STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
Veletrhy módy byly větší a představily nové kolekce 760 značek
Tržby v sektoru módního průmyslu rostou a daří se také veletrhům STYL a KABO. „Jsou jedinými kontraktačními veletrhy svého druhu ve střední Evropě. Je potěšující, že letošní únorová edice se opět rozšířila o další vystavovatele," uvedl generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jiří Kuliš. Veletrh obuvi a koženého zboží KABO po pěti letech „vyrostl“ z pavilonu F a přestěhoval se do prostornějšího pavilonu V. Novinky pro sezonu podzim a zima 2017/2018 si podle předběžného odhadu prohlédlo pět tisíc odborných návštěvníků, obchodníků a nákupčích. Nechyběla mezi nimi ani delegace 60 podnikatelů a nákupčích v oblasti textilního a oděvního průmyslu z Iráku a Kurdistánu.
Na 49. veletrzích STYL a KABO se představily nové kolekce textilu, oděvů, obuvi a kožené galanterie celkem 283 vystavovatelů z rekordních 20 zemí. Významně přibylo také zastoupených módních značek, jejichž počet dosáhl 760. Přesun veletrhu KABO do většího pavilonu V ocenili především vystavovatelé kabelek, kteří tak získali plnohodnotnou a prostorově nijak neomezenou výstavní plochu.
Brněnské veletrhy jsou tradičně největší přehlídkou domácí produkce. Čeští výrobci se nikde jinde v takovém počtu neprezentují, tentokrát jich vystavovalo celkem 75, z toho 59 na veletrhu STYL a 16 na veletrhu KABO. Opět nechyběla ani sekce nezávislé módy Fresh Fashion, kde dostalo prostor šest mladých českých návrhářů. Nejvíce zahraničních vystavovatelů přijelo z Polska, Německa a Slovenska. Zcela poprvé se prezentovalo 49 firem, 33 na veletrhu STYL a 16 na veletrhu KABO. V Press centru se akreditovalo 51 zástupců médií.
Stejně jako v minulých letech, i tentokrát bylo brněnské výstaviště dějištěm jediného trendového semináře se zahraničním odborníkem v České republice. Obchodníci, vystavovatelé a další zájemci mohli v sobotu vyslechnout poutavou přednášku nizozemské specialistky Ellen Haeser o trendech dámské a pánské módy pro podzim a zimu 2017/2018. Opět se přednášelo přímo na mole v pavilonu P a součástí byla komentovaná přehlídka trendových outfitů vybraných z kolekcí vystavovatelů. Součástí odborného doprovodného programu byly také dvě přednášky na téma zdravotních rizik nevhodného výběru dámského prádla a seminář o zavádění elektronické evidence tržeb.
U příležitosti veletrhů módy udělil časopis Svět textilu & obuvi prestižní ocenění dvěma významným osobnostem oboru. Osobností roku 2016 v textilním a oděvním průmyslu se stal ředitel Textilního zkušebního ústavu v Brně Pavel Malčík, který se velkou měrou zasloužil o rozvoj tuzemského textilního zkušebnictví uznávaného u nás i v zahraničí. Cenu pro Osobnost roku 2016 v obuvnickém průmyslu převzala ředitelka Střední školy odborně technické ve Zlíně Marta Fojtíková, jejíž zásluhou byl po dvanáctileté pauze na denním studiu otevřen učební obor obuvník.
Řekli o veletrzích
Adolf Nytra, majitel, společnost
ANYTRA:
Na veletrh jezdíme od počátku, co
jsme po revoluci začali podnikat. Nikdy jsme zatím žádný ročník nevynechali,
takže už jsme tady takový inventář. Brno je relativně ve středu republiky a
říkáme si, kde jinde ukázat naše výrobky než právě tady. Dosud jsme tu vždycky
byli spokojení a doufáme, že tomu tak bude i letos.
Simona Spoustová, jednatelka,
Simmy s. r. o.:
Představujeme zde aktuální kolekci
deštníků a dalších doplňků. Na STYLu jsme přinejmenším po dvacáté. Naše
očekávání jsou podobná jako v minulých letech, byli bychom rádi, kdyby za
námi přišli obchodníci, nelekli se EET a pokračovali s námi dál.
