STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
Veletrhy módy ukázaly nové trendy, líbil se Klub návštěvníků i nové uspořádání pavilonů
52. ročník veletrhů STYL a KABO nabídl pestrý mix tradičních značek, nových vystavovatelů ze 14 zemí, autorské tvorby i atraktivních přehlídek kolekcí oděvů, spodního prádla a plavek. Prezentaci 209 vystavujících firem a více než 500 módních značek si prohlédlo pět tisíc odborných návštěvníků, pro které byl poprvé otevřen Klub STYL a KABO s řadou výhod. Polovinu vystavovatelů tvořili přímí výrobci a téměř třetina firem na veletrh přijela ze zahraničí. „Veletrhy Styl a Kabo prokázaly opět svoje opodstatnění. Těší nás, že jsou jedinou kontraktační akcí svého druhu ve střední Evropě“, uvedl na adresu veletrhů Jiří Kuliš, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno.
Největší a nejmodernější hala brněnského výstaviště – pavilon P – patřila oděvům a módním doplňkům. Na první pohled všechny upoutala nová koncepce Programového centra s přehlídkovým molem, které se otevřelo směrem do pavilonu a lákalo kolemjdoucí návštěvníky k zastavení. Přehlídky zde probíhaly čtyřikrát denně a střídala se dámská a pánská konfekce s kolekcemi prádla a plavek. Rozšířila se sekce autorské módy se stánky návrhářů, kteří vedle zakázkového šití vyrábějí také malé série oděvů a dodávají je do butiků. Tentokrát nechyběla ani rozšířená nabídka metráže a textilní galanterie s účastí dodavatelů z České republiky, Maďarska a Polska. Část prostoru opět obsadila sekce bižuterie a módních doplňků.
Zaostřeno na plavky! Zvláštní pozornost se letos soustředila k plavkám jako malému, ale na výrobu velmi složitému kousku oděvu. Názorně to ukázala unikátní expozice „La Manufacture – plavky krok za krokem aneb od nápadu k recyklaci“. V pavilonu P návštěvníci mohli sledovat desítky nezbytných výrobních operací a prohlédnout si potřebné strojní vybavení. Seznámili se zde také s pravidly užívání a údržby plavek a s trendy pro sezony 2019 a 2020. Vysoce ocenili doprovodnou výstavu historických fotografií mapujících stoletý vývoj plavek a plážové módy.
Pár kroků vzdálený pavilon F obsadili vystavovatelé obuvi a kožené galanterie. Díky inovativnímu uspořádání se podařilo plnohodnotně využít vzdálenější část pavilonu, kde vznikl nový centrální prostor olemovaný expozicemi prémiových značek obuvi - KABO LOUNGE s přednáškovým, poradenským a relaxačním centrem. Bezplatná poradenská centra byla poprvé k dispozici již na obou veletrzích, kde vystavovatelé a návštěvníci konzultovali své problémy se soudními znalci i odborníky ze zkušebních ústavů a profesních sdružení.
Zajímavé informace přinesl odborný doprovodný program s přednáškami o trendech v plážové módě, praxi reklamačního řízení a inovacích vlny merino. Novinkou byly prezentace věnované propagaci na sociálních sítích, které mohou být pro podnikatele v módě bezplatnou, snadnou a účinnou cestou k novým zákazníkům. Všechny přednášky probíhaly přímo v pavilonech a na dosah všem účastníkům veletrhů. V prostoru KABO LOUNGE proběhly také dva slavnostní ceremoniály. V sobotu tři čeští výrobci a zároveň pravidelní vystavovatelé brněnského veletrhu převzali ocenění Česká kvalita a Žirafa – zdravotně nezávadná dětská obuv. V neděli zde byli oficiálně vyhlášeni a odměněni vítězové 12. ročníku soutěže mladých designérů obuvi a kožené galanterie o Cenu Nadace Jana Pivečky.
Úspěšnou premiéru měl Klub STYL a KABO, který usnadňuje návštěvu veletrhů všem registrovaným odborníkům nejen z oblasti maloobchodu. Už není potřeba registrovat se opakovaně, ale členská karta umožňuje i do budoucna bezplatný vstup na veletrhy a parkování. Bonusem navíc bylo občerstvení a volná vstupenka na výstavu malíře Alfonse Muchy v areálu brněnského výstaviště, kterou využily téměř čtyři stovky návštěvníků. Účastníci veletrhu přijali Klub velmi pozitivně jako cestu k vytvoření odborné komunity v módním businessu.
53. veletrhy módy STYL a KABO se uskuteční
v termínu 16.–18. 2. 2019.
Řekli o veletrzích
Judita
Laszabová, obchodní zástupkyně pro ČR a SR, firma Batz Hungary
Za poslední rok
jsme v České republice vybudovali síť přibližně 45 obchodních partnerů.
Velmi nám v tom pomáhá účast na veletrhu KABO, kde jsme teď potřetí. Přímo tady
na stánku jsme získali opravdu hodně partnerů, proto se stále vracíme. Navíc
jsme velmi spokojení i z pohledu organizace veletrhu.
