STYL
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh módy STYL
KABO
19.-21.8. 2023
61. B2B veletrh obuvi a koženého zboží KABO
Veletrhy STYL a KABO po roce otevřely veletržní sezónu
Veletrhy STYL a KABO
se uskutečnily na brněnském výstavišti od 21. do 23. srpna 2021. Odborníci a obchodníci
z textilní a obuvnické branže potvrdili, že jsou pro ně veletrhy důležitým
obchodním nástrojem. Ocenili zejména příležitost setkat se s partnery a
zákazníky. Na výstavišti se představily kolekce více než 250 značek.
V pavilonu P čekaly odborné návštěvníky nejnovější kolekce oděvů, módních doplňků, obuvi i kožené galanterie reprezentované 112 firmami z 9 států. Do Brna přijeli nejen výrobci a prodejci z České republiky, ale také ze Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Maďarska, Řecka, Bulharska a Portugalska.
„STYL a KABO jsou pro obuvnickou branži klíčové. Zejména covidem ovlivněná doba ukázala, že veletrhy mají své nezastupitelné místo. Výrobky si obchodník musí osahat, přesvědčit se o řemeslném a konfekčním provedení, posoudit kvalitu a použité materiály. Tohle jsou velmi důležité parametry právě pro obchodníky, kdy se objednává celá kolekce. Nákupčí musí být přesvědčen, že objednané zboží je kvalitní a firma je schopna garantovat kolekci v požadované kvalitě,“ sdělila Vlasta Mayerová, ředitelka České obuvnické a kožedělné asociace.
„Kontraktační veletrhy módy STYL a KABO měly za cíl podpořit obor, který se potýká s negativními dopady dlouhodobého uzavření prodeje oděvů a obuvi. Účast vystavovatelů a návštěvníků postcovidového vydání odpovídala aktuálnímu stavu oboru a omezením mezinárodního cestování. Věřím, že únorové vydání veletrhů módy se již odehraje na úrovni předchozích let včetně větší účasti zahraničí. Ukázalo se, že hygienicko-bezpečnostní pravidla nejsou pro účastníky zásadním problémem a veletrhy jsou proveditelné,“ uvedl generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.
Sympozium se zaměřilo na zdravé obouvání
V neděli 22. srpna se při veletrhu KABO konalo II. mezinárodní podiatrické sympozium, na kterém se sešli lékaři, podiatři, výrobci a prodejci obuvi. Organizátorem byla Česká obuvnická a kožedělná asociace s Českou podiatrickou společnost. Hlavním tématem bylo Zdravá noha a zdravá obuv. Sympozium se zaměřilo především na dětskou nohu, která je základem pohybové soustavy. Odborníci se shodovali, že základní článek pro pozorování zdravého vývoje dětské nohy je rodina. Na akci byl také představen mezinárodní projekt, který si klade za cíl zvýšit povědomí a znalosti o specifikách diabetické nohy a důležité roli obuvi při prevenci vzniku ulcerací a dalších nežádoucích příhod na nohách diabetiků.
Osobnost roku předána poprvé v historii virtuálně
Osobností roku 2020 za textilní a oděvní branži se stala Ing. Ludmila Hálkovová, Osobností roku 2020 z kožedělné branže je Václav Staněk. Porota byla složená ze zástupců Asociace textilního, oděvného a kožedělného průmyslu, České obuvnické a kožedělné asociace, Veletrhů Brno, a.s. a redakce Světa textilu&obuvi.
Udržitelnost i přírodní materiály
Mezi trendy současné doby se řadí kolekce vytvořené z recyklovaných a ekologických materiálů, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Pro léto jsou také žádané materiály s vyšším obsahem přírodních vláken, které jsou příjemné pro nošení. V oblasti obuvi vedou lehkost, odlehčené pružné podešve a měkké stélky. To vše umožňuje pohodlnou chůzi i po celodenním nošení. V kožené galanterii jsou oblíbené zemité barvy a barevné kombinace s hnědou.