Ján Bendík, jednatel, společnost
BENESPORT, Slovensko:
Veletrhy STYL a KABO známe,
jezdili jsme sem jako návštěvníci a letos jsme se poprvé rozhodli přijet jako
vystavovatelé. Zaměřujeme se především na outdoorové oblečení, ale tady jsme
hlavně proto, že chceme ukázat naši městskou módu.
Julia Allert, módní návrhářka,
Moldávie:
Rádi bychom rozšířili naši značku
do České republiky a okolních zemí. Proto jsme tady na veletrhu v Brně,
abychom zde potkali zástupce multibrandových obchodů a budoucí zákazníky. Jsme
zde poprvé, takže ještě neznáme dobře tento trh, seznamujeme se s lidmi a
získáváme první kontakty.
Jana Prchalová, produktová
manažerka, PLEAS a. s.:
Na našem stánku tradičně
představujeme značky PLEAS a SCHIESSER. V porovnání s letním
veletrhem je pro nás letošní únorový STYL silnější. Po oba víkendové dny u nás
bylo rušno, od rána do odpoledních hodin jsme měli na stánku doslova nával a
pomalu si lidé neměli kam sednout ke stolečkům.
Jeny Marusičová, vedoucí prodeje,
SANU BABU, spol. s r. o.:
Na veletrh jsme se vrátili po
několika sezónách a výsledek vidíme tentokrát velmi pozitivně. V sobotu i
v neděli jsme získali několik nových zákazníků, kteří nás ještě neznali,
chtějí naši módu zkusit a udělali u nás první objednávky.
Romana Novotná, výkonná ředitelka,
LERROS Fashion CZ spol. s r. o.:
Dříve jsme vystavovali na veletrhu
STYL, ale teď jsme poprvé na KABO, protože nově nabízíme pánské módní doplňky a
navíc jsme se stali distributorem dvou značek dámských kabelek. Cílem naší
účasti je zmapovat trh, který tak dobře neznáme, protože jsme se dlouhodobě
pohybovali v oblasti konfekce. Chceme si prosadit i v segmentu módních
doplňků a získat zde nové zákazníky - obchodní partnery ze specializovaných
obchodů s koženou galanterií.
Petr Exnar, společnost Bosoboty:
Na veletrhu KABO jsme poprvé a
nabízíme návštěvníkům veškerý sortiment bosobot německé značky Leguano. Chceme
zde najít nové odběratele, vždyť i prodejna klasické obuvi může mít koutek
s barefoot obuví. Ale nejsme tady jen kvůli prodeji, hlavně jsme chtěli
ukázat tuto alternativu a jsme rádi, že ji lidé vidí pozitivně. Kdo si naše
boty obul, byl spokojen, takže pro nás účast určitě splnila, co měla.
Jiří Zdražil, generální ředitel,
Tylex Letovice, a. s.:
Vystavujeme tady vždy v zimě
a účast na veletrhu STYL chápeme jako důležitou. Je v tom tradice a také
je potřeba ukázat, že pořád fungujeme a vyrábíme. A stále je to pro nás o
kontaktu s obchodními partnery, kterých tu spousta i vystavuje.
Petra Horáčková, obchodní
ředitelka, společnost Linia:
Máme vlastní kamenné prodejny pro
celé ČR, ale na veletrhu STYL kontaktujeme velkoobchodníky, se kterými rovněž
spolupracujeme. Účast je pro nás reklama a možnost oslovit nové zákazníky.
Samozřejmě přicházejí také stálí zákazníci, aby si detailně prohlédli a osahali
nové zboží, což přes internet úplně nejde. Je důležité tady být.
Elena Macková, general manager,
LASKARA group:
Na veletrhu KABO vystavujeme
dvakrát ročně již od roku 2004. Myslím si, že teď má co do skladby
vystavovatelů dobrou úroveň, je tady nové a zajímavé zboží. A pokaždé se tady
objeví i nějaký nový zákazník, který nás ještě nezná.
Jiří Souček, společnost Naboso:
Přijeli jsme na KABO ukázat, že
boty mohou být hezké a zároveň zdravé. Naše bosé boty nahrazují chůzi naboso, v
lidech vzbuzují zájem a pak i nadšení. Nejčastějšími zájemci tady byly
majitelky obchodů s dětskou obuví, protože pro děti je zdravé obouvání naprosto
zásadní. S účastí jsme určitě spokojeni.
Jubilejní
50. veletrhy módy a obuvi STYL a KABO
se uskuteční v termínu od 19. do 21.
srpna 2017.
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023