Zdeněk
Koblic, marketing, značka WADIMA
Jsme spokojení každý rok. Z hlediska
návštěvnosti byl pro nás úspěšný hlavně víkend, nezaznamenali jsme žádný
výrazný výkyv a přišlo zhruba stejně tolik zákazníků jako v minulých
letech. Naši klienti hodnotili kladně, že mohli přijít o víkendu a nemuseli
zavírat firmy. Pozitivně reagovali také na naši přehlídku, po jejím skončení
přicházeli na stánek a poptávali konkrétní modely s tím, že je viděli
na mole.
Simona
Maděrová, back office, Jopess Fashion
Veletrh STYL je pro nás nejvýznamnější
kontraktační akcí v roce. Zákazníci si tu mohou detailně prohlédnout nové
modely a střihy, osahat si nové materiály. Nejvíce si objednávali šaty, které
provázala dobrá reklama, ať už na plakátech nebo na figurínách. Jsme spokojení
s objemem objednávek i zájmem o náš stánek.
Blanka
Javůrková, obchodní ředitelka, BLAKAR trading
Na veletrhu STYL vystavujeme poprvé. Vybrali
jsme pro tuto příležitost několik „top“ modelů i několik ryze praktických
francouzských napařovačů oděvů SteamOne. STYL je to pro nás z hlediska B2B
návštěvníků vhodná výstava. Jsme rádi, že jsme tady a jsme spokojení.
Agnesa
Schillerová, PRAKTIK MÓDA, Žilina, Slovensko
V Brně vystavujeme už dvanáctým rokem
dámskou konfekci pro ženy všech konfekčních velikostí. Přijeli jsme opět s
cílem oslovit klientelu, jenž hledá něco jiného než to, co ve velkých
sériích nabízejí obchodních řetězce, a to především nadčasovou módu
z našich kvalitních, certifikovaných materiálů, která ani po roce či dvou
nezestárne v dámském šatníku.
Zuzanna
de la Fotta, obchodní a marketingová ředitelka, De La Fotta, Polsko
Můj první dojem z jednání na stánku i
celkově z první návštěvy veletrhu STYL je pozitivní. Zaznamenala jsem už
první den zájem slovenských obchodníků o hodně barevné modely.
Bohdana
Mychko, specialistka pro export, značka Ennywear, Polsko
Na brněnském veletrhu jsme poprvé,
dozvěděli jsme se o něm na internetu, kde jsme sledovali, kde všude je možné se
prezentovat. Sortiment máme široký, největší zájem na stánku projevili
návštěvníci o naše kalhoty, halenky a šaty. Veletrh se nám líbil, očekávali
jsme trochu větší návštěvnost, ale ještě máme před sebou poslední den.
Iva
Macháčková, jednatelka, značka Tamaris
I přes horké počasí a nešvary, jako je
rozkopaná D1, jsme o víkendu zaznamenali dobrou návštěvnost. Líbí se mi, a to
jsme hodně propagovali s předstihem i mezi našimi klienty, že zákazníci
mohou parkovat zdarma, pokud se stanou členy klubu návštěvníků. Myslím, že
vytvoření takového klubu bylo dobrým krokem a že do budoucna vznikne i odborná
komunita. Vidím oživení i v propagaci veletrhu na Facebooku a sociálních
sítích.
Rút
Jagošová, manažerka prodeje, TORUMIA
Navštívili nás stálí klienti a přišlo i
hodně nových. Líbí se mi, že jsou tu soutěže pro mladé návrháře i odborné
přednášky, ze kterých se zákazník i koncový spotřebitel dozví nové informace,
například téma reklamací bylo užitečné. Jsem ráda, že jsme se vrátili do
pavilonu F.
Vítězslav
Ryšavý, jednatel, Geneze
Trh se mění, dnes vidíme obrovskou
konkurenci v e-shopech, a přestože se lidem v Česku ekonomicky daří a
mohou si čím dál více věcí dovolit, část z nich řadí boty až na poslední
místo. Tady na veletrhu však cílíme na jinou skupinu prodejců a jejich
zákazníků, kteří si uvědomují, že boty jsou pro život důležité. Z hlediska
návštěvnosti pro nás byla zvlášť sobota velmi dobrá, boty se líbily, vůbec jsme
se nenudili a celý den psali objednávky.
Jakub
Závorka, manažer, UNIDAX
Veletrh navštěvujeme dvakrát do roka a
vnímáme ho jako příležitost pro představení novinek, ať už kabelek, které
šijeme ve vlastní české výrobě, tak značek, které dovážíme z Itálie. Víme,
že veletržní zákazník očekává inovace a variabilitu, takže letos jsme přivezli
nové typy kůží i modely kabelek „dva v jednom“, kdy vnitřní pořadače
současně plní roli druhé, malé kabelky.
Aleš
Pavelka, obchodní ředitel, Gabor
Patříme
k pravidelným vystavovatelům, i letos se držíme svého tradičního
sortimentu a také ve větší míře prezentujeme trendovou sportovně společenskou
obuv. V sobotu jsme měli na stánku
po celý den dobrou návštěvnost a myslíme si, že celková účast bude odpovídat
minulým rokům. Zaznamenali jsme také reakce od našich klientů, kteří by
přivítali možnost posunout termín veletrhu na konec srpna.
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023