Vystavovatelé se zde po roce setkali se stávajícími i novými zákazníky
Srpnové veletrhy byly jedny z prvních, které se konaly po větší pauze, a tak očekávání firem nebyla zpočátku příliš optimistická. Přesto veletrhy svoji úlohu potvrdily, v expozicích se jednalo po celé tři dny a řada vystavovatelů zde získala zcela nové zákazníky. Naopak, některé z nich zaznamenaly i větší objednávky a zájem o nové prestižní značky.
OHLASY
Texart | Vladimír Zitka
„Jsme spokojeni, přijeli téměř všichni zákazníci, které jsme pozvali.
Účel, který veletrh má, určitě splnil.“
„Návštěvnost odpovídala našim očekáváním. Přijeli k nám i noví zákazníci.“
Coll Fashion | Kateřina Sklářová
„Vystavujeme na veletrhu sedmý rokem, spokojeni jsme každý rok a ani letos jsme nezaznamenali žádný pokles. Vždy přijde stávající klientela a navíc získáme 10–20 % nových zákazníků.“
„O náš stánek je velký zájem, děláme kontrakty fakticky na 20-30 vzorů.“
„Myslím si, že návštěvnost byla obdobná jako jiné ročníky, prodej byl standardní.“
Hegler Fashion | Magdalena Petruželová
„Na veletrhu jsme prodali tolik zboží, co jsme prodávali před covidovou dobou. V sobotu i v neděli jsme měli stále plný stánek a nezastavili jsme se.“
„Veletrh vnímáme dobře. Vsadili jsme na materiál budoucnosti, kterým je len, takže nám již třetím rokem sílí obraty. Přišlo dostatek návštěvníků, kteří objednávali, takže jsme spokojení.“
„Na stánku rozhodně nešetříme, jsme velká firma a chceme se prezentovat na stejné úrovni jako na jiných veletrzích ve světě. Veletrh vnímáme dobře. I když jsme letos měli obavy, vůbec se nenaplnily a klienti přišli.“
SENDI DESIGN | Senad Bijedič a Dražen Džidžanovič
„Pro nás byl letošní veletrh nečekaně dobrý, jedním slovem super.“
„Z počátku jsme měli obavy, zda k nám přijdou návštěvníci. Ty se naštěstí nenaplnily a obchodníci si k nám cestu našli. S účastí na veletrhu počítáme i příště.“
firma Axel Accessories | George Gatos
„Účast na veletrhu hodnotíme kladně. Jednalo se o první výstavu po koronaviru, takže jsme nevěděli, co očekávat. Třetinu až polovinu návštěvníků našeho stánku tvořili noví klienti.“
„Vystavujeme zde poprvé a navázali jsme kontakt s třicítkou obchodních partnerů. Uzavřeli jsme čtyři kontrakty přímo na akci.“
„Díky bohu pro nás byl tento veletrh ještě úspěšnější než minulý. Měli jsme větší počet objednávek a co je pro nás nejzásadnější, zákazníci nám hlásí, že mají velmi dobré prodeje našich kolekcí a s chutí dělají objednávky na další sezonu.“
Caprice (Wortmann KG) | Marcela Zábojníková
„Jsme velice spokojení. Máme i zprávy z Německa, že podle čísel vychází tento veletrh velmi dobře. Doufáme, že i v příští sezóně se opět setkáme zde na brněnském výstavišti.“
Marco Tozzi (Wortmann KG) | Markéta Čaníková
„Zákazníci chodili a jsme spokojeni, v sobotu jsme se nezastavili.“
Tamaris (Wortmann KG) | Iva Macháčková
„Jsme opět rádi, že jsme se zúčastnili. Je možná o něco méně vystavovatelů, ale zůstali ti kvalitní. Líbí se mi, že je tu hodně českých firem. Všichni naši zákazníci přišli a dorazili i ze Slovenska.“
STYL-KABO
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři akce
Fotogalerie STYL-KABO
Mohlo by vás zajímat
Video
Vybíráme z firem STYL
Data platná pro Katalog - únor 2023
Vybíráme z firem KABO
Data platná pro Katalog - únor 2023