STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
Veletrhy módy potvrdily pozitivní vývoj oboru
43. veletrhy STYL a KABO potvrdily stabilizaci módního průmyslu i
lepšící se situaci v maloobchodu. Meziročně vzrostl počet prezentovaných
značek o 10 procent a 30 firem zde mělo svou výstavní
premiéru. Největší B2B setkání textilního, oděvního, obuvnického a kožedělného
průmyslu pro český a slovenský trh přilákalo více než pět tisíc odborných
návštěvníků, obchodníků a nákupčích. Představovaly se především módní kolekce
pro podzim a zimu 2014/2015.
Expozice 258 vystavujících firem ze 17 zemí obsadily pavilony P a F. Prezentovalo se celkem 558 módních značek a opět nechyběla sekce mladé a nezávislé módy Fresh Fashion. Podíl zahraničních účastníků dosáhl 32 % a nejvíce jich přijelo z Polska, Slovenska a Německa.
Největším vystavovatelem ročníku byla polská společnost Ptak Moda, která v Lodži provozuje největší velkoobchod s oděvy ve střední Evropě a sdružuje nabídku 250 polských výrobců a návrhářů. V Press centru se akreditovalo 67 zástupců médií z České republiky, Francie, Maďarska, Rakouska, Polska a Slovenska.
Přestože se tuzemská výroba specializuje a orientuje převážně na export, představilo se na letošním ročníku 59 českých výrobců. S dopady krize se relativně nejlépe vyrovnal textilní průmysl, který roste již čtvrtým rokem. Jak vyplývá z analýzy partnera veletrhu ATOK (Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu), tržby textilního a oděvního průmyslu v roce 2013 meziročně vzrostly o 2,5 %, což je vzhledem k jejich výraznému růstu v roce 2011 a udržení trendu v roce 2012 pozitivní výsledek.
Vystavovatelé prezentovali své novinky a trendy na kontraktačních módních přehlídkách probíhajících několikrát denně na mole v pavilonu P. Do módních přehlídek kolekcí dámské a pánské módy STYL SHOW se zapojily firmy DDP Paris, Dromedar, Emoi, E-Bound, Geisha, Moděva, Pause Cafe, Sanu Babu a Tonak. Módní přehlídky kolekcí spodního prádla, nočního prádla a punčochového zboží LINGERIE SHOW představily nabídku společností Annes, Felina, Lisca, Pleas, Sassa a Schiesser.
Výjimečnou událostí byla večerní fashion show LUXURY STYLE s řadou VIP hostů. Na mole v pavilonu P se sešly aktuální kolekce exkluzivních značek Corneliani a John Richmond a luxusní šperky Bvlgari.
Součástí veletrhu byl doprovodný program připravený odbornými garanty veletrhů ATOK a ČOKA. Semináře a panelové diskuse se věnovaly důchodové reformě, změnám v Občanském zákoníku, odbornému vzdělávání a možnostem eliminace reklamací pomocí důkladnějšího značení výrobků.
U příležitosti veletrhů módy udělil časopis Svět textilu & obuvi prestižní ocenění dvěma významným osobnostem oboru. Osobností roku 2013 v textilním a oděvním průmyslu se stal Oldřich Glogar, majitel společnosti 2G Lipov, která je se 120 zaměstnanci největším výrobcem přikrývek, polštářů a čalounických výplní v prostoru bývalého Československa. Cenu pro Osobnost roku 2013 v obuvnickém průmyslu převzal Pavel Kubina, zlínský výzkumník a vývojář unikátních obuvnických materiálů.
Česká obuvnická a kožedělná asociace ČOKA na brněnském výstavišti oslavila20 let existence, protože byla založena v únoru 1994 právě na veletrhu KABO. Při této příležitosti udělila ocenění všem bývalým prezidentům a také minulým i současným manažerům společnosti Veletrhy Brno, kteří o rozvoj obuvnického veletrhu dlouhodobě pečovali.
Řekli o veletrzích
Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace:
Veletrh KABO je letos co do
rozsahu stejný jako v předcházejícím roce, což osobně považuji za úspěch.
Naše asociace vznikla před dvaceti lety právě při veletrhu KABO, takže celá
její historie je úzce spjata s tímto veletrhem.
Rafet Haydaroğlu, majitel společnosti Denimland:
Na brněnském veletrhu vystavujeme
od roku 1994. Mnoho let jsme zde představovali hlavně džíny Stress Jeans a poté
značku Strom Jeans. Snažíme se na veletrh přivádět i nové značky a
vystavovatele z Turecka. Kvalita tureckého zboží se výrazně zlepšila.
Přesvědčili jsme se o tom i letos, kdy jsme přivezli do Brna několik značek
elegantní dámské módy, o které byl velký zájem, například Espinenti, Luizza a
Lady Elite. Naši partneři byli rádi, že tu takové zboží z Turecka je.
Hlavně první den k nám přišlo hodně lidí a celkově se mi zdá, že na
veletrh přišlo více návštěvníků než v minulosti.
