuálně zde vystavujeme kolekci pro podzim – zimu. Návštěvníků
bylo na našem stánku sice méně než v únoru, ale máme nové kontakty a bjednávky,
takže jsme velmi spokojení. Z hlediska organizace je spolupráce s BVV
kooperativní a vždycky když přijedeme, je vše dobře připraveno. Předpokládám,
že se v únoru opět do Brna vrátíme.
Lada Vyvialová,
oděvní návrhářka, LADA fashion:
STYL pořád vnímáme jako jedinou kontraktační profesní výstavu
v České republice a s účastí jsme docela spokojeni. Pořadatelé jsou
profesionálové, mají zkušenosti. Našli jsme tu několik nových obchodních
kontaktů, adekvátně k počtu návštěvníků, a nyní se uvidí, jestli se tato
spolupráce posune do nějakého zdárného a trvalého obchodního vztahu. Jsem ráda,
že jsme tady.
Marcela Linhartová
Trávníčková, obchodní ředitelka, E.daniely:
Vrátili jsme se na STYL po osmi letech a představujeme tady novou
kolekci jaro a léto 2018. Naším cílem je prosadit se prostřednictvím tohoto
veletrhu i na slovenském trhu, nejen na českém, což se nám již velmi úspěšně
daří. Ukázalo se, že Brno je vstupenkou na slovenský a
také na maďarský trh, což je pro nás obrovským překvapením. Mohu říci, že
s kontrakty jsme nadmíru spokojeni, ani jsme takový úspěch nečekali.
51.
veletrhy módy a obuvi STYL a KABO se uskuteční
v termínu od 17.
do 19. února 2018.
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023