Aktuality
Oficiální účast českých firem na veletrhu Newcast 2015
Světové veletrhy GIFA/NEWCAST/THERMPROCESS/METEC uzavřely na výstavišti v Düsseldorfu na další čtyři roky své pomyslné brány. Téměř 80 tisíc odborníků ze 120 zemí si nenechalo ve dnech 16. až 20. června 2015 ujít toto kvarteto odborných veletrhů zaměřených na metalurgii, hutnictví, slévárenství a tepelné procesy. Dohromady se veletrhů zúčastnilo 2.214 vystavovatelů z 30 zemí světa.
České firmy z oboru slévárenství se za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu ČR představily na veletrhu NEWCAST, mezinárodního odborného veletrhu přesných odlitků. Společně se Svazem sléváren ČR se prezentovaly společnosti Beneš a Lát, KOVOLIT a.s., KRÁLOVOPOLSKÁ SLÉVÁRNA, s.r.o., PROMET Group a.s., RKL SLÉVÁRNA s.r.o., Slévárna Pilana Hulín, spol. s r.o., Slévárny Třinec a.s., Spojené slévárny, spol. s r.o., TOS-MET slévárna a.s., UXA spol. s r.o. a VÚHŽ a.s.
Celkově na komplexu veletrhů vystavovalo z České republiky 39 společností.
Ředitel Svazu sléváren České republiky pan Ing. Josef Hlavinka zhodnotil letošní ročník slovy: „Potvrdilo se, že Newcast patří ke klíčovým mezinárodním veletrhům ve světě v našem oboru. Pro české firmy je Německo strategickým partnerem s velkým potenciálem. Za ředitele asociace musím konstatovat, že všechny členské firmy na tomto veletrhu navázaly spolupráci s řadou nových obchodních partnerů, nejen z Německa, ale z celé Evropy. Všichni potvrdili svůj zájem o účast na příštím ročníku. V dnešní době, kdy se snažíme neztratit naši pozici na německém trhu, jsme rádi, že veletrh Newcast je zařazen mezi MPO podporované akce. Česká oficiální účast byla velmi dobře připravená.“
Veletrhy Brno, a.s. zahájily přípravy ČOU již v únoru. Konkrétně dvojice obchodních manažerů ing. Jiří Zemčík a ing. Irena Ryglová se věnovala v první řadě zajištění doprovodné propagace, ať už to byl zápis vystavovatelů do katalogu veletrhu, inzerce v odborném časopise Giesserei či na webových stránkách, tak umístění venkovních reklamních nosičů v areálu výstaviště. Připravili také prezentaci českých vystavovatelů, která proběhla během veletrhu a které se zúčastnili nejen obchodní partneři z Německa, ale i z dalších evropských zemí. Závěrečná večerní společenská akce pak vystavovatelům poskytla možnost pro neformální setkání se stálými či potencionálními obchodními partnery. V neposlední řadě je třeba i zmínit fakt, že vystavovatelé i odborní návštěvníci ocenili nový architektonický i grafický design MPO ČR pro oficiální expozice.