Ljuba Sojková, majitelka firmy Aivelli:
Do Brna na veletrh STYL jsme se
vrátili po šesti letech, stejně tak jako na český trh, ze kterého jsme odešli
kvůli špatné platební morálce českých zákazníků. Měli jsme z návratu
trochu strach, ale když jsem slyšela nářky, že na trhu naše zboží chybí,
odhodlali jsme znovu vystavovat a představit dámskou kolekci pro léto
2014, která je zhotovená z italských materiálů ve směsi 90 % len a 10 %
polyamid. Reakce je úplně nevídaná, jsme mile překvapeni a nadmíru spokojeni.
Dodalo nám to odvahu znovu v Česku prodávat.
Dana Jenovéfa Marusičová, provozní ředitelka společnosti Sanu Babu:
Byli jsme velmi příjemně
překvapeni nedělení návštěvností, která byla na našem stánku zhruba dvojnásobná
než na srpnovém veletrhu. Pokud bych to porovnala s veletrhem loni
v únoru, odhaduji nárůst o 30 až 40 procent. Získali jsme nové zákazníky a
lidem se naše kolekce líbila, spousta jich přišla k nám na stánek také po
přehlídkách s tím, že je naše modely zaujaly. Takže odjíždíme
s dobrým pocitem a trochu nás to i povzbudilo do budoucna.
Sylvie Vaněčková, vedoucí zastoupení pro ČR a SR, Tonak:
Tonak představuje novou kolekci na
rok 2014/2015, která je trošku minimalističtější než v minulých letech.
Používáme méně zdobení a klasičtější tvary, ale možná je o to elegantnější.
Opět se účastníme módní přehlídky STYL SHOW, na které představujeme kolekci
klobouků jak dámských, tak pánských, pletené barety a šitou kolekci. Co se týká
návštěvnosti, zatím neznáme přesná čísla, ale podle dění na stánku během
prvních dvou dnů k nám přišlo více obchodníků než loni a celkově i
návštěvníků.
Iva Macháčková, jednatelka společnosti Afeli (značka Tamaris):
U Tamaris jsme letos přišli se
žhavou zákaznickou novinkou, a to aplikací ke stažení do Ipadů, Iphonů a
chytrých telefonů, která umožňuje prohlížení našich kolekcí obuvi ve 3D
z pohodlí domova. Naše modely jsme tradičně poskytli pro módní přehlídky.
Pozoruji, že návštěvnost veletrhu je letos dobrá a hezky se rozprostřela do
všech dnů, takže jsme tu zatím neměli prázdno.
Zuzana Pražáková, jednatelka společnosti Lanson Praha:
Na to, jaká je momentálně situace
na trhu, pro nás byly první dva veletržní dny úplně špičkové. Obratově jsme
nakontraktovali přesně tolik, co před rokem, a skvělá byla i návštěvnická
účast. Úroveň veletrhu je neustále velmi dobrá a byli bychom byli velmi rádi,
kdyby KABO neztratilo na svém lesku a zájmu. Je to unikátní příležitost, jak
našim zákazníkům předvést celou kolekci hezkým a důstojným způsobem. Naši
účast stále považujeme za vizitku firmy.
Kateřina Hanko Pletichová, majitelka společnosti Lovemusic a organizátorka
Fresh Fashion zóny:
Tento STYL je pro nás ještě lepší
než v srpnu, kdy jsme vystavovali poprvé, takže jsme moc spokojení. Minule
to byla výborná zkušenost, které nás posunula někam dál. Účast pro nás určitě
má význam, našli jsme tu nové odběratele a odvezeme si i objednávky. Celkově
máme z veletrhu i Fresh Fashion zóny moc dobrý pocit.
Tom Hoyer, majitel společnosti Friday 13 Production (značka Spookid):
Vystavujeme ve Fresh Fashion zóně.
Firmu jsme založili před dvěma lety a zatím máme jen přímý prodej v pár
kamenných obchodech v Praze a e-shop, proto jsme přijeli sem s cílem najít
partnery, kteří by nám mohli s distribucí pomoci. Je to pro nás první
zkušenost s B2B veletrhem a velmi zajímavá, líbí se nám tu. Získali jsme
řadu nových kontaktů a uvidíme, co z nich nakonec bude. Celkově účast
splnila, co jsme od ní čekali.
Petr Vykoukal,
vedoucí prodeje ČR a SR, společnost Felina ČR:
Vrátili jsme se na veletrh STYL po delší době s cílem
oslovit naše zákazníky na jednom místě, připomenout jim naše novinky na jaro a
léto a ukázat novinky pro podzim a zimu 2014/2015. Jezdí sem hodně zákazníků ze
Slovenska, což je pro nás zajímavé, a jednal jsem také s klienty z Polska
a Rakouska. Těší nás, že reakce zákazníků na naši nabídku jsou velmi pozitivní.
Přivítali jsme také možnost prezentovat se na módních přehlídkách, kde si
odborná veřejnost může prohlédnout naše prádlo na živo. S přehlídkami jsem
spokojen, byly profesionálně připravené. Podobnou jsme měli koncem ledna
v Paříži a některé modely byly nafitované přímo z Paříže.
44. mezinárodní veletrhy módy a obuvi STYL a KABO se uskuteční v termínu od 24. do 26. srpna 2014.